Toon posts:

Feedback gevraagd over mijn mogelijk nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding

Ik zou graag van jullie feedback horen i.v.m. een nieuwe PC die ik wil samen steken. Normaal deed ik dit vroeger zonder problemen maar sinds ik getrouwd ben en 2 kindjes heb is het soms moeilijk om met alles nog mee te zijn qua technologie. Daarom wou ik eens jullie feedback vragen

Te gebruiken voor/wat vind ik belangrijk

Deze PC wil ik voornamelijk willen gebruiken om te gamen. Ook voor films te bekijken en de normale dagelijkse surfen op internet. Dus gewoon focussen op gamen.

Welke games ik op dit moment speel zijn World of warcraft. De afgelopen 3 maand heb ik ook nog volgende games gespeelt; Tera, Elite Dangerous, Starcitizen, Grim Dawn, The Witcher.

Wanneer ik mijn nieuwe PC samenstel kijk ik ook niet enkel naar de huidige games, maar kijk ik ook meestal naar welke games er nog komen. Bvb Doom die er aan komt binnenkort maar ik kijk ook naar games die bvb volgend jaar uitkomen. Dus ik hoop een PC samen te stellen die binnen 2/3 jaar nog de meeste games op max/ultra kunnen draaien zonder last te hebben van frame drops, etc

Mijn budget

Mijn budget ligt tussen 1.500 en 2.000 euro
Als kan het liefst naar de 1500 toe ;) maar ik ben een persoon die als er iets is dat veel beter is voor een extra 100 euro ik zeker bereid ben om het te overwegen.

Case

Corsair Carbide Air 540

Dit is een van de enige component waarvoor ik niet twijfel. Ik lees heel goede reviews van deze case, ziet er in mijn ogen heel mooi uit en de prijs ... wel valt wel mee. Ik vind een mooie case echt wel leuk sinds ik er vaak moet naar kijken :)
Deze case is dus diegene die ik wil en waar ik als enge niet meer over twijfel

Voeding

Hier begin ik al te twijfelen.
Ik weet dat ik misschien de voeding als laatste aan bod breng ... wel staat boven op mijn lijst ^^

In mijn huidige PC zit een voeding van 750W en ik heb nog nooit problemen gehad met allelei componenten die ik aankoppel. Maar nu voor deze huidige PC vroeg ik mij af welke het beste voor mij is.

ik ga beginnen met de grote van voeding. Ik heb op verschillende websites eens bekeken naar welke onderdelen hoeveel Watt nodig hebben. Daar kun je soms uw lijst ingeven en die berekent dan welke je best als minimum neemt.
Sinds ik verschillende sites heb geraadpleegd kwam ik soms tegenstrijdige antwoorden uit.
Dus daarom vraag ik mij af of ik beter ga voor een 550W of een 750W voeding?

Ik heb voor op dit moment het merk corsair in mijn gedachten sinds ik op reviews en benchmarks gelezen heb dat deze echt goed zijn.

Dus ik zou gaan voor een van deze:

Corsair RM750x
Corsair HX750i

Natuurlijk hebben ze ook de 550W equivalent:

Corsair RM550x
Corsair HX550i

Op de benchmarks komt de RM versie er wel iets beter uit. Dus zou misschien deze als voorkeur kunnen beschouwen.
Maar dan is de vraag of ik voor 550W of 750W zou gaan.

Moederbord

op dit moment heb ik volgende in gedachten:

Gigabyte Z170X G7 of de G3
MSI Z170A M7
ASUS Maximus VIII Ranger
ASUS Maximus VIII Hero

ik heb gekozen voor deze merken omdat ik al jaren met deze merken werk en ik eigenlijk nog nooit problemen ermee heb gehad. Ook vind ik ze immens mooie moederborden.
Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de Gigabyte of de MSI omdat die er echt wauw uitzien. Maar als ik de reviews er terug bijhaal en de benchmarks erbij haal merk ik dat de ASUS Maximus VIII Ranger er als beste uitkomt. Alle 4 zijn wel gewaagd aan elkaar maar de ASUS Maximus VIII Ranger zou toch in meerdere punten eruit schieten en in algemeen beter zijn.
Dus heeft deze ook mijn voorkeur op dit moment.

Processor

Dus sinds ik een Z170 mobo wil moet ik voor een skylake processor gaan en zijn er dus eigenlijk maar 2 kandidaten.

i5-6600K
i7-6700K

Als eerste neem ik de K versies omdat ik toch soms probeer wat te overclocken. Ben er geen pro in maar lukt toch meestal om toch een kleine duw te geven.

Ik weet wat jullie zullen zeggen en dat is dat i7 op dit moment geen voordeel heeft ten opzichte van games. Maar dit is op dit moment en ik vraag me af of dit binnen 2 of 3 jaar ook nog zo gaat zijn? Want ik merk dat sommige games er toch al voordeel uit halen. Op een benchmark merk ik dat bvb de nieuwe tomb raider behoorlijk beter speelt op een i7. Dus misschien beginnen ze nu nog maar pas games te maken die er wel voordeel uit halen.
Dus eigenlijk wil ik weten of dat voor 100 euro meer of minder ik beter ben met een i5 als de games laten we zeggen binnen 5 jaar nog steeds weinig verschil gaan geven. Is een gok maar een gok die ik moeite mee heb.

Daarom zou ik toch misschien de gok maken en de i7 als voorkeur geven.

Geheugen

Hier terug een kleine vraag eerst. 16gig of 8 gig? standaard op dit moment bij de meeste games is 8gig. Maar heeft het voordeel om voor 16gig te gaan of niet?

Anders was mijn keuze tussen 2

G.Skill F4-3000C15Q-16GRR
Corsair LPX 16gig CMK16GX4M4B3000C15

G.skill is heel nieuw voor mij en eerlijk gezegd nog niet van gehoord tot ik terug reviews las en benchmarks erbij haalde. Maar de reviews gaven de voorkeur aan de G.Skill geheugen dus ik zou hen hier ook in volgen.

Grafische kaart

Om eerlijk te zijn ben ik een ATI fan. waarom? wel ik heb al bijna heel mijn leven een ATI gehad en eigenlijk gezegd nooit problemen mee gehad. Heel vroeger, ik denk mijn 3de samengestelde PC had voor het eerst een nvidia kaart om ik weet niet meer welke reden. Op een dag tijdens gamen had ik last van tearing op mijn scherm, keek ik naar mijn PC en zag ik hoe de koeler van de grafische kaart aan het afsmelten was. Vroeger waren de kolers op graka's toch anders ^^
Sinds dien terug gegaan naar ATI en daar gebleven.

Dus eigenlijk sompele keuze en ik zou gaan voor de MSI radeon R9 390X gaming 8GB

Persoonlijk nog nooit gewerkt met een SLI en ben ik eigenlijk ook niet van plan tenzij men mij kan overtuigen.
Ook kies ik voor MSI omdat de andere merken op benchmarks minder scoren.

Processor koeler

Ik twijfel tussen:

Scythe mugen 4 PCGH
Noctua NH-U14S

Men zegt dat de Noctua de beste is maar ik moet eerlijk zijn dat ik met beide merken geen ervaring heb en ik dus blind vertrouwen heb op de reviews die ik lees.
Dus voorkeur Noctua?

SSD/HDD

Als eerst ga ik dus voor de eerste keer werken met SSD. Maar ik twijfel nog tussen de 250GB of de500Gb versie. Dus word het

Samsung 850 EVO 250gb of Samsung 850 500gb

Bijkomend lees ik nu veel over M.2 aansluitingen of zo iets. Maar ik begrijp dit zo niet echt dus weet niet of ik dit zou nemen of niet. Ik ga me dus focussen op normale HDD's

Normaal neem ik altijd Western Digital HDD's omdat ik dit al van het begin doe. Nooit echt problemen mee gehad behalve misschien 1 of 2 keer.
Nu lees ik dat WD nu blue, red, black en green versie heeft.
Black vind ik wat te duur. Blue lees ik dat er veel problemen mee zijn. green zou wat traag zijn. Red zou de beste keus zijn MAAR ik lees dat dit NAS schijven zijn. Dus ik weet niet of dit dan ook goed is voor een game PC (niet veel ervaring met server componenten)

Daarom zou ik misschien overgaan naar seagate. Maar ik lees hier dat de beste seagate harde schijven de volgende is. Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB
ook hebben ze de gewone desktop HDD's maar ik weet de verschillen niet zo echt tussen beide. dus hier vertrouw ik ook op wat ik lees en geef ik de Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB voorkeur

Optische drive

ik zou gaan voor de Samsung SH-224FB
Is niet zo duur en ik lees dat hij goed is. Is niet zo heel belangrijk voor mij want ik gebruik niet zo heel vaak meer DVD's of CD's. Maar ik zou toch er een bij willen voor je weet maar nooit.

Wat ik zou kiezen tenzij jullie me kunnen overtuigen van iets beters

Corsair Carbide Air 540
Corsair RM750x
Asus Maximus VIII Ranger
G.Skill F4-3000C15Q-16GRR
i7-6700K
MSI radeon R9 390X Gaming 8GB
Samsung 850 EVO 500gb
Seagate Barracuda 7200.14 - 1TB
Samsung SH-224FB
Noctua NH-U14S

Dus wat vinden jullie? Heb ik hier en daar een fout gemaakt?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Hoort eigenlijk in Desktop Aankoopadvies

Maak ook van je lijstje even een mooie pricewatch lijst DAA beleid

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een HX550i bestaat niet en de MSI R9 390X Gaming heeft een nogal extreem verbruik, dat zou niet mijn eerste keuze zijn voor een R9 390X, ook al eens naar Fury gekeken?

http://www.techpowerup.co...SI/R9_390X_Gaming/28.html

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
-The_Mask- schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:31:
Een HX550i bestaat niet en de MSI R9 390X Gaming heeft een nogal extreem verbruik, dat zou niet mijn eerste keuze zijn voor een R9 390X, ook al eens naar Fury gekeken?

http://www.techpowerup.co...SI/R9_390X_Gaming/28.html
De verhoudingen tussen kaarten zullen vast kloppen, maar het maximale verbruik dat ik zie is 300W. Laat staan dat het gemiddelde verbruik 344W is. :)

Hier wordt een veel lager verbruik aangegeven.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LGnIZ7v.png

...

• -The_Mask-
  • Niet online
Guru3D heeft geen apparaat tot hun beschikking welke het verbruik kan meten, daar wordt gewoon wat gegokt, TPU heeft wel de juiste apparatuur. Die MSI komt zo'n 75 tot 100W hoger uit als een normale R9 390X.

AMD Nieuwsdiscussie

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

U vraagt Feedback; u krijgt feedback!
Heb redelijk wat weggetypt zie ik 8)7

VOEDING
Om maar eens te beginnen met je vraag over de voeding. Ik heb de PSU calculator van MSI ook eens ingevuld en kom dan op een maximaal opgenomen vermogen van 485W op jouw setup. Dan zou een goede Gold certified 550W voeding prima uit de voeten komen.
Bedenk daarbij dat de efficiëntie van een voeding niet op alle vermogens hetzelfde is. Een 750W voeding die je maar voor 30% gebruikt is lang niet zo efficiënt als een 550W die moet werken voor z'n geld.

Maar er is nooit 1 duidend antwoord en als ik jouw reactie zo lees ga je best een beetje spelen met AfterBurner en wil je misschien ooit een SLI opstelling proberen. Beide situaties vragen dan om een goede, stabiele en krachtige voeding en, zeker in SLI, zal 550W dan niet voldoende zijn.

Als het mijn knaken waren zou ik voor de 550W gaan want persoonlijk ga ik nooit SLI of overklokken. Wil je de optie voor SLI en overclocken open houden: ga voor veel juice. Zelfs 750 is met 2x390x krapjes, zeker als beide kaarten+CPU hoger geklokt gaan worden. Ga je niet SLI in de toekomst maar alleen overklokken dan moet 750W echt prima zijn.

MOEDERBORD
Hier heb jij een iets andere aanpak gehad dan ik persoonlijk zou hebben, ik maak uit je tekst op dat looks een zeer belangrijke factor is. En dat is een kwestie van smaak en dus kan ik daar weinig zinnigs over zeggen ;) Persoonlijk ga ik eerst kijken welke functionaliteiten ik nodig heb. Ik vind zelf dan belangrijk dat ik de nieuwste USB3.1Gen2 mogelijkheden heb bijvoorbeeld, met het oog op de toekomst wel fijn als je de huidige nieuwste standaarden hebt. Een mobo vervang je in de toekomst waarschijnlijk niet 1,2,3. Dus als jouw boards 1) toekomst-proof zijn en 2) alle functies hebben die je wilt, gewoon de mooiste uitkiezen :9

Een belangrijke vraag is welke Netwerkcontroller er op het board zit. KILLER wordt door vele gezien als onzin en de Intel chips over het algemeen juist als stabiele, betrouwbare internet partner. Zelf zit er in mijn (game) laptop een Killer chip en heb ik geen problemen. Support en drivers zullen bij Intel wellicht beter geregeld zijn zo vond ik alleen de website van Killer al een drama toen ik info nodig had (voor installatie onder Linux).

GEHEUGEN
Duidelijke zaak. 16GB. Ja; er wordt over het algemeen geroepen dat 8GB nog prima is maar zeker als je over toekomst-proof praat zijn die paar tientjes voor een reepje extra een prima investering.
Zelf heb ik mijn laptop met 8GB gekocht en bij het spelen van Heroes of the Storm had ik toch wat probleempjes.... Uit luiheid en gemak gewoon 8GB erbij gegooid: alle problemen weg. Ligt waarschijnlijk meer aan de game dan dat het echt nodig was (HotS staat/stond nou niet echt goed bekend met z'n geheugen gebruik) maar het was voor mij wel reden om mensen die nu investeren direct 16GB aan te raden. Zo duur is geheugen niet vind ik.

Je haalt het meeste uit een Quad-channel setup met 4 identieke reepjes maar dan zit je board ook wel in 1 keer vol. Persoonlijk zou ik 2x8GB pakken. Je gaat niet competitief overklokken dus die paar kleine procentjes die Quad-channel hebben over Dual-channel.... Je raid in WoW gaat er echt niet beter door ;)
Pak een betaalbaar setje wat er gaaf uitziet in je moederbord van goed merk (en G.Skill is dat).

PROCESSOR
Heb je de i7 -K nodig? Je zegt het zelf al, waarschijnlijk niet. Persoonlijk zou ik toch ook wel voor de i7 ipv i5 gaan als ik dit budget had en een paar jaar vooruit wil. Zo zijn er nu nog mensen met een paar jaar oude overklokte i7 van een paar generaties terug die ze nog steeds prima vinden. Als je het geld kan missen; go for it. Koelers worden zo ontzettend veel getest en beide Shurken en Noctua zijn prima koelers. Als je niet perse zit te geilen op 5 graden meer of minder gaan beide je systeem prima in bedwang houden (een proc hoeft echt niet continu onder de 50graden te zijn om lang te leven).

OPSLAG
Ga voor de 500GB SSD! Die 250 zit zo vol en als je nu toch bezig bent zou ik echt niet voor de 250GB gaan. Ik heb een paar films die met z'n 5'en die schijf al vol krijgen..... Laat staan met wat games en apps er naast. De Samsung 850 is breed toegejuicht voor z'n prestaties en kwaliteit en er zit in de EU 5 jaar garantie op. Ik ben er blij mee ;)

De M.2 standaard is een klein kaartje zonder behuizing dat je direct in een slot steekt op het moederbord. Meer een laptop aansluiting maar er zijn wel degelijk voordelen volgens mij omdat de interface veel sneller is dan de SATA van de Samsung850. Wederom; heb je zulk ontzettend snel geheugen perse nodig? Nope. 95% van de gamers komen prima uit de voeten met een standaard SSD als de 850. En dit is een van die dingen zo ontzettend makkelijk te upgraden is.
Over 2 jaar zijn die M.2, NVMe/3dpoint ontwikkelingen een stuk betaalbaarder geworden en wellicht leuk voor dan.

Voor grote opslag ga gewoon voor SATA600 schijven. Niet voor een SAS-server schijf; dat is een verhaal apart en niet voor jouw build weggelegd. Aangezien je OS en je meest gebruikte games en apps op je SSD zullen staan wordt het belang van de HDD anders. Snelheid is niet meer je grootste zorg maar betrouwbaarheid meer. Ik zou zelf wel zeker voor meer dan 1 TB gaan; de 2/3TB schijven zijn momenteel redelijke 'sweetspots'.
Je kan prima gaan voor Red of NAS schijven. Deze zijn voor lange termijn opslag en dat is precies wat jij gaat doen. HGST heeft goede reviews wat betreft snelheid en betrouwbaarheid. Net ff duurder maar zelf zou ik het de investering waard vinden.

Voordat ik me brand aan de videokaart een andere vraag; wat voor monitor heb je? Ga je komende jaren enkel op 1080p gamen? 1440? of ga je naar 4k ? Wil je een VR bril kopen?

Voor FullHD 1080p is je huidige setup namelijk al overkill. Op 1440 zal een 390x zich goed uit de voeten kunnen en 4K vraagt om monsterlijke (SLI) setups die juist ontzettend zwaar zijn om te draaien op ultra settings (vrijwel niet te doen met een normaal budget).

Houd er ook rekening mee dat er nieuwe generaties GPU's voor de deur staan! Er wordt heel wat over gespeculeerd en beloofd door fabrikanten en dat kan je nu doen besluiten om even niet volle-bak geld te storten in een GPU maar het een jaartje uit te zingen met een midden-moot kaart om na dat jaar een echt nieuwe kaart te kopen. Dit is zeker een goede optie als je op 1080p speelt!! 1080 is namelijk niet zo intensief. Dan lekker over een jaar de resultaten van de nieuwe kaarten bekijken en gelijk monitor+GPU upgraden en kwijlen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Echt waar respect man voor de nodige gedetailleerde uitleg, heb er echt wel iets uit geleerd en dit ga ik zeker meenemen voor een nieuwe kijk te hebben op mijn voorlopige build.

Dus over de voeding denk je dat ik met 550W genoeg ga hebben als ik geen OC doe of werk met SLI. Nu was ik niet van plan om te gaan voor SLI , dit omdat ik ook gelezen heb over de nieuwe GPU kaarten dit jaar. Wil me dus enkel fixeren op een goede betaalbare GPU dat nu op de markt is en wanneer de nieuwe kaarten dan bvb binnen 2 jaar wat gezakt zijn in prijs die dan te vervangen.

Ok bedankt voor de tips over Mobo, ga dit nog eens herbekijken vanavond en nog eens wat benchmarks erbij halen voor te beslissen.

Ja ik heb nu ook een i7 zitten in mijn huidige pc en die werkt ook nog goed atm, is wel eerste generatie i7 processor maar geen klagen van. Ja je hebt gelijk misschien meer toekomstgericht gewoon voor zekerheid de i7 nemen. Je weet nooit wat er verder gebeurt binnen hier en 5 jaar. Misschien gaat dit ook beter zijn voor VR bril? Nu sta ik er niet voor te springen, maar kijk ik nu nog liever de kat uit de boom en hou de deur op een kiertje voor de VR bril.

Over de HDD, je merkt aan dat ik goed ga zijn met de red schijven van WD. Maar zoals je zelft aangeeft zijn die dan eigenlijk beter voor server. maar als ik die gebruik voor alledaagse dingen, is dit dan niet in nadeel? Zijn server HDD's niet gemaakt voor constante werking?
En kleine vraag wat is verschil dan tussen de WD red reeks en de seagate 7200.12 reeks? Want ik twijfel nog echt tussen beide.

Atm focus ik me niet op 4k gaming. Is nog te duur om een PC te hebben die het volledig draaid en ik persoonlijk zie het verschil er nog niet in. Meerwaarde in gamen 4k? ik denk op vandaag nog niet en in nabije toekomst ook nog niet omdat de apparatuur die je nodig hebt nog te kostelijk is.
Atm gebruik ik 2x24inch full HD schermen en vind dit meer dan genoeg op dit moment. Zoals je aankaart ga ik misschien binnen enkele jaren eens vernieuwen in 1 heel groot of 2 gewone grote schermen. Maar nu hou ik het op mijn 2 schermen die ik nu heb. Zoals al gemeld is VR een optie die ik open hou maar ik sta er niet voor te springen. Enige game die me op dit moment echt kan bekoren voor de VR is de jurrasic park achtige game van crytek.

Ja langs enige kant ben ik over de graka ook aan het twijfelen over de nieuwere die uitkomen dit jaar. Maar ik denk dat de prijs hiervoor ook langs de hoge kant ga zijn en ... ik weet het niet.
De r9 390x is nu ook opt dit moment niet zo heel duur en is toch upgrade van die ik nu heb. En is ook niet teveel dat ik het mij ga beklagen als ik de nieuwe zie.
Ofwel verplaats ik die ik nu heb in de nieuwe rig en wacht ik af? Ik heb atm een r9 200serie zitten in mijn huidige pc.

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke kaart heb je nu? R9 200 is alleen maar een serie, dat kunnen meerdere kaarten zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:37:
Welke kaart heb je nu? R9 200 is alleen maar een serie, dat kunnen meerdere kaarten zijn.
Sorry natuurlijk was niet aan het opletten, ik heb nu een MSI radeon R9 270 Gaming 2G

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een klein vraagje, ik zou gaan voor deze geheugen G.Skill Ripjaws 4 F4-3000C15Q-16GRR
maar ik lees vaak dat men zegt dat ik beter zou gaan voor de G Skill Ripjaws 4 F4-2400C15Q-16GRR
Wat zouden jullie doen? Want ik weet niet echt wat de verschillen zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 20:55 ]

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 10:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

De WD-Red schijven zijn geoptimaliseerd voor een NAS. Die optimalisaties zitten met name in functies die gebruikt worden in NAS. Zo hebben ze betere functies voor RAID en fout-correcties. Ze zijn gemaakt om weinig uit te vallen (hoge MeanTimeBetweenFailures) en dat is waarom ik zelf met vertrouwen zo'n schijf zal kiezen. Je betaald echter net wat meer voor die NAS-functies zoals RAID en dat ga je uiteindelijk niet gebruiken. Het kan echter geen kwaad; de functies worden door de schijf gewoon niet toegepast.

Je zal je alle daagse dingen doen op de SSD (en die wordt dus wél intensief gebruikt) en de HDD wordt een bulk-opslag, dat is ook wat een NAS is: bulk-opslag.

Ik heb zelf niet kunnen testen tussen 2400 of 3000 geheugen maar ik lees inderdaad dat je bij normaal gamen -geen- verschil gaat merken. Het is alleen echt beter als je de interne GPU van de processor gebruikt omdat je RAM van gebruikt wordt voor die iGPU. MAar dat is bij jou dus niet van toepassing. Net als dat Quad of Dual channel in de praktijk niet uit maakt.
Benchmarks zijn leuk en kunnen laten zien dat optie A een paar procent sneller is dan B maar dat betekend niet persé dat jij als gewone consument er ook echt iets van merkt.

Merk je nu dat je videokaart je belemmerd? Spelen sommige games niet fijn op de settings die jij echt minimaal wilt hebben? Als dat het geval is zou je inderdaad lekker voor een upgrade kunnen gaan nu. Als je eigenlijk opzich best tevreden bent kan je die €400 ook in je zak steken voor de komende 12 maanden en nog even je 270 gebruiken. Persoonlijk vind ik €400 veel geld voor een 'tijdelijke' upgrade als je toch naar de nieuwe generatie gaat. Als je je echter nu al ergert aan de 270 dan snap ik goed dat je gewoon iets nieuws wilt en is een 390x wel een solide kaart voor 2x 1080p als je bij de ATI wilt blijven.

Overigens zal een VR bril het ook niet super doen op je 270 met 'maar' 2GB vRAM; mocht je die deur verder dan een kiertje zetten komend jaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Goh Ik heb die graka gekocht eigenlijk als de game wildstar uitkwam. Die gaf me echt een boost om het spel op ultra te spelen. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet alles uit de kaart kan halen want mijn moederbord die ik nu heb ondersteunt geen pci x16 maar enkel pci x8 of zo iets dergelijks.
Nu weet ik niet in welke mate ik de kaart dan maar gebruik, is dit 50% van de kaart of meer 60%/70% ik weet het niet. Maar op het moment dat ik de kaart nodig had kon ik de investering in een totaal nieuwe pc niet aan. Ik heb dan gewoon de graka gekocht omdat hij echt wel goedkoop stond op dat moment.

Nu begin ik wel te merken dat sommige games niet vlot draaien. Bvb the witcher op ultra heeft wat problemen en starcitizen mag ik ook vergeten op ultra (weet dat game nog niet geoptimaliseerd is maar toch) Nu vrees ik dat de komende maanden ik meer en meer van dit ga hebben. Bvb ook doom die uitkomt binnen enkele weken vrees ik dat ik vlot ga spelen onder ultra settings. Of wow die met nieuwe expansion terug wat nieuwigheden erbij doet. Ja zelfs wow op ultra lukt maar krijg soms wel FPS drops, zeker in raids.

ik weet wel niet of de graka mij tegenhoud of mijn geheugen of moederbord. Ik weet het niet maar ik zal eens mijn huidige pc hier melden.

i7-860 @ 2.8GHz
Corsair XMS3 8gig DDR3 1333Mhz
MSI radeon R9 270 Gaming 2G
ASUS Maximus III Formula
OCZ ModXStream Pro 700W
enkel maar HDD's

Mocht ik zeker zijn dat mijn huidige graka in nieuwe setup beter zou werken kan ik de 400 sparen of uitgeven aan een nieuwe toetsenbord en muis

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 22:15 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Hele build, schopje naar DAA.
Pagina: 1