Game PC en virtualisatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399752

Topicstarter
Bij voorbaat excuses voor het niet gebruiken van het standaard template. Op het gebied van virtualisatie Ben ik zo noob dat het geen toegevoegde waarde heeft voor dit topic.

Ik wil een nieuwe PC gaan bouwen voor meerdere doeleinden. Er moeten een aantal VMs op gaan draaien waaronder een download bak een Game PC en vpn host voor de rest van mijn apparaten. De GPU en een SSD heb ik, de rest in principe nog niet. Ik werk het liefst gewoon met Windows 10. Nu weet ik dat je die niet op meerdere machines mag laten draaien maar de OEM versie activeert toch op basis van het mobo? Het lijkt mee dat je Win10 dan op de VMs moet kunnen activeren met dezelfde key Right? Werken met Linux is ook geen probleem waar mogelijk. Wat voor mobo zouden jullie hier kiezen, 1 of 2 cpu's? Ik denk dat ik dan een start kan maken. Virtualisatie platform maakt me ook niet veel uit, zijn er die (grote) voordelen bieden voor zo'n setup? Met VMBox heb ik ervaring dus heeft een kleine voorkeur. De host als Game PC lijkt me de kortste klap omdat je anders wellicht gedonder krijgt om de GPU in een VM te plaatsen? Ohja, over budget kan ik nog niet veel zeggen omdat ik slecht in kan schatten wat zon grap moet kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 399752 op 02-04-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03
Waarom zo ingewikkeld? Is het niet handiger om gewoon een normale pc, een nas en eventueel een goede router te kopen? Je vpn draai je dan op je nas of je router, dan hoef je ook geen volledige pc 24/7 aan te laten staan daarvoor.

[ Voor 32% gewijzigd door sig69 op 02-04-2016 16:38 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In principe omdat ingewikkeld leuk is. Als de ingewikkelde oplossing ook een veel duurdere oplossing is dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-07 19:46
Als je het makkelijk wilt houden maak je gewoon game bak met windows als host os en installeer je Virtualbox/Vmware workstation waar op je al je VM's op draait. Als je het leuker (complexer) wilt doen kan je met een type 1 hypervisor aan de slag (XEN, KVM etc) draai je een simpele linux distributie als host os om je VM's te managen. En de je iets als GPU/PCI-E passthrough om je GPU aan je windows guest te koppelen om te kunnen gamen op windows. (YouTube: GPU pass through guide for Ubuntu). Voor de virtualbox oplossing wil je VT-X extensie op je CPU hebben en voor de type 1 hypervisor wil je VT-X en VT-d ondersteuning hebben (of de AMD variant).

Ps nog een iets geinigs wat je met virtualisatie kan doen YouTube: 7 Gamers, 1 CPU - Ultimate Virtualized Gaming Build Log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03
Ingewikkeld kan best leuk zijn, maar dat wil niet zeggen dat je voor de meest onlogische oplossing moet kiezen. Dus laat eens weten wat je nou echt wil of nodig hebt

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 03-04-2016 00:50 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het zit zo. Ik heb een Game PC die wat verouderd is en toemis aan een upgrade. Daarnaast speel ik al een tijd met het idee om een dedicated download bak te maken. Ik wil er dan ook een vpn server en eigenlijk mijn Gateway van maken. Er komen in de toekomst waarschijnlijk meer dingen die ik zou willen waarvoor een extra VM neerzetten mogelijk moet zijn. Maar goed, ik kan natuurlijk de GPU (R9 280 3GB) gewoon verpatsen in mijn huidige bak, de CPU over planten naar de download bak (i5 2500k?). Goed wat geheugen in die nieuwe bak gooien en dan kan ik prima wat Linux machines draaien. Ja, dat is waarschijnlijk de verstandigste optie.
Pagina: 1