Asus laptop hapert met afspelen video's (UX305LA)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:50
Hallo!

Ik heb sinds vorig jaar een Asus UX305LA. Alleen heb ik sinds een maand het probleem dat het ding constant hapert. Dit gebeurt vooral met het afspelen van Youtube video's, de CPU zit dan tegen de 100% aan. Maar ook als ik geen video's kijk hapert het beeld constant, zelfs bij het typen van dit. Ik heb al van alles geprobeerd, opnieuw opstarten, drivers opnieuw geïnstalleerd etc. Ook heb ik op internet gekeken voor een oplossing, daar heb ik van alles gevonden maar niets heeft geholpen. Hopelijk is er hier iemand die er een oplossing voor heeft.

Specificaties:
Intel 5200U
8GB DDR3
256GB SSD

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

Wat neemt dan 100% cpu in beslag?
Je moet iig zien wat er zoveel in beslag neemt. Controleer procesmonitor om meer te weten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
DarkSide schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:56:
Wat neemt dan 100% cpu in beslag?
Je moet iig zien wat er zoveel in beslag neemt. Controleer procesmonitor om meer te weten.
De browser (Firefox) neemt bij het afspelen van een video gemiddeld zo'n 70-80% van de CPU in beslag, met andere processen erbij is het 100%.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/rlyss2.png

[ Voor 13% gewijzigd door Droid op 02-04-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:02
Kijk bij het tabblad "Prestaties" wat de klokfrequentie van de CPU is. Wellicht heb je het energiebeheerschema op batterijbesparend ingesteld waardoor de CPU niet omhoog klokt als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Is het geen firefox issue mbt hardwareversnelling ofzo? Hoe presteert Chrome bijvoorbeeld?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

DarkSide

theres no place like ::1

Idd. Check even met chromen.
Kijk ook even wat er nog meer onder Firefox draait. Door op > te klikken. Kijk of het 1 of meerder sessies zijn.
Verder kan je onder tabblad Prestaties.Resource monitor openen. Om nog meer duidelijkheid te krijgen over wat er precies zoveel vraagt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
MarcoC schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:56:
Kijk bij het tabblad "Prestaties" wat de klokfrequentie van de CPU is. Wellicht heb je het energiebeheerschema op batterijbesparend ingesteld waardoor de CPU niet omhoog klokt als dat nodig is.
Klokfrequentie staat gewoon normaal als de laptop op de batterij is.
strandbal schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:10:
Is het geen firefox issue mbt hardwareversnelling ofzo? Hoe presteert Chrome bijvoorbeeld?
Heb het al getest met Chrome, maar de issues blijven hetzelfde ook Chrome gebruikt dan zoveel CPU. Hardwareacceleratie staat bij beide browsers gewoon aan.
DarkSide schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:14:
Idd. Check even met chromen.
Kijk ook even wat er nog meer onder Firefox draait. Door op > te klikken. Kijk of het 1 of meerder sessies zijn.
Verder kan je onder tabblad Prestaties.Resource monitor openen. Om nog meer duidelijkheid te krijgen over wat er precies zoveel vraagt.
Firefox is in ieder geval maar 1 sessie in taakbeheer. Ik heb even een screenshot van de resource monitor gemaakt en daaruit maak ik op dat de browser het probleem is, al heb ik er niet zoveel verstand van.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/537a09.png
Pagina: 1