Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blue Origin landt herbruikbare raket: Tag

Pagina: 1
Acties:

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Kan aan nieuws: Blue Origin landt herbruikbare raket voor derde maal met succes op aarde de tag Blue Origin gekoppeld worden? Lijkt me wel toepasselijk ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vind ik ook :)

Verwijderd

draagraket BE-3
Wat? De naam van de raket is 'New Shepard'.
De naam van de raketmotor die gebruikt wordt is de BE-3.
Wikipedia: New Shepard
Wikipedia: BE-3

Zoals gebruikelijk bij ruimtevaartartikelen op tweakers heeft de auteur zelfs de meest basale dingen niet begrepen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aangepast. Het had ook wel zonder die flame gekund overigens.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:04:
[...]
Zoals gebruikelijk bij ruimtevaartartikelen op tweakers heeft de auteur zelfs de meest basale dingen niet begrepen.
Serieus, waar is zo'n sneer nou voor nodig? :/

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Verwijderd

Migrator schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:12:
[...]

Serieus, waar is zo'n sneer nou voor nodig? :/
Het is helaas echt niet de eerste keer met ruimtevaartartikelen. Bij het lezen van de meeste op tweakers gaan m'n nekharen recht overeind staan.

Bijvoorbeeld
Er zijn echter wel verschillen: de BE-3 van Blue Origin bereikt niet de hoogte en de snelheid van de Falcon 9 die SpaceX heeft ontwikkeld. Daardoor heeft het bedrijf van Bezos een hogere kans om de raket weer rechtstandig te laten landen.
Wat? Sinds wanneer is het kansberekening om een raket succesvol te laten landen?
Je zou misschien kunnen zeggen dat het technisch gezien 'makkelijker' is om een kleinere (suborbital) raket te laten landen, maar ook dat is een -zeer- versimpeld beeld van de werkelijkheid.
In december was Blue Origin het eerste bedrijf dat erin slaagde om een raket na lancering weer te laten landen.
Dat is gewoon feitelijk onwaar. De SpaceX grasshopper heeft nooit bestaan? Of de DC-X (1995!)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2016 20:37 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 16:37

sjaool

Every life should have 9 cats

Als je jouw kritiek nou eens opbouwend zou formuleren zou je een heel stuk vriendelijker overkomen. ;)

"When you grow up your heart dies"

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik vond de titel en intro een beetje verwarrend over hoe vaak 'de raket' nou is geland. Na opzoeken blijkt dat het de derde keer is dat een New Shepard-type raket landt, maar de tweede keer dat exact deze raket weer veilig terugkeert. Het artikel wekte bij mij de indruk dat het laatste geval drie keer was voorgekomen.
Pagina: 1