Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77slevin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-04 18:32
Ik heb het plan opgevat om een mini tabletop arcade kastje te bouwen die ik wil voorzien van een RaspBerry Pi 3. Hiervoor kocht ik bij arcadewinkel.nl een 110 Watt voeding die 12V en 5V kan uitsturen, 12V voor verlichting en audio versterkertje, 5V voor de RPI 3.

Bij de specificaties van de voeding staat dat de 5V 15 Ampere levert, wat natuurlijk te veel is voor de RPI 3 die maar 2,5 Amp nodig heeft. Wat kan ik er tussen hangen om de Amperage correct te minderen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-06 09:49
15 Amp is hoeveel die maximaal kan leveren niet hoeveel die levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Aangevuld, spanning moet juist zijn, stroom ('Amperage') moet minstens zoveel zijn als je apparaat nodig heeft, meer mag prima, want een apparaat trekt enkel zoveel als hij nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:40

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoeveel stroom (het is stroom, geen "amperage" ;)) er gaat lopen is afhankelijk van hoeveel stroom je apparaat trekt. Dat getal wat op je voeding staat is dus een maximum.

Dat betekent wel dat je voeding nogal overkill is. Een RPi trekt lang geen 110 W, dus je kunt toe met een veel kleinere voeding.

[ Voor 27% gewijzigd door Compizfox op 02-04-2016 18:24 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:05
Compizfox schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:20:
Hoeveel stroom (het is stroom, geen "amperage" ;)) er gaat lopen is afhankelijk van hoeveel stroom je apparaat trekt. Dat getal wat op je voeding staat is dus een maximum.

Dat betekent wel dat je voeding nogal overkill is. Een RPi trekt lang geen 110 W, dus je kunt toe met een veel kleinere voeding.
Hij sluit ook nog verlichting en een audioversterker aan. 110W red deze voeding niet op de +5V dit is een gecombineerd vermogen van meerdere rails. Omdat hij dus ook de +12V nodig heeft is deze voeding een nette oplossing.

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 03-04-2016 19:29 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)
77slevin schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:00:
Bij de specificaties van de voeding staat dat de 5V 15 Ampere levert, wat natuurlijk te veel is voor de RPI 3 die maar 2,5 Amp nodig heeft. Wat kan ik er tussen hangen om de Amperage correct te minderen?
Zoals hierboven ook al een aantal keer aangegeven is.

Bij Stroom is het niet interessant om op exact hetzelfde getal uit te komen, dan wat een apparaat vraagt. De stroom wordt geregeld aan de hand van de vraag.

In jou geval kan je voeding 15A leveren en verbruikt de RPi 3 maximaal 2,5A, je voeding is dus meer dan voldoende. Even voor het idee 15A/2,5A = 6. Je zou theoretisch dus 6 RPi's kunnen voeden met je voeding.
Pagina: 1