Ste-Ma Type: 903

Pagina: 1
Acties:

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-01 16:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Topicstarter
Ik ben vandaag bezig geweest met het leeghalen van oma haar huisje en kwam een paar Ste-Ma type: 903 speakers. Op internet kwam ik niet veel verder dan dat Ste-Ma van Deense makelaardij is en vooral actief was in de jaren '60 en '70. Ik vond dat er stiekem nog best een verrassend goed geluid uit kwam voor speakers van deze leeftijd. Het rubber is totaal uitgedroogd maar verder waren ze eigenlijk nog best in goede conditie.

Weet iemand waar ik misschien wat meer informatie over deze speakers kan krijgen en of dat het een erg moeilijke klus is om het rubber te vervangen?

Live youre Life and Enjoy every Day

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Refoamen kun je best een kans geven, denk aan zaken als speakerland etc. Kost je naar verwachting 5 tientjes, exacte prijs zal verschillen denk ik. Zie ook wel mensen die dat zelf doen, maar zelf geen ervaring mee, ik weet alleen dat het kan. :)

Edit: niet het zelfde type, maar wellicht heb je hier iets aan: http://www.audiokarma.org...s/ste-ma-type-375.173462/
TL;DR: wellicht moet je ze even open maken om te kijken wat voor drivers en filter er in zit. Pics hier doen wonderen, weet je meteen of je echt iets goeds in handen hebt of niet :)

[ Voor 39% gewijzigd door The Eagle op 02-04-2016 18:02 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter

[ Voor 96% gewijzigd door jdwrist op 03-04-2016 16:59 ]

• jdwrist

jdwrist

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:58:
Refoamen kun je best een kans geven, denk aan zaken als speakerland etc. Kost je naar verwachting 5 tientjes, exacte prijs zal verschillen denk ik. Zie ook wel mensen die dat zelf doen, maar zelf geen ervaring mee, ik weet alleen dat het kan. :)

Edit: niet het zelfde type, maar wellicht heb je hier iets aan: http://www.audiokarma.org...s/ste-ma-type-375.173462/
TL;DR: wellicht moet je ze even open maken om te kijken wat voor drivers en filter er in zit. Pics hier doen wonderen, weet je meteen of je echt iets goeds in handen hebt of niet :)
https://goo.gl/photos/6AiwwYtW5feMH2Zz9

Ik heb de foto's maar via link gedaan want op de een of andere manier kreeg ik ze niet in de post. Ik hoop dat je er wat mee kan.

[ Voor 60% gewijzigd door jdwrist op 03-04-2016 19:18 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zelf helemaal niet, maar wellicht dat de zelfbouwers hier meteen zien waar het om gaat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)