Nu laptop of later desktop, vertrek over 4m voor 10m

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-12 21:03

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Beste mensen ik heb even een vraag voor jullie!

Ik zit nu te gamen met veel leed op een bijna uitelkaarvallende(de scharnieren zijn stuk, evenals plastic aan de zijkanten) lenovo ideapad g500s met een gt720m en een oude i7 videokaart waarmee ik net een 20-30 fps haal op pijnlijk lage settings in Guildwars 2 en wat andere games.(Ik heb overigens nog een 10inch detatchable voor colleges etc) Mijn vraag is of ik nu een krachtigere laptop van +/-1100 moet kopen of moet wachten tot ik terug ben uit China en dan een desktop bouwen. Echter is de situatie wat lastiger dan simpelweg "een desktop is altijd beter" ik vertrek namelijk over 4 maanden voor +/- 11maanden naar China. Ik ben eigenlijk van plan het bouwen van een nieuwe pc uit te stellen tot na China, aangezien tegen die tijd er al weer een stuk nieuwere componenten zijn(zoals de nu nogsteeds onbekende nieuwe nvidia kaarten). Zou het nu dus wijs zijn om de 1100ish in mn zak te houden voor over iets meer dan een jaar en kans hebben dat mn laptop een keer dood gaat in china(tijdens het reizen bijvoorbeeld) en daarmee dat besparen voor een flinke desktop. Of nu toch die laptop kopen en de desktop uitstellen. Of toch beide(waardoor de desktop wat minder krachtig gaat uitvallen) waardoor de laptop bijna niet gebruikt zal worden na terugkeer(wellict als ik hem zou meenemen naar andere plekken) alle suggesties zijn welkom! Alvast bedankt! :)
...

Bericht ontvangen uit China

Alle reacties

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:46
Het lijkt me in eerste instantie zinvol om voor jezelf duidelijk te hebben waar je je laptop voor gaat gebruiken in de tijd dat je in China zit. Is het alleen voor gangbaar gebruik (dus niet gamen), dan zou ik zeggen schaf een nieuwe desktop aan als je terug bent (dan zijn ook de nieuwe GPU kaarten uit en redelijk stabiel gok ik zo). Ik zou voor een simpele laptop gaan met risico dat deze kapot kan/mag gaan tijdens je reizen. Voor die 1100 euro zou ik meer van het land gaan zien ;)

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Bedankt voor je reactie! Haha het gaat dus wel voornamelijk om wat games spelen;) wellicht heb ik het te druk om uberhaupt dat te doen, maar zoiezo op zn tijd wel. Voor de normale taken (surfen, word, excel etc) heb ik gelukkig nog mn hp detatchable, die prima geschikt is voor kleine dingetjes, dus een laptop voor dat is niet nodig. Het gaat me mogenlijk om misschien ook nog een rapportage te maken over mijn verblijf, waar ik mogelijk nog video mee wil editen.(hoewel dit voornamelijk nog speculatie is)

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik zou gewoon wachten tot je terug bent uit china en dan een pc bouwen met een pascal videokaart die dan is uitgekomen

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:46
Ik weet van laptops te weinig om je een advies te kunnen geven. Vandaar dat mijn reactie ook redelijk algemeen was. Ik hoop dat iemand anders dat wel voor je kan beantwoorden.

[ Voor 20% gewijzigd door NLMaca op 03-04-2016 19:35 ]

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Toch bedankt hoor!:) zoals ik zei, ik sta open voor meningen en suggesties

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
welke games wil je gaan doen? Ik speel zelf met een i5 + intel graphics 4400(?) en kan redelijk wat spelen prima doen. Ik speel regelmatig league of legends op mijn laptopscherm en vervolgens oldscool runescape op mijn 2e en dan gaat het allebei goed. Ook speel ik wel eens spellen als Age of Empires 2 en dan met Forgotten empires uitbreiding waardoor je 1k troepen kunt hebben, maar dan lagged hij soms (met 8k troepen bewegingen).
Wilde je gewoon even mijn ervaringen met laptops delen :)

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
Hier een Dell E5440, ook een i5 met Intel HD4400 en dat gaat best aardig.
Minecraft, Team Fortress 2, Skyrim (medium) enz zijn eigenlijk gewoon goed te doen.
Maar GTA5, Witcher 3 enz kan je vergeten, dan moet je er eentje zoeken met een amd of nvidia kaart.

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Bedankt voor de ervaringen heren! Ik ben inderdaad op zoek naar meningen van mensen, wat ze zouden doen in mijn situatie.

Ik speel voornamelijk Guild Wars 2, die nog vrij zwaar is voor een mmo, haal op low in een rustig gebied +/- 40 fps, wat drukker rond 25 en drukke gebieden +/- 3 fps(lol), wil nog af en toe wel eens een spel als rtc of iets spelen,wat prima kan. Ik wil wel dingen als gta5 en witcher spelen, maar weet dat mn lieve kleine GT720M gaat huilen of spontaan in de fik vliegt als ik het uberhaupt probeer, dus doe ik dat maar niet.

Heb onlangs na 3 ish jaar de koelpasta's vervangen op de gpu en cpu van mn laptopje(wat overigens een heel gedoe was, aangezien deze oude chips niet echt gemaakt zijn voor koelpastavervanging en mn laptop niet meewerkte), mn fan een goede schoonmaak beurt gegeven en een CM notepal xl gekocht, Dit heeft mn temps wel flink omlaag gekregen, waardoor ik toch net een beetje oc kon toepassen op mn 720M, wat me een kleine fps boost opleverde, wat helaas nog steeds niet genoeg was om fatsoenlijk te kunnen spelen op medium. :O

Pagina: 1