Humax 5200c in oud UPC gebied

Pagina: 1
Acties:
  • 2.241 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:00
Ik heb een Humax 5200c via marktplaats aangeschaft, maar kan hem helaas niet gebruiken als vervanger van mijn decoder.

Ziggo heeft ook aangegeven dat het in mijn postcode gebied niet werkt.

Het schijnt met de codering o.i.d. te maken te hebben. Nu werkt hij wel als harddisk recorder en kan alleen de ongecodeerde zenders ontvangen en opnemen, dus NL1,2,3 in HD en de overige uit het standaard pakket in digitale kwaliteit.

Mooier zou het zijn als ik mijn decoder kan vervangen door deze Humax. dan kan ik de interactieve functies gebruiken en alle kanalen uit het pakket in HD opnemen.

bestaat er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen ?

Zo niet, bestaat er een kans dat Ziggo de aanpassing gaat doen zodat de Humax in dit postcode gebied alsnog gaat werken ?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:57
Piet400 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:48:
Ik heb een Humax 5200c via marktplaats aangeschaft, maar kan hem helaas niet gebruiken als vervanger van mijn decoder.

Ziggo heeft ook aangegeven dat het in mijn postcode gebied niet werkt.

Het schijnt met de codering o.i.d. te maken te hebben. Nu werkt hij wel als harddisk recorder en kan alleen de ongecodeerde zenders ontvangen en opnemen, dus NL1,2,3 in HD en de overige uit het standaard pakket in digitale kwaliteit.

Mooier zou het zijn als ik mijn decoder kan vervangen door deze Humax. dan kan ik de interactieve functies gebruiken en alle kanalen uit het pakket in HD opnemen.

bestaat er een mogelijkheid om dit toch voor elkaar te krijgen ?

Zo niet, bestaat er een kans dat Ziggo de aanpassing gaat doen zodat de Humax in dit postcode gebied alsnog gaat werken ?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Technisch gezien zou het wel kunnen maar Ziggo staat het niet toe voor mensen in het oude upc gebied en nieuwe klanten om smartcards te activeren. Er is in principe geen mogelijk om het voor elkaar te krijgen tenzij je een geactiveerde smartcard van iemand anders krijgt.

Dat Ziggo aanpassingen gaat doen kan je vergeten want die willen liever dat iedereen een horizon box afneemt bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Ook met een geactiveerde smartcard gaat het interactieve deel niet werken omdat de backend hiervan alleen beschikbaar is in het oud-Ziggo deel van het netwerk. Voor opnames/timeshiften werkt het op het ogenblik wel, maar Ziggo zou natuurlijk kunnen besluiten de Irdeto EMM/ECM streams uit het signaal voor oud-UPC abonnees te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Daar was ik al bang voor. Ze stimuleren het gebruik van de horizon box. Wel raar dat de Humax in andere regio's wel kan werken. voel me een beetje gediscrimineerd.

Ik heb een geactiveerde smartcard die in de decoder zit, deze heb ik overgezet in de Humax. maar dat werkt dus inderdaad niet.

Als ik het goed begrijp is de kans dat het ooit nog gaat werken nihil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je NAGRA kaart gaat never nooit werken met de IRDETO kaart lezer van de Humax.. helaas :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Je hebt voor de Humax wel een geactiveerde IRDETO smartcard nodig, de NAGRAVISION kaart uit je oude decoder werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je zou nog kunnen kijken of je via twitter oid nog iets kan achterhalen.. of je wel een irdeto kaart op jou abbo kan laten zetten, daarna zou je nog een kaart moeten vinden gezien ze niet meer gemaakt worden :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
SMSfreakie schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:37:
gezien ze niet meer gemaakt worden :-)
Wat gaf je dat idee? Ze worden niet meer los verkocht maar Ziggo levert ze nog altijd samen met de Humax 5300 bij Play Start. (Niet dat TS hier iets aan heeft, want daar levert Ziggo een Pace.)

[ Voor 10% gewijzigd door hcQd op 02-04-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Een vraagje,

Ik heb nog een Irdeto kaart die bij de Humax zat toen ik hem kocht, alleen hij is niet geactiveerd.

Nu ken ik iemand uit een oud ziggo gebied, kan ik diegene vragen om mijn Irdeto kaart te activeren ?

Doen ze dat nog en kan ik hem dan hier in een oud UPC gebied gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 00:46
Piet400 schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:51:
Een vraagje,

Ik heb nog een Irdeto kaart die bij de Humax zat toen ik hem kocht, alleen hij is niet geactiveerd.

Nu ken ik iemand uit een oud ziggo gebied, kan ik diegene vragen om mijn Irdeto kaart te activeren ?

Doen ze dat nog en kan ik hem dan hier in een oud UPC gebied gebruiken ?
Dan zou je meekijken op het pakket van je kennis mits het überhaupt werkt, maar dan nog had je dit allemaal kunnen weten voordat je de Humax kocht. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
da's wel heel makkelijk praten.
Maar je geeft nog niet de informatie die ik zoek.

Wat zou ik moeten kunnen zien op het pakket van mijn kennis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 00:46
Piet400 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:53:
da's wel heel makkelijk praten.
Maar je geeft nog niet de informatie die ik zoek.

Wat zou ik moeten kunnen zien op het pakket van mijn kennis ?
Nee dat is niet makkelijk praten, jij koopt iets en komt erachter dat het niet werkt terwijl je dit al van tevoren had kunnen weten en dat is gewoon naïef. ;)
Je begrijpt niet wat ik zeg, als je een kaart zou laten activeren door je kennis dan kijk je mee op zijn abonnement en niet je eigen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Heeft niks te maken met naïef, misschien moet je eens een woordenboek kopen, of nee, je bent zo handig op internet, wellicht bestaat er wel een site die het je vertelt.

Hoe erg is het als ik mee kijk op het abonnement van een ander ?
Het gaat mij enkel om het basis pakket, dus slechter kan het niet worden, hooguit beter.

Wat ik wil weten is of ze een Irdeto kaart uberhaupt nog activeren en of daar nog kosten aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
SMSfreakie schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:37:
je zou nog kunnen kijken of je via twitter oid nog iets kan achterhalen.. of je wel een irdeto kaart op jou abbo kan laten zetten, daarna zou je nog een kaart moeten vinden gezien ze niet meer gemaakt worden :-)
Ik heb de kaart door iemand in een oud ziggo gebied laten activeren.

Helaas na een nieuwe scan naar zenders vind hij niks als ik de frequentie 474000 gebruik.

Enkel bij de frequentie van 164000 vind ie zenders, maar dat zijn alleen de zenders die ongecodeerd zijn.

Heeft iemand dit zo'n Humax werkend in een oud UPC gebied ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Je moet de juiste upc netwerk id gebruiken wil je ook de gecodeerde zenders vinden, dus de frequentie 164000 is goed en met de juiste netwerk id moet je alle zenders kunnen vinden.

◾Frequentie: 164000
◾Modulatie: 64QAM
◾Symboolfrequentie: 6900
◾Vul bij ‘Netwerk ID’ de waarde voor uw provincie in:

Noord Holland 43136
Gelderland 43142
Flevoland 43138
Brabant 43144
Friesland 43140
Zuid Holland 43146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik heb dit tabelletje ook gevonden, maar het Netwerk ID is in de Humax maar 4 karakters lang.

Ziggo geeft zelf de volgende informatie over het instellen van de humax:
Vul bij Frequentie 47400 in en bij Netwerk-ID 5555. Selecteer hierna Volgnd en druk op OK.

https://www.ziggo.nl/klan...%20beeld%20blijft%20zwart

Maar tot zover geen geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699519

Het is wel degelijk mogelijk de Humax 5100, 5200, 5300, 5400 en 5050 in te zetten in fUPC gebied. Bij sommige andere modellen lukt dat ook, maar bij genoemde kan het zeker.

Het is dan ook mogelijk een ID code van 5 cijfers in te voeren. Sterker nog: als je de Humax een tijdje geheel spanningsloos zet, en na het opstarten direct een fabrieksreset uitvoert, zal deze vaak geen genoegen nemen met alleen 5555. De Humax vraagt dan om een 5e cijfer.

In sommige gevallen dien je via het verborgen menu een aanpassing te doen, maar doorgaans is dat niet nodig.

Haal dus in dergelijke gevallen een 20tal minuten de spanning geheel van de decoder, en haal alle kabels los. Sluit deze na 20 minuten weer aan, en voer na het opnieuw opstarten de fabrieksreset uit. Het moet nu mogelijk zijn de hierboven genoemde stappen te nemen. Veel mensen gebruiken n.l. de Humax in fUPC gebied.

Dit: https://myhumax.info/upc/ is dus nog altijd van kracht.

De Humax werkt, zoals gezegd met het IR Deto signaal. Met het Nagravision signaal kan deze niets, maar uiteraard is dat niet van belang voor de FTA zenders.

Ondersteuning Humax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselb
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:14
dit werkt nu niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Een trap van een jaar, zonder zinnige toelichting is zacht gezegd kansloos.....

Fyi: Mijn 5100 doet het overigens prima op fUPC.
Overigens wel met netwerkID 4444, dan heb je alle FTA zenders vooraan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.