cisco epc3925 als switch gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:19
Hallo
Ik heb een switch nodig en zag nog een cisco epc3925 liggen dus ik denk die kan ik daar mooi voor gebruiken
Dit is een oud ziggo modem
Helaas kom ik er niet in, als ik het modem aansluit op mijn pc (die ik even van internet heb ontkoppeld) lukt het me niet om via het adres 192.168.178.1 erin te komen
Zo zou het volgens vele handleidingen op internet wel moet werken maar bij mij weer niet dus

Als ik ook nog internet erop aansluit dan kom ik via dat adres op mijn eigen ziggo (gebridgte) ubee modem, daar heb ik ook weinig aan
Iemand een goede raad om erin te geraken zodat ik 'm in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Wat is je gateway als je hem aansluit op je lan-poort? Naar dat ip adres moet je via de browser gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Palthe op 03-04-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
Nee, dan kom ik in mijn asus router (die als 2e router staat na de ziggo ubee)

Als het niks word kan ik altijd nog een goedkope switch halen (TP-Link TL-SG1005D of zoiets)

[ Voor 38% gewijzigd door superlion op 03-04-2016 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me een beter idee...

Zo'n EPC3925 is een kabelmodem. Er zit ook een switch op, maar dat is een secundaire functionaliteit. Kabelmodems zoeken naar coaxsignaal. Als hij na verloopt van tijd niets vindt, gaat hij rebooten en begint hij opnieuw. Dat onderbreekt de verbinding van apparaten die via de switch communiceren.

En los daarvan, er zit een Broadcom BCM3380 modem APU in. Dat ding vreet nogal wat stroom. Als we uitgaan van 15W kost het je op jaarbasis zo'n EUR 30. Waar je niets voor terug krijgt als je die functionaliteit niet gebruikt. Dat is meer dan dubbele van een eenvoudige switch. Kortom, zolang je die switch meer dan 6 maanden wilt gebruiken doe je er beter aan een dedicated switch te nemen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
bedankt, zeer nuttige info, dat is idd een goed punt dat ie naar coaxsignaal gaat zoeken
Ga een switch bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

superlion schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:46:
Nee, dan kom ik in mijn asus router (die als 2e router staat na de ziggo ubee)

Als het niks word kan ik altijd nog een goedkope switch halen (TP-Link TL-SG1005D of zoiets)
zonder de rest van je LAN erachter uiteraard, dus alleen het modem op je laptop.
Zo krijg je een ip adres van je ziggo modem en wordt dat dus de gateway. Inmiddels heb je al een ander besluit genomen zie ik, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 13:08
Wacht ff met het kopen van een switch,

Ik heb zelf op de rommelmarkt ook zo'n modem gekocht en gebruik em hier succesvol als switch en als 2,4 / 5 ghz AP,

Reset dat ding eens... En sluit alleen je pc op een lan poort aan, als het goed is moet je dan een ip adres krijgen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een EPC3925 als 2.4GHz en 5GHz AP :?

Dat is simpelweg onmogelijk aangezien het maar één radio heeft en dus niet in beide banden tegelijk kan werken. Als jij een apparaat hebt dat dat wel kan is het geen EPC3925 :o

En al zou je pakweg een EPC3928 (die dat wel zou kunnen) hebben, dan nog blijft punt over stroomverbruik overeind. Binnen 6 maanden heb je de prijs van een simpele switch eruit door lager stroomverbruik.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
shure-fan schreef op zondag 03 april 2016 @ 23:25:
Wacht ff met het kopen van een switch,

Ik heb zelf op de rommelmarkt ook zo'n modem gekocht en gebruik em hier succesvol als switch en als 2,4 / 5 ghz AP,

Reset dat ding eens... En sluit alleen je pc op een lan poort aan, als het goed is moet je dan een ip adres krijgen
Bedankt voor de tip maar deze router zie niet op een rommelmarkt, is nog maar anderhalf jaar op de markt en word nog steeds door ziggo uitgegeven, jij zal wel een gewone router van cisco gehad hebben
Dat resetten had ik al gedaan, had zelf ook nog bedacht om mijn eigen ziggo modem er even af te halen en de cisco erop te zetten om hem te kunnen benaderen

Maar door dion_b wist ook ook ineens weer waarom dat de cisco "onder het bed lag" : de router vertoonde kuren met dubieuze zelf-resets om niks, daar heb ik dan niks aan als switch en dan het stroomverbruik ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 13:08
Blijkt dat ik een epc3928AD heb, die dus als switch en ap fungeert,

Verder vind ik het niet zo netjes van Superlion dat ie vooroordelen over me maakt,

[ Voor 75% gewijzigd door shure-fan op 04-04-2016 17:39 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1