1 witte verticale streep op monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 12:30

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Mijn vraag
Ik had allemaal verticale strepen en toen kabels gecontroleerd en uiteindelijk oud videokaartje in de pc gezet. Hierna is het beeld weer goed maar 1 prominente witte streeps aan de rechterkant is blijven staan. De óude' strepen waren pixelig, dit is echt een scherpe streep (1pixel denk ik, heeel dun maar wel zichtbaar).

De strepen stonden er ook bij opstarten, nu ik oude kaartje heb geplaatst is de prominente streep niet te zien bij opstarten, wel als os (Linux & Windows) is opgestart.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dual boot Windows 10 Home & Fedora 23
CPU (enkele weken gelden ingebouwd) Intel Xeon E5440
8Gb Ram
Asus P5Q(lga-775) MB
Nieuwe (uit oude pc) graphic card: Sapphire 512Mb ATOI Radeo HD 4300/4500
Monitor: Qnix QX2710 Evolution II

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoals gezegd, kabel gecontroleerd, en videokaart gewisseld. En wat gegoogled maar die ene streep kom ik niet uit.

Bijgaand voorbeeldfoto, iets bewerkt om streep wat duidelijker te laten zien.

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/29fsaja.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Alle reacties

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01 14:34
Je zegt dat je de kabels gecontroleerd hebt. Heb je ook al eens een ander geprobeerd? Want het kan natuurlijk ook toeval zijn dat het met het kaartje nu beter werkt omdat de stekker daar net ff anders in zit ;)

Desktop | Server | Laptop

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 12:30

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:25:
Je zegt dat je de kabels gecontroleerd hebt. Heb je ook al eens een ander geprobeerd? Want het kan natuurlijk ook toeval zijn dat het met het kaartje nu beter werkt omdat de stekker daar net ff anders in zit ;)
Ah zo, dan zal ik morgen eens kijken of ik nog ergens een andere kabel heb liggen. Dat had ik nog niet geprobeerd.

Dan laat ik wel die oude graphic card zitten, gebruikt veel minder stroom en kan mijn videos moeiteloos kijken. Daar ben ik nu dan wel weer achter gekomen ;). Aangezien dit nu mijn 2e pc is game ik er niet meer op.

[EDIT]
Dag later start ik de PC op, streep weg ;). Zal wat met die kabel geweest zijn, zal een nieuwe aanschaffen als het weer terugkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door MrMarcie op 03-04-2016 19:03 . Reden: EDIT ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi