Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 755345

Topicstarter
Mijn vraag
...

Ik wil mijn Rasberry PI gaan gebruiken als uitlees station voor mijn camper...
ik wil de niveaus uit lezen van de water tanks
het laden van de accu's
de capaciteit meten van de zonnecellen
verlichting schakelen (led)
gaskachel bedienen

gebruik maken van een touch screen
is dit mogelijk en wat zou ik voor nodig hebben
gr Ronald :?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 22:30

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

ja is mogelijk..
nodig:
- raspberry pi
- touchscreen
- software
- 2 rechterhanden
- de wil om op onderzoek uit te gaan.

Die laatste 2 lijken nog wat achterwege. begin eens met de topics over Domoticz of OpenHAB doorlezen. dan zie je dat niveaumeters, acculaders (=relais), verlichting etc totaal geen probleem is. gaskachel bedienen ligt aan de huidige bediening. Verwacht alleen geen kant en klaar product. Je zult zaken moeten uitzoeken.

Ik weet niet wat je bedoelt met capaciteit meten van zonnecellen. bedoel je de huidige opbrengst? dat moet ook lukken met wat geknutsel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401691

Kink hier eens:

Camper-pi-project.debraak.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-05 22:17
Ongetwijfeld mogelijk, maar het is er niet/ligt niet op de plank.
- Niveau watertanks, daar zijn veel meet mogelijkheden voor (waterdruk / soort radar om waterpeil te meten / contacten die waterhoogte meten). Na het meten zul je de gegevens moeten verwerken.
- Laden accu's. Ik heb geen goede battery monitor voor de pi gevonden. Volgens mij behelst de software ook wel iets meer dan alleen maar Amps in en uit tellen. Ik gebruik nu maar een victron BMV
- Verlichting schakelen, dat moet lukken. Maar wil je dat echt? In een camper is elke lamp toch vlakbij?
Opbrengst zonnepanelen, kan wellicht heb ik nooit uitgezocht.
- Gaskachel bedienen. Zal vooral aan de gaskachel liggen. Is die aan te sturen?

Voor mij is bedrijfszekerheid extreem belangrijk. De pi heeft me daar niet overtuigd. Ook omdat ik mijn eigen programeerkunsten op waarde weet te schatten.
Heb nog gekeken naar Arduino. Maar kies toch voor kant en klaar producten. Heb geen zin om uit te zoeken of de sensor een onjuiste waarde geeft / de kabel verkeerd is / er een software fout is etc.