Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn vraag

Ik heb sinds een tijdje een ziggo zakelijk abo en dus ook een nieuwe modem (technicolor tc7210) gekregen.
Nu is mijn Xbox-verbinding van een open nat naar een port restricted nat gegaan als ik het in
Port forwarding/port triggering helpt niet en dhcp ook niet.
Als de router als Acces point instel, is het wel goed maar dan duurt het een eeuwigheid om een pagina te laden.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Modem: Technicolor tc7210
Router: Netgear WNDR4500
Xbox one
Pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Router gereset,
Modem gereset
Ports activeren/triggeren in modem en router.
UPnP uit/aan
DMZ in modem voor het adres van de router.

Als iemand een oplossing of tips heeft hoor ik het graag want ik weet het niet meer.

Alvast bedankt.

edit: dhcp moet zijn UPnP

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je de Netgear (als accesspoint) ingesteld?
Is het op elk device traag?
Test je draadloos of met draad?
Kan je een ipconfig /all posten van beide situaties?
Gaat het specifiek om een spel en is het een optie om specifiek voor dat spel poorten te openen?

In een thuisnetwerk wil je geen dubbele NAT. Daarom is het altijd het beste om één router te hebben. Kijk waardoor de vertraging veroorzaakt wordt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
lier schreef op zondag 03 april 2016 @ 09:00:
Hoe heb je de Netgear (als accesspoint) ingesteld?
Is het op elk device traag?
Test je draadloos of met draad?
Kan je een ipconfig /all posten van beide situaties?
Gaat het specifiek om een spel en is het een optie om specifiek voor dat spel poorten te openen?

In een thuisnetwerk wil je geen dubbele NAT. Daarom is het altijd het beste om één router te hebben. Kijk waardoor de vertraging veroorzaakt wordt.
Als ik de router terugzet naar fabrieksinstellingen en hem dan opnieuw moet instellen vraagt ie of ik hem als router wil gebruiken of als acces point.
Het is dan zelfs zo erg dat zodra ik een site probeer te openen ik een error_timed_out meldig krijg.

Ik gebruik hem alleen bekabeld
de poorten zijn triggerd voor de xbox zelf en niet voor spellen.

prnt scrn ap mode: Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a330/rhwerkman/ipcongif%20acces%20point%20mode.png

Router mode: Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a330/rhwerkman/ipcongif%20router%20mode.png

Heb alleen geprobeerd te browsen op pc, wat dus niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 10:25
Ik vermoed dat het met die teredo pseudo interface te maken heeft, die maakt vertaalslagen van ipv4 naar ipv6. Disable alles met ipv6 eens voor de grap.