Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Waarom heb je (nog) een router nodig?
Hoe doe je de test?
Volgens mij is er een dedicated topic voor deze wouter, heb je daar al gekeken en/of je vraag gesteld?
Hoe doe je de test?
Volgens mij is er een dedicated topic voor deze wouter, heb je daar al gekeken en/of je vraag gesteld?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Waarom heb je (nog) een router nodig?
-Omdat in het huis ook twee laptops zijn en smart phones die wifi internet willen.
Hoe doe je de test?
-Speedtest van Ziggo en speedtest van Speedtest.net. Beide testen, met en zonder router daar gedaan
-Nope
-Omdat in het huis ook twee laptops zijn en smart phones die wifi internet willen.
Hoe doe je de test?
-Speedtest van Ziggo en speedtest van Speedtest.net. Beide testen, met en zonder router daar gedaan
-Nope
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
83Mbps... klinkt bijna als 100MbE half-duplex 
Ik zou in eerste instantie de netwerkkabel tussen modem en router wantrouwen. Probeer eens met andere kabel.
Verder, wat voor modem betreft het hier exact?
Ik zou in eerste instantie de netwerkkabel tussen modem en router wantrouwen. Probeer eens met andere kabel.
Verder, wat voor modem betreft het hier exact?
Oslik blyat! Oslik!
Kabel klinkt aan de ene kant als een optie. Echter, dat ding loopt via de plint naar de hoek van de modem en router. Als ik die kabel dus niet in de router stop, maar direct in de modem, dan haal ik wel de snelheid. Dan zou je toch zeggen dat het niet aan de kabel ligt? Helaas nu even geen extra liggen om dit uit te sluiten.
Het betreft een EVW3226 modem.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/ubee-evw3226/
Staat het modem in bridge mode?GAEvakYD schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:26:
Hoe gebruik je de Asus? Als router of in access-point mode?
Hoe test je de snelheid? Gaat dit over IPv6?
Staat het modem in bridge mode?
-Ja modem staat in Birdge. Gedaan door in te loggen op de webinterface en daar de birdge optie gekozen
--Als router
-Speedtest van Ziggo en speedtest van Speedtest.net. Beide testen, met en zonder router daar gedaan. Of dat IPV6 is weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ook daarbij geld dat ik de test met en zonder router op dezelfde router gedaan heb
-Ja modem staat in Birdge. Gedaan door in te loggen op de webinterface en daar de birdge optie gekozen
--Als router
-Speedtest van Ziggo en speedtest van Speedtest.net. Beide testen, met en zonder router daar gedaan. Of dat IPV6 is weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ook daarbij geld dat ik de test met en zonder router op dezelfde router gedaan heb
dion_b doelt hier volgens mij op de kabel tussen modem en router, niet die tussen router en PC.GAEvakYD schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:26:
Kabel klinkt aan de ene kant als een optie. Echter, dat ding loopt via de plint naar de hoek van de modem en router. Als ik die kabel dus niet in de router stop, maar direct in de modem, dan haal ik wel de snelheid. Dan zou je toch zeggen dat het niet aan de kabel ligt? Helaas nu even geen extra liggen om dit uit te sluiten.
Dit was ook zo'n beetje mijn eerste ingeving toen ik je openingspost las.
Heb je bij het updaten van de firmware ook een fabrieksherstel van de router uitgevoerd? Het kan altijd dat er ergens diep in de firmware nog een instelling rondzweeft.
Dat lijkt mij ook. Je kunt de link-status aflezen onder TOOLS→Sysinfo en dan helemaal onderaan bij Network.dion_b schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:18:
Ik zou in eerste instantie de netwerkkabel tussen modem en router wantrouwen.
oei, das idd een tip met die kabel tussen modem en router. Ga ik zo proberen.
Fabrieksherstel heb ik idd uitgevoerd
Fabrieksherstel heb ik idd uitgevoerd
Getest. Hij geeft wel full duplex aan. Echter wel 100mbit. Terwijl er wel een Cat5e kabel tussen zit. Kan dit het probleem zijn?
Als ik de specs van de router en de modem nalees moeten ze beide 1000 Mb/s full duplex aankunnen.
Output:
Port VLAN Link State Last Device Seen
WAN 2 100 Full Duplex C4:64:13:F9:A8:DB
LAN 1 1 1000 Full Duplex DESKTOP-VQVQB7N
LAN 2 1 Down <none>
LAN 3 1 Down <none>
LAN 4 1 Down <none>
Als ik de specs van de router en de modem nalees moeten ze beide 1000 Mb/s full duplex aankunnen.
Output:
Port VLAN Link State Last Device Seen
WAN 2 100 Full Duplex C4:64:13:F9:A8:DB
LAN 1 1 1000 Full Duplex DESKTOP-VQVQB7N
LAN 2 1 Down <none>
LAN 3 1 Down <none>
LAN 4 1 Down <none>
Dat lijkt het probleem inderdaad. Al een andere kabel geprobeerd? Zoals anderen al aangaven komen dit soort problemen vaker voor bij slechte kabels, dat er cat5e op staat biedt geen garanties m.b.t. het functioneren van kabel. Helpt dat niet dan zou je eens kunnen kijken naar de firmware of een fabrieksreset kunnen doen. Helpt dat allemaal niet dan zou ik zelf de twee routers uit het verhaal eens omruilen / met een andere router testen.GAEvakYD schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:32:
Getest. Hij geeft wel full duplex aan. Echter wel 100mbit. Terwijl er wel een Cat5e kabel tussen zit. Kan dit het probleem zijn?
Pagina: 1