Toon posts:

Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand nog een site waar je GOEDKOOP koelblokken etc. kan kopen niet www.waterkoeling.nl want dies godse duur echt een goedkope site

tnx Greetz Crea^

Verwijderd

Typisch hoor, we blijven Nederlands; het moet echt goedkoop zijn maar dan wel het allerbeste!

Verwijderd

Je mag de mijne overnemen.
Check m'n homepage voor de specs.

Verwijderd

Je moet gewoon je pc in een koelbox stoppen met van die koel-elementen

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 09:16
Pas maar op dat we jou niet in een koelbox stoppen :(

Verwijderd

SALRIJN2 ooit weleens van condens gehoort boem weg computer snik snik.
Zeg heb jii die celeron 600 nog ik krijg de mijne niet echt stabiel op 750 mhz hij wil wel voor een tijdje en dan poef hangt dat kreng weer.
Hee de groeten ik hoor het wel van je.

Verwijderd

als het niet weer salrijn is. die gast die in andere threads mensen loopt te flamen omdat ze andere mensen advies geven dat neit gebaseerd is op eigen ervaringen.

HAHA loser nu doe je het zelf
STEL dat die gast naar je geluisterd had dan was het weg PCtje geweest.

Dus als je niks vna het subject weet hou dan je bek.

creativ:
je kan natuurlijk ook zelf een blok maken. dat spaart je geld.
benodigdheden:
een blok aluminium (volgens de eigenaar van de net door jou afgekraakte site te verkrijgen bij de metaal markt te utrecht)
de nodige tools(om mee te boren)
slang pilaren
spullen waarmee je kan tappen(schreofdraad)

Dit vereist natuurlijk wel veel werk maar het is een leuk project en er zijn vast wel mensen die je willen helpen. bijv. op het forum van http://www.waterkoeling.nl

Let wel op dat je genoeg info heb over het onderwerp want voor jehet weet is je PCtje kapot(en als je een blok koopt heb je geen garantie op je CPU onthoud dat).

Veel succes

thaVinnY

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Iemand nog een link naar een doe-het-zelf waterblokken site?

Hee nog 1 post en dan ben ik niet junior meer :)
(sorry ik mag er niet over zeuren maar ik moest het gewoon ff kwijt)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik zag op de www.waterkoeling.nl site een verwijzing naar deze site en hij verkoopt redelijk goedkope waterblokken;
http://people.a2000.nl/mbodego/index.htm

mvg,

Roberto

Verwijderd

ThaVinny: Waarom een blok alu? Koper geleid toch veel beter de warmte. Of liggen die prijzen te ver uit elkaar?

Maar ja... ik ga iig wel op koperen koelbloken uit voor men processor en videokaart. Desnoods zelf in elkaar knutselen.

Ik heb ook een site gezien waar een hele beschrijving bij stond van hoe hij zen koelblok en radiateur heeft gemaakt (met foto's). Zal eens kijken of ik die url nog kan vinden.

Grtz Tiger1

Verwijderd

tiger1:
je kan beter koper gebruiken maar aangezien de meeste mensen niet erg veel ervaring hebben met metaalbewerking raad ik alu aan. Koper is naast een goede geleider ook erg zacht. dus je molt je boor erg snel en ook het blok kan je snel slopen. De prijzen voor de blokken liggen volgens mij net zo hoog. ik heb gehoord van een waterkoeler die hier wel eens komt dat hij maar een 10tje of zo kwijt was voor zijn(wel koperen)blok. de prijs is dus neit het probleem. ik zou zeggen als je wat geld hebt koop dan allebei je kan altijd als het wel lukt met koper die alu voor je videokaart gebruiken of zo. ik ga als ik me nieuwe systeem heb ook maar aan een projectje beginnen. denk eraan plannen is erg belangrijk dus ga een paar avondjes zitten designen. kijk goed naar maten, hie bevestig ik de koeler zijn de slangen zo veilig enz enz.

veel succes

thaVinnY

Verwijderd

Voor mijn aluminium blokje van 8 x 4.5 x 2 cm was ik 7 gulden kwijt. De koperen versie hiervan moest appart bestelt worden en daarbij ging de prijs nog een aantal keren over de kop. Ik zou het mooi met alu doen tenzij je met tig peltiers aan de gang gaat.

Zo'n blok maken is goed te doen (ik spreek uit ervaring) en zoals Tha Vinny al zegt: het ontwerp voor de bevestiging is iets om goed over na te denken.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

het voordeel van koper is dat je het kan solderen, en op die manier dus een soort doosje maken. Zelf heb ik dat nog niet gedaan omdat ik nog niet aan koper kon komen (koperplaat), maar wel heb ik met blik wat geprobeerd, en dat werkte perfect. Ik had helemaal niet echt netjes gewerkt en je hebt zomaar een zeer sterk waterdicht doosje gemaakt, wat echt niet zomaar gaat lekker.
je moet een klein beetje kunnen solderen, maar na enige oefening is het zeer goed te doen (ik kan ook nauwlijks solderen, en toch lukte het dus goed)

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Ja, alleen dat soldeerwerk is niet mijn koekie.
Koper bewerken is niet makkelijk, en vergt ervaring, of genoeg testmateriaal ;-).

Als je een koelblok van aluminium wil maken, is het bewerken veel makkelijker, dat koper is wel zacht, maar daardoor erg irritant om
in te boren, frezen en te tappen. Wil je toch ermee aan de gang, kan ik je zeker aanraden om te kijken hoe ik dat gedaan heb: http://titanicmetme.jero.cc
of was het zo:
titanicmetme.jero.cc

Verwijderd

Ik ben al geruime tijd bezig geweest met het bedenken en het ontwerpen van een koelblokje voor op de CPU en videokaart...
En ook met de bevestiging ervan en hoe het in de kast moet komen... Want het liefste zou ik alles in de kast willen houden, wat denk ik wel moet lukken in een big-tower.

Wat betreft de bewerking van het metaal zal ook geen onoverkombare problemen vormen, aangezien ik drie jaar in de metaal heb gewerkt.

Ik heb ook eens op een site gezien dat die gast gewoon van zen heatsink de koeler af heeft gehaald en daar omheen een bakje van Plexiglas heeft gemaakt... Was opzich een goed ID... constante waterflow langs de vinnen... Maar kan de url niet meer vinden :(

Grtz Tiger1

Verwijderd

Topicstarter
bedankt roberto koelewijn ik heb er een mailtje heen gestuurd

dus.. bedankt
mzzllss Crea^

Verwijderd

Topicstarter
die vent van die koelblokken heeft nog niet terug gemailt hmmzzz...... ?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:19
Ik zit er nu ook aan te denken, en heb die gast gemailed.
Pagina: 1