Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chasinn32
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-09-2021
Hallo Allemaal,

Ik ben naar een upgrade aan het zoeken voor mijn Sitecom WL-309 maar helaas staat deze niet meer op de site van sitecom. Het gaan om de versie1.2.05 of 1.2.08. Of weet iemand of er een WRT beschikbaar is voor deze router.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:52

lier

MikroTik nerd

Waarvoor heb je de (firmware) upgrade nodig?
Volgens mij is er geen alternatieve firmware beschikbaar (maar daar had je natuurlijk al zelf op gezocht?) :)

Wil je deze router graag behouden of is andere hardware ook een optie?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-04 12:48
Mijn ervaring is dat je dergelijke firmwares prima via Sitecoms helpdesk kunt krijgen (wel via chat of mail, telefoon hebben ze uitbesteedt): http://sitecomlearningcen...-gaming-router-ii/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chasinn32
De pagina van de update bestaat niet meer op sitecom en die is bestaat wel. Ik heb al contact opgezocht met sitecom via mail duurt wel eben voor dat ze reageren.

Of een WRT upgrade is ook goed als deze bestaat voor deze router. Want wil hem niet weg doen hij werkt verder prima met glasvezel 200Mbps. Krijg volle snelheid

[ Voor 33% gewijzigd door chasinn32 op 03-04-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je beantwoordt de vraag van lier niet. Waarom wil je een firmware upgrade uitvoeren? Wat denk je daarmee te bereiken?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Volgens Wikidevi heeft dat ding een Ubicom chip. Dus er zal geen alternatieve firmware voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chasinn32
het is een verouderde firmware van 2010. de laatste is van 2014. een stabielere wifi signaal misschien beter bereik @dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen updates sinds 2010 zegt iets over hoe belangrijk Sitecom de veilgheid van klanten vindt... :X

Maar dat gaat om lekken dichten in de router zelf en z'n GUI. Performance/stabiliteit hoef je niet echt te verwachten in een firmware upgrade. Dat heeft doorgaans veel meer te maken met waar je dat apparaat hebt staan en hoe je dingen ingesteld hebt.

Kan goed zijn dat de 2.4GHz bij jou gewoon niet (meer) goed bruikbaar is door alle prut, in 5GHz zou het beter moeten werken, maar dan wordt plaatsing van de AP des te belangrijker, aangezien 5GHz slechter door obstakels heen gaat. Ipv te focussen op software zou ik focussen op wat je kunt doen aan fysieke locatie. En natuurlijk 5GHz gebruiken als je dat niet al doet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 635341

Beste Chassin82,

Kunt u ons een e-mail sturen via de onderstaande link?
http://www.sitecomlearnin...-gaming-router-ii/contact

Wij kunnen u dan voorzien van de 1.2.08 Firmware versie.

Met vriendelijke groet,

Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 635341 schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:20:
Beste Chassin82,

Kunt u ons een e-mail sturen via de onderstaande link?
http://www.sitecomlearnin...-gaming-router-ii/contact

Wij kunnen u dan voorzien van de 1.2.08 Firmware versie.

Met vriendelijke groet,

Sitecom Webcare
Zou het niet een idee zijn dit soort updates gewoon op de website te plaatsen? Voor alle betrokkenen makkelijker en laagdrempeliger...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chasinn32
ik heb ze een mail gestuurd en heb een link gekregen eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ook ik wil graag je link ontvangen, ik stuur je zo mijn email.

Geheel toevallig ondervind ik ook problemen met mijn 309, ik moet hem om de 2 a 3 dagen aan en uit zetten omdat het wifi signaal gewoon weg is gevallen, ook is het bereik niet zo best.

2,4 en 5Ghz tegelijk is al helemaal een drama dan heb ik constant wegvallen verbindingen.

Ik draai nu:
Current Firmware Version :1.2.05
Current Firmware Date :2010-11-04

Ik zit trouwens wel aan een vervanger te denken vroeger had je/ik de Linksys WRT54g die redelijk goedkoop was en veel mensen hadden, wat is tegenwoordig een beetje een standaard router die 2.5 en 5Ghz ondersteunt en het liefst ook opensource zodat de ondersteuning wat beter geregeld is. Bij Sitecom vind ik dat helaas wat tegenvallen.

[ Voor 28% gewijzigd door kaasaanfiets op 08-04-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Even een topic bump. Heeft de upgrade uiteindelijk een positief effect voor je gehad? Sneller/stabieler?
Want dan ga ik mij er ook aan wagen, anders is het de rompslomp niet waard voor mij. Mede omdat de router in de kamer van een huisgenoot staat, wat wat lastiger te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ja bij mij wel.
Kan nog wel eens geen verbinding krijgen maar dat ligt dan meer aan mijn laptop denk ik. Na opnieuw opstarten van m'n laptop had ik daarna wel verbinding.

Maar de uptime is een stuk verbeterd
Pagina: 1