[Access] Corrupte MDB file herstellen*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 22:53
Ik heb een mdf bestand van sneltart welke is beschadigd. Acces heb ik niet en elk programma waar ik het mee kan herstellen moet je voor betalen. Ik zoek een gratis oplossing maar kan het nergens vinden. Weet imand een tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Heb inmiddels noodgedwongen het dure officepakket maar gekocht en acces. Maar als ik het bestand wil openen krijg ik dit "De Microsoft Jet-database-engine heeft het proces gestopt omdat u en een andere gebruiker dezelfde gegevens proberen te wijzigen." Via zoeken op google kom ik ook geen stap verder. Is er iemand die mij verder kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Al geprobeerd de DB via Acces te compacten en repairen? (Comprimeer en repareer in nederlands?)

Geen back-up van de DB? Support van Snelstart misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Alle opties al geprobeerd. Ik heb echt een tool nodig om te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat is je backupretentie en vanaf wanneer is de corruptie er in geslopen?

Als je een mission critical SLA hebt, dan moet je nu nog bellen met SnelStart, morgen zijn ze gesloten en is de website offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
het is nog een hele oude versie die we nog gebruiken van 10 jaar oud, geen support dus
ik zal op eigen kracht de datafile moeten herstellen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tja, je hebt jarenlang geld bespaard door geen back-ups te maken.
Nu krijg je de rekening

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewal
*knip* Maak een TR, maar je gaat niet schelden

[ Voor 89% gewijzigd door Lustucru op 03-04-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Snap je frustratie en dat je nu niet op dit soort opmrkingen zit te wachten maar hij heeft natuurlijk wel een punt :)
Neem trouwens aan dat je met een kopie van de corrupte file aan de slag bent gegaan en niet met het origineel?
En wat zeggen ze bij Snelstart (neem aan leverancier van het spul)? Support daar al gemaild? Weet je hoe het bestand corrupt is geraakt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:19
Hij heeft geen support, Snelstart vraagt daar een jarlijkse bjdrage voor.

- Openen met een recente access lijkt me geen goed idee, eerder access2003 oid gebruiken.

Ik denk dat het maximaal haalbare is om de file ruw proberen in te lezen om data te redden en dan de boekhouding opnieuw op te bouwen ; een 'gerepareerd' bestand terug plaatsen in je boekhouding lijkt me echt geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
*knip* Offtopic Er is wel een backup maar daar mist heel veel. En inderdaad, er had een backup van gemaakt moeten worden maar aan die wetenschap heb ik nu niks. Vandaag hoop ik de boel weer draaiend te krijgen en ik denk niet dat ik vandaag mail terug krijg van snelstart. Ik zoek dus echt op dit moment een andere oplossi g.

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 03-04-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:19
Kun je hier iets mee proberen ? http://www.pablosoftwaresolutions.com/html/dbf_explorer.html

ik dacht dat het namelijk dBaseIII was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:29

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57
Snap nog niet helemaal waarom het kopen van een duur office pakket geen probleem is, maar het aanschaffen van een recovery pakket (na eventueel bewezen mogelijkheden voor reparatie met een trial) kennelijk geen optie is en dat dan persé gratis moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:33

Wildfire

Joy to the world!

MEN-O schreef op zondag 03 april 2016 @ 11:26:
Kun je hier iets mee proberen ? http://www.pablosoftwaresolutions.com/html/dbf_explorer.html

ik dacht dat het namelijk dBaseIII was.
Het is een mdf bestand, niet dbf :)

* knip* opfftopic

[ Voor 91% gewijzigd door Lustucru op 03-04-2016 12:50 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627966

*knip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Lustucru op 03-04-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:16
Een MDF-bestand is geen Access-bestand maar van SQL Server. Snelstart gebruikt een SQL Express-instance en voert een db 'attach' on the fly uit. Je kunt de management studio voor SQL Express (gratis) downloaden en installeren en hiermee proberen zelf de database te attachen. Let er even op dat je de goede versie gebruikt (kijk even onder add/remove software welke versie van SQL Server Express je hebt).

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Voor de goede orde: dit topic gaat over de recovery van een mdf-file, niet over de communicatieve kwaliteiten van users en wie al dan niet kinderachtig of op andere wijze afkeurenswardig reageerde

^^^^ Met nescafe: mij ontging de relatie tussen access en mdf ook al. Als standaard extenties gebruikt worden kende access mdb en mde bestanden, mdf is idd SQL-server.

Als het snel en makkelijk moet:
* SQL-server tools downloaden of een trial van een van de vele MDF repair-tools downloaden en als die werken betalen. De kosten voor Access had je je kunnen besparen.

@hieronder, dan zal ik de titel ook maar aanpassen.
'help. Corrupte mdf file' --> [Access] Corrupte MDB file herstellen* Het is sowieso niet nodig om woorden als 'help' in de topictitel te vermelden. Komt wat schreeuwerig en wanhopig over...

[ Voor 36% gewijzigd door Lustucru op 03-04-2016 13:00 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Ik kom er nu achter dat ik zelf voor enige verwarring heb gezorgd. Het gaat hier om een MDB bestand ipv mdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Staat er een .lock file naast/bij in de buurt? Zoja: probeer eens zonder die lock file te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Nieuwe database aanmaken en een voor een de tabellen importeren kan werken en vaak helpt het ook om het probleem te pinpointen. De foutmelding lijkt erop te duiden dat de MDB nog in Snelstart is geopend of is gecrashed bij het schrijven van een record. Ik mag hopen dat je je herstelpogingen doet op een veilig gestelde kopie?

[ Voor 44% gewijzigd door Lustucru op 03-04-2016 13:03 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Lustucru schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:01:
Nieuwe database aanmaken en een voor een de tabellen importeren kan werken en vaak helpt het ook om het probleem te pinpointen. De foutmelding lijkt erop te duiden dat de MDB nog in Snelstart is geopend of is gecrashed bij het schrijven van een record. Ik mag hopen dat je je herstelpogingen doet op een veilig gestelde kopie?
Dat heb ik geprobeerd maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen, ook bij het importeren.
Ik maak inderdaad gebruik van een veilig gestelde kopie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ewal schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:56:
Ik kom er nu achter dat ik zelf voor enige verwarring heb gezorgd. Het gaat hier om een MDB bestand ipv mdf.
Heb je dit draadje al eens doorgenomen?
MSDN: FREE MDB Repair Tool

Zelf heb ik goede ervaringen met de producten van DataNumen. Meerdere malen een volledig corrupte .pst file mee kunnen herstellen.

[ Voor 13% gewijzigd door Freekers op 03-04-2016 13:46 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Freekers schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:44:
[...]

Zelf heb ik goede ervaringen met de producten van DataNumen. Meerdere malen een volledig corrupte .pst file mee kunnen herstellen.
dat kost 232 euro
en daar loop ik nou steeds tegenaan..veel tooltjes die het kunnen repareren, maar op het moment dat je het wilt opslaan moet je betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 16:26

dimako_

Vogel

Ik denk dat je dan de vraag moet stellen hoe belangrijk is deze data voor je?
Als antwoord is: belangrijk, zal je toch moeten betalen, anders laten gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ewal schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:15:
[...]

dat kost 232 euro
en daar loop ik nou steeds tegenaan..veel tooltjes die het kunnen repareren, maar op het moment dat je het wilt opslaan moet je betalen
Oké dus je hebt geen backup, geen support en je bent niet bereid 232 euro te betalen voor een programma wat mogelijk je data terug kan halen. Ik denk dat je je eerst eens af moet vragen hoeveel deze data je waard is voordat je verder zoekt/vraag naar oplossing.

Tip: DataNumen heeft ook een demo versie. Gebruik die eerst eens om te kijken of het wel werkt, dan kun je daarna nog altijd overwegen het product aan te schaffen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Freekers schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:20:
[...]

Oké dus je hebt geen backup, geen support en je bent niet bereid 232 euro te betalen voor een programma wat mogelijk je data terug kan halen. Ik denk dat je je eerst eens af moet vragen hoeveel deze data je waard is voordat je verder zoekt/vraag naar oplossing.

Tip: DataNumen heeft ook een demo versie. Gebruik die eerst eens om te kijken of het wel werkt, dan kun je daarna nog altijd overwegen het product aan te schaffen.
Ik hoop op een gratis programma, 200 euro vind ik veel geld voor iets wat ik maar 1 keer gebruik.
Maar ik ben bang dat ik dat inderdaad niet ga vinden. Dan maar alles opnieuw invoeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05 16:26

dimako_

Vogel

ewal schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:28:
[...]

.....Dan maar alles opnieuw invoeren..
hoeveel kost je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
veel tijd..
niet iedereen kan zomaar een paar honderd euro missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Freekers schreef op zondag 03 april 2016 @ 14:20:
[...]

Ik heb via de demoversie gekeken, en hij zegt dat ik het er mee zou kunnen herstellen. Maar het is helaas niet mogelijk om dat met de demoversie te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewal
Freekers schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:44:
[...]

Inmiddels toch nog gelukt met datanuman! Heel erg bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-05 21:39
Trommelrem schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:06:
..
Als je een mission critical SLA hebt, dan moet je nu nog bellen met SnelStart, morgen zijn ze gesloten en is de website offline.
Tikkie offtopic, maar het lijkt erop dat zelfs de SnelStart tegenwoordig aan koopzondagen doet ;)

Ooooh wacht, de informatie is wel beschikbaar, maar bestellen gaat niet:
Vandaag is het zondag, een rustdag. Uit geloofsovertuiging is onze webwinkel vandaag gesloten en is het niet mogelijk onze software te bestellen. Wel kunt u onze website bezoeken om (product)informatie te vinden en heeft u toegang tot Mijn SnelStart om de software te downloaden, uw licentiegegevens op te halen of uw gegevens te wijzigen.

[ Voor 38% gewijzigd door T_E_O op 03-04-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
T_E_O schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:15:
[...]

Tikkie offtopic, maar het lijkt erop dat zelfs de SnelStart tegenwoordig aan koopzondagen doet ;)
Zijn ze van hun geloof gevallen :+ ... ach ergens vond ik het wel wat hebben .. tikkie tegendraads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-05 21:39
gekkie schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:16:
[...]

Zijn ze van hun geloof gevallen :+ ... ach ergens vond ik het wel wat hebben .. tikkie tegendraads.
Ja hè? Het had inderdaad wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
T_E_O schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:17:
[...]

Ja hè? Het had inderdaad wel wat :)
Achja ik doe het nog steeds op een tig jaar oude versie van ze .. werkt nog steeds .. dus ach een zondag meer of minder open met de website :p
Pagina: 1