Pc133 CAS3 geheugen op Pc100 CAS2, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Ik heb nog wat reepjes Pc133 CAS3 geheugen liggen, kan ik deze zonder problemen op Pc100 CAS2 laten draaien? Het is voor een Pentium III Katmai, die heeft dus maar een 100 Mhz fsb.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:22
Denk dat dat wel gaat lukken ja! Daait bij mij wel lekker op 83 Mhz! Gewoon proberen!

Verwijderd

een beetje geheugen (hoeft heus geen echt brand te zijn) kan dat heus wel aan, bij mij werkt het zonder problemen.

*kRiTz_C heeft spectec in zn ouwe bak*

probeer het maar gewoon uit zou ik zo zeggen. Even in je bios op cas2 zetten en doen wat je normaal ook doet als je systeem ineens erg onstabiel is zou ik weer teruggaan op cas3.

maar over het algemeen lukt dit altijd, je zult je geheugen er in ieder geval niet mee slopen dus het is het proberen waard.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

zal wel lukken lijkt me :)

ik heb PC133 CAS3 en loopt PC133 CAS2, dus 100 Mhz Cas2 moet meestal wel lukke

• Pc123
Het gaat om toshiba en dane-elec geheugen. Dat moet dan wel gaan lukken denk ik. Iemand anders nog ervaringen hiermee?

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 12:47 schreef Pc123 het volgende:
Het gaat om toshiba en dane-elec geheugen. Dat moet dan wel gaan lukken denk ik. Iemand anders nog ervaringen hiermee?
Ik kan je bijna voor 100% garanderen dat het werkt.

• Pc123
Is het ook niet slechter voor je geheugen? Gaat het geheugen er niet sneller kapot van?

Anders moet ik het zeker gaan proberen :)
Hoeveel sneller zou het geheugen worden, van Pc100 CAS3 naar Pc100 CAS2?

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 12:52 schreef Pc123 het volgende:
Is het ook niet slechter voor je geheugen? Gaat het geheugen er niet sneller kapot van?

Anders moet ik het zeker gaan proberen :)
Hoeveel sneller zou het geheugen worden, van Pc100 CAS3 naar Pc100 CAS2?
Het werkt en het gaat erniet sneller van kapot. En de toegangstijd wordt dan met 1derde verkort. Dus een winst van iets van 5 procent?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op zaterdag 23 juni 2001 12:47 schreef Pc123 het volgende:
Ik heb hier Dane-Elec met Toshiba SDRAM's. Het is PC133 CL3, daar draait het ook altijd op. Heb wel eens het spul op 100MHz gezet, dan stelt m'n BIOS aan de hand v.d. SPD's het spul automatisch op CL2 in. Ja, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat het je lukken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1