windows 7 code

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daywalkerr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-03 13:01
Hallo
Ik wou de key code weten van mijn windows 10 pc,deze was eerst windows 7 en dan gratis geupgrade naar windows 10.Is de code dan nog hetzelfde of is deze veranderd tijdens de windows 10 upgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Die heeft geen code meer eigenlijk, deze Windows installatie is nu gekoppeld aan jouw computer.
Als je Windows 10 opnieuw installeert haalt die de code automatisch op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daywalkerr
Dutchdeveloper schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:12:
Die heeft geen code meer eigenlijk, deze Windows installatie is nu gekoppeld aan jouw computer.
Ja maar de windows 7 was wel met eigen code ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 20:33

DarkSide

theres no place like ::1

Dat maakt niets uit.
Als je w10 wilt herinstalleren. Zal hij automatisch activeren. De upgrade kan ook alleen geinstalleerd worden op deze pc. Het is dan ook geen retail licentie die je mee mag nemen naar een andere PC.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
daywalkerr schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:22:
[...]

Ja maar de windows 7 was wel met eigen code ?
Ja, win7 is met eigen code. Als het goed is staat die op een sticker ergens op je kast. Of, als je windows los gekocht hebt, staat die op je aankoopbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-07 14:20

VPI

En als bijvoorbeeld je moederbord defect is en deze vervangen moet worden, kun je windows 7 installeren en vervolgens upgraden naar windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
VPI schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:29:
En als bijvoorbeeld je moederbord defect is en deze vervangen moet worden, kun je windows 7 installeren en vervolgens upgraden naar windows 10?
Automatisch: nee

Je kan dan wel microsoft bellen en het uitleggen. Wie weet krijg je dan een key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daywalkerr
Reepje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:24:
[...]

Ja, win7 is met eigen code. Als het goed is staat die op een sticker ergens op je kast. Of, als je windows los gekocht hebt, staat die op je aankoopbewijs.
En de productcode die in win 10 staat is die dezelfde als de vorige win7 na update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ook Windows 10 heeft een key en deze is niet hetzelfde als die van de voorgaande Windows versie, de Windows 10 key is bijvoorbeeld met dit tooltje uit te lezen (download de gratis versie)

Bij een normale herinstallatie van Windows 10, zonder dat er een moederbord vervangen is, is het niet nodig weer een key op te geven. Tijdens de upgrade of eerste installatie van Windows 10 wordt er een ID aangemaakt aan de hand van de hardware (met name moederbord) welke bij Microsoft wordt opgeslagen. Bij herinstallatie en opnieuw activeren wordt er naar deze key gekeken.

Wanneer je een moederbord vervangt, dan mag je inderdaad Microsoft bellen. Wanneer je een upgrade hebt uitgevoerd, dan moet je de originele key van de voorgaande versie kunnen tonen/opgeven. Deze wordt dan door Microsoft gecontroleerd en wanneer de key goed is bevonden helpen ze je met het heractiveren van de Windows 10 licentie/installatie.

Ik spreek uit ervaring, want ik heb het recentelijk zelf bij de hand gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door _Dune_ op 02-04-2016 19:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
daywalkerr schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:13:
[...]

En de productcode die in win 10 staat is die dezelfde als de vorige win7 na update ?
Win10 update versie heeft geen key (of productcode zoals jij het noemt).

Ter vergelijking, je kan ook win10 kopen. Wat je koopt is een key. Afhankelijk van de versie die je koopt, is deze key eenmalig geldig op het moederbord waarop die gezet is (oem) of blijft geldig voor elk moederbord in de toekomst zolang het maar op 1 apparaat actief is (retail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

daywalkerr schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:13:
[...]

Ik heb zo een probleem ook gehad.
Nieuw pc in elkaar gezet met gebruikmaking van oude ssd. Windows was netjes aan het starten. Doorgestart op de harde schijf. Begon ook te zeuren om een code deze ingevoerd die ik had opgevist via een programma.
Na het invoeren is het helaas niet gelukt. Code was geblokkeerd. Ik heb gebeld met de activatie lijn en deze hebben de Windows 7 oem code gedeactiveerd. En dan kon ik die code invoeren in Windows 10 of bellen met de activatie lijn. Uiteindelijk blijkt mijn broer een student te zijn en heb ik een gratis Windows 10 education gekocht. En nu werkt hij feilloos weer.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Reepje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:20:
Win10 update versie heeft geen key (of productcode zoals jij het noemt).

Ter vergelijking, je kan ook win10 kopen. Wat je koopt is een key. Afhankelijk van de versie die je koopt, is deze key eenmalig geldig op het moederbord waarop die gezet is (oem) of blijft geldig voor elk moederbord in de toekomst zolang het maar op 1 apparaat actief is (retail).
Windows 10 upgrade heeft wel degelijk een key. Die heb je echter niet nodig. Tijdens de upgrade of clean install kan je de Windows 7/8/8.1 key gebruiken, mits de versie (home of pro) gelijk is. Herinstalleer je windows 10, dan kun je het invullen van de key zelfs overslaan. Windows activeert zich dan later, aan de hand van jouw hardware id.

En volgens mij kan je Windows 10 ook clean installeren en na de installatie activeren met een windows 7/8/8.1 key. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 02-04-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
CptChaos schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:24:
[...]
Windows 10 upgrade heeft wel degelijk een key. Die heb je echter niet nodig.
win10up heeft wel een key, maar je hebt hem niet nodig. Hoe kan dat dan?

Als je hem niet nodig hebt, waarom is die er dan?

Sterker nog, je kan de key (uitgelezen door een programma nav een bepaald algoritme) niet gebruiken. Als je deze generic keys bij een installatie wil gebruiken , worden deze niet geaccepteerd.

Het enige wat je kan, is een third party software starten, zoals keyfinder, en deze komt dan op de proppen met een combinatie van 26 tekens. Die vervolgens nergens bruikbaar voor zijn. Je kan hem opschrijven (heb ik ook gedaan _/-\o_ maar ja, nergens voor nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Reepje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:34:
[...]

win10up heeft wel een key, maar je hebt hem niet nodig. Hoe kan dat dan?

Als je hem niet nodig hebt, waarom is die er dan?

Sterker nog, je kan de key (uitgelezen door een programma nav een bepaald algoritme) niet gebruiken. Als je deze generic keys bij een installatie wil gebruiken , worden deze niet geaccepteerd.

Het enige wat je kan, is een third party software starten, zoals keyfinder, en deze komt dan op de proppen met een combinatie van 26 tekens. Die vervolgens nergens bruikbaar voor zijn. Je kan hem opschrijven (heb ik ook gedaan _/-\o_ maar ja, nergens voor nodig dus.
Als je eenmaal geïnstalleerd of geüpgraded hebt, hoef je, zolang je niet je mobo of cpu wijzigt, niet eens een key in te vullen bij of na de herinstallatie, die stap kan je dan dus overslaan. Windows 10 activeert online en houdt de koppeling tussen de key en het hardware id van de pc. Ik zie dus geen reden om iets met de key te hoeven doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Dutchdeveloper schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 17:12:
inderdaad! Het is tegenwoordig op dat vlak allemaal "cloud based"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 09:11

Hans.Solo

Tank n00bje :P

VPI schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:29:
Reepje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:57:
[...]

Automatisch: nee

Je kan dan wel microsoft bellen en het uitleggen. Wie weet krijg je dan een key.
Heb dit gehad met mijn nieuwe PC, na 2 maanden mobo opgeblazen vanwege half defecte voeding.
Gewoon Microsoft bellen, stappen doorlopen van de wizard en je bent weer up en running, al met al 3 minuten werk.

Vanaf build 1511 van windows 10 is het ook mogelijk om rechstreeks win 10 te installeren met een geldige win 7/8/8.1 code, dus eerst win7 installeren en dan pas upgraden is niet meer nodig.
Je hebt tijdens install dan de optie om activatie te skippen zodat je later kunt bellen met MS als je code al gekoppeld is aan je oude hardware.

The Ultimate Windows 10 Activation & License FAQ

[ Voor 8% gewijzigd door Hans.Solo op 04-04-2016 14:38 ]

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

CptChaos schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 19:24:
[...]
Windows 10 upgrade heeft wel degelijk een key. Die heb je echter niet nodig. Tijdens de upgrade of clean install kan je de Windows 7/8/8.1 key gebruiken, mits de versie (home of pro) gelijk is. Herinstalleer je windows 10, dan kun je het invullen van de key zelfs overslaan. Windows activeert zich dan later, aan de hand van jouw hardware id.

En volgens mij kan je Windows 10 ook clean installeren en na de installatie activeren met een windows 7/8/8.1 key. :)
Van 7 weet ik niet, maar mijn Windows 10 heb ik na een upgrade geactiveerd met een Windows 8.1 licentie.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nivida_intel schreef op woensdag 06 april 2016 @ 23:40:
Van 7 weet ik niet, maar mijn Windows 10 heb ik na een upgrade geactiveerd met een Windows 8.1 licentie.
Maat van mij deed dat met Windows 7. ;)
Pagina: 1