A10-7xxx series APUs overclocking en algemene ervaring

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadeHarpy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-03 19:07
Recent heb ik via Tweakers een A10-7850 overgenomen en voor de prijs van het product (nieuw) ben ik nogal verbaast over de prestaties.

Zonder een vorm van overclocking kon deze mooie CPU een FPS van 15.25 halen op de benchmark van Metro Last Light Redux.
Na een tijdje te tweaken met CPU multiplier, RAM clock speed, GPU speed etc. etc. heb ik dit omhoog kunnen krijgen naar 18 FPS.
Dit deed ik met een setje FuryX 2133 MHZ overklokt naar 2400MHz,
een core multiplier van 38 i.p.v. de standard 37 (helaas lukt hoger niet),
en de GPU van de standaard 720MHz naar 900MHz te zetten.

Voor een zwaar grafisch spel als Metro: LL vind ik dat verbazend hoog.

Maar ik ben natuurlijk niet de enige op Tweakers die een APU heeft.

Dit topic is hier om jouw mening en ervaringen over deze mooie price/performance technologie nml. APUs te delen.

[ Voor 14% gewijzigd door ShadeHarpy op 02-04-2016 22:54 . Reden: typfouten opgeruimd, laatste keer dat ik iets vanaf Android verstuur. En wat specs toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Als je een topic gaat maken is het misschien handig om ook je geheugenspeeds te delen: Vooral memory speeds hebben veel invloed op de APU prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadeHarpy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-03 19:07
Ge-edit :p
Maar mijn situatie is maar een voorbeeld.
ik wil graag ook weten hoe andere mensen APUs ervaren.
(En hoe gevaarlijk hard ze deze overklokken)

[ Voor 87% gewijzigd door ShadeHarpy op 02-04-2016 22:51 . Reden: Typfout "maat" > maar, alweer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort diy topic niet onder het forum: tweaking --> overclocking?

Verder zou ik kijken onder overclocking in het subforum: AMD cpu overclock forum. Ik denk dat er wel meer zijn nameljjk die al eens een amd apu hebben overclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ShadeHarpy,

Heb je al AMD overdrive software al gebruikt ik heb toen mijn apu 7850k overclockt naar 1098 Mhz hoger lukte mij niet, ik had helaas niets bijgehouden wat de voordelen ervan waren.

Toen ikhet moederbord van jouw net had, kon ik wel in de bios over de 900 mhz selecteren zelfs tot 1500 maar na een biosupdate was dit verdwenen misschien kan jij nog achterhalen wat de Bios versie daarvan was. Dan kan je namelijk ook het voltage verhogen van de APU om te kijken of hij hoger dan 1098 kan komen stabiel.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik zelf een grafisch zwaar spel had uitgespeelt met deze Apu Rise of the tombraider. Ram gehugen op 2400 Mhz 900Mhz APU en schermresolutie op 1440x900 liep allemaal supervlotjes :P

Overcloken van de cpu had ik gelezen dat dit geen zin heeft in verband met het bottlenecken van de APU

Hier nog een leuke video vanJaystwocents over de A10-7850K

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2016 10:30 ]