Horizon verbinden met tv, audio Netflix en HTPC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 17:32
Luitjes,

Sinds een paar dagen ben ik ook gezwicht en overgegaan op de Horizon mediabox van Ziggo. Waar ik voorheen alles via CI+ regelde miste ik toch vooral de opname-mogelijkheden. Na wat installatie issues werkt nu alles naar behoren, al zit ik wel met 1 probleem.

Ik heb de horizon box via HDMI gekoppeld aan mijn 50 inch Samsung LED tv. Het geluid hierbij komt over mijn home theatre systeem van LG (2.1). Deze is via toslink aan de Horizon gekoppeld). De horizon box biedt echter geen mogelijkheid voor Netflix. Dit kan ik wel via mijn tv als App opstarten, het geluid gaat dan echter niet meer over de home cinema set, maar via de TV. Ook alles wat ik met mijn Zotac media box afspeel (gekoppeld via HDMI aan tv) heeft dit probleem.

Simpele vraag: Hoe regel ik dat in deze twee situaties mijn geluid ook via de home cinema set wordt afgespeeld?

Beste antwoord (via Brammos85 op 03-04-2016 19:53)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32
Waarschijnlijk stuurt je Horizon AC3 door wat je LG niet ondersteunt. Als het goed is zit er in de TV een optie om de optische uitgang naar PCM te forceren.

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hang het audio systeem aan de tv i.p.v. aan de Horizon box lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.

Maar zonder typenummers van de diverse toestellen is dat natuurlijk gissen.

• Brammos85
S1NN3D schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:09:
Hang het audio systeem aan de tv i.p.v. aan de Horizon box lijkt mij de meest voor de hand liggende oplossing.
Als ik dat doe werken Netflix op smart tv en HTPC wel over boxen, maar heeft Horizon box geen geluid meer.

Betreft overigens de Horizon 7401 (nieuwe type)
Samsung UE50F6400
LG 2.1 SB95DF

Acties:
  • Beste antwoord

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:32
Waarschijnlijk stuurt je Horizon AC3 door wat je LG niet ondersteunt. Als het goed is zit er in de TV een optie om de optische uitgang naar PCM te forceren.

• Brammos85
Edit : Dubbelpost, nvm

[ Voor 94% gewijzigd door Brammos85 op 03-04-2016 19:42 ]

• Brammos85
hcQd schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:41:
Jij wint de prijs, dank! Had ik zelf nooit gevonden, wat is Tweakers.net toch awesome!
Pagina: 1