Tips voor het bouwen van een PC

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkruijssen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-08 10:08
hallo,

mijn naam is Max en ik heb laatst nieuwe pc onderdelen besteld om een pc te bouwen.
ik kijk al een jaar tutorials over hoe ik er een moet bouwen en denk dat ik er nu wel klaar voor ben.
al zit ik met een paar vragen:

1 zijn er nog tips voor me?
2 antistatische polsband ja of nee?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
1. Gewoon beginnen. Niet de moederbord-kast spacers vergeten, en als hij niet aan gaat check of je ook nog de CPU voeding erin hebt gestoken. Die eerste is het grootste risico om iets kapot te maken (behalve domme dingen zoals als iets niet past gewoon door te drukken).

2. Ja om mezelf in te dekken als je nu met een ESD de handel frituurt :D. Maar ik heb het zelf nog nooit gedaan. Geen kleding die veel last heeft van statische elektriciteit aan doen (oftewel als je je trui uit doet en hij knettert: Niet aan doen). Zelfde met vloerbedekking (liever gewoon op een harde vloer over het algemeen). En dan even wat geleidends van je kast aanraken (schroefje ofzo) voor je begint/als je halverwege een pauze hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Check m'n blog in m'n sig voor antistatisch werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Normaal zou ik dit topic naar OH of PMG verplaatsen, maar dit is zo karig dat dat niet gaat helpen.

Er is zo belachelijk veel informatie te vinden over het zelf bouwen van computers dat je je vragen prima kan beantwoorden door ze in een zoekmachine te gooien.

Dit topic is gesloten.