Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Makro laptop.. Is het wat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 13:35
Mijn vraag
In de Makro folder zag ik deze laptop voor 300 euro inclusief btw.. Is dit wat?
https://www.makro.nl/shop...t/7461389001001#tabAnchor

Relevante software en hardware die ik gebruik
Adruino ide en adruino's. Het is vooral bedoeld om op locaties nog iets te kunnen scripten. Thuis heb ik een iMac waarmee ik het echte werk doe.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gezocht naar dit model maar ik kan er weinig over terug vinden. Ik vind het fijn dat er een full HD scherm in zit maar ik heb geen idee of die überhaupt wel aangestuurd kan worden door de R2 Graphics en of de E1-6015 een beetje snel genoeg is.

Kan iemand wat zinnigers zeggen over deze laptop? Want 300 euro is heel aanlokkelijk maar wat krijg je er voor? Ik ben al een tijdje uit de cpu wereld dus weet er te weinig vanaf.. Ik ben weer even noob :)

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die CPU zit wel helemaal onderin het segment. Verwacht hierdoor geen snelle laptop.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Wat je ook doet met het apparaat (al zou het alleen wat internetten zijn), mijn ervaring is dat veel mensen na verloop van tijd een laptop als deze toch echt traag vinden. Als je het budget hebt is het beter iets meer uit te geven. Zelf adviseer ik eigenlijk altijd een laptop met een Core i3 of hoger of een vergelijkbare AMD-variant (weet zo even uit het hoofd niet wat van AMD vergelijkbaar is qua prestaties, zou je even moeten googlen).

Zoals PilatuS al zei, die AMD-CPU is echt onderkant van de markt. Ik zou dit een instap-instap laptop noemen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 03-04-2016 11:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Eenvoudig: Voor dat geld ga je weinig beters krijgen!

De AMD in deze laptop is vergelijkbaar, qua CPU capaciteit, met een Celeron van de huidige generatie.
De AMD in deze laptop is, qua GPU, sneller dan alles wat Intel in deze prijsklasse levert.

Kun je daarmee zinvol werk doen op deze laptop? Jazeker. Internet en office gebruik is geen enkel probleem met dit ding.

MAAR alles wat ook maar een klein stapje verder gaat (een uitgebreide excel sheet, een word document met veel tabellen, websites bouwen) is frustrerend. Net te langzaam om echt mee te kunnen.

Een IDE, ook al is het "slechts" voor een Arduino, zou ik sterk afraden op dit apparaat. Simulaties gaan niet prettig werken. Daarvoor zul je echt je budget wat moeten verhogen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Zoek je voor de prijs dan niet beter een mooie tweedehands laptop? Al kan de batterij in die gevallen wel een probleem zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door D-Three op 03-04-2016 11:54 ]