Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pico.hq
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 22:22
Hoi,

Sinds 1 week wil mijn, tot dan toe perfect werkende, computer, niet meer doorstarten. 5 Seconden na het aanzetten hoor ik de start-beep, 7 seconden daarna krijg ik het scherm met de bios-gegevens en direct daarna wordt alles zwart en start de PC opnieuw op. En dat blijft zich constant herhalen als ik het niet onderbreek.

Voor de goede orde: ik heb er 3 weken geleden ander werkgeheugen ingezet (16GB), maar dat kwam uit een goed werkende PC en dat heb ik 3x getest (1x in de vorige PC en 2x goed werkend in mijn Windows 10-PC)

Ik heb ontdekt dat, als ik er een PS2-keyboard aan hang, ik het opstarten precies op tijd kan onderbreken met de "Break"-toets. Dan zie ik ondermeer staan dat er 16GB memory is gevonden en de USB-drivers zijn geladen.
Als ik daarna op Delete druk om in de setup te komen, dan start het systeem gewoon naar Windows 10 en werkt alles verder perfect...... Gebruik ik een willekeurige toets dan start de computer weer foutief opnieuw op :-( Sla mij maar lek 8)7

Ik heb dus een W10-PC, met een Asus AH5750 Videokaart, 16GB werkgeheugen, Intel I5-processor, Kingston 60GB SSD en WD 2TB HD, moederbord is Asus P7P55D-E LX

Iemand van jullie een idee? Bij voorbaat dank ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
En wat voor voeding heb je?
Heb je ook al geprobeert het geheugen er weer uit te halen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianoh130
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-08-2023
het kan zijn dat je ram geheugen het is. alles eruit halen en stuk voor stuk proberen. heeft bij mij al wel is gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pico.hq
Dag Heren,
weer terug van het weekend :) Zal jullie morgen weten te vertellen wat voor voeding er precies in zit en of het verwijderen van de geheugenstrips (1 voor 1) geholpen heeft. Tot zover bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pico.hq
Hi,

De voeding is een CoolerMaster RS-520-AASA-A1
en de Geheugenstrips werken ook 1-voor-1 goed.
Starten vanuit slaapstand lukt de ene keer wel en de nadere keer weer niet.
Ik wil het nog eens proberen met een reset op de voeding, dus uitzetten met de hardware-switch op de voeding en dan de startknop van de PC 10 seconden ingedrukt houden. Dat heb ik hier ook ergens gelezen, morgen het resultaat .....

Greetings,
Pico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pico.hq
Hoi,
daar ben ik weer en nu ben ik nog verder van huis, want ook mijn workaround om er toch in te komen werkt niet meer. Ik heb er nog geheugen uit een andere PC ingezet, maar met hetzelfde, dus geen resultaat...... Ook de MemOK-knop op het moederbord doet zijn best, maar komt er niet door. Zou het Mobo dan echt overleden zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou toch eens een andere voeding proberen. Die uit die andere pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pico.hq
O.K. dan,
het lijkt alsof het probleem is opgelost, bijna uit zichzelf....
Ik heb de MemOK-check uitgevoerd op het MoBo, wat niet leek te helpen en later (na 10-tallen keren proberen) toen ik eindelijk in de bios kon komen, heb ik de voor een langzame start-up gekozen. Waarin dus alles getest wordt en waarmee het circa 2 minuten duurt tot de PC is opgestart :(
Maar het helpt wel !!!!! Tot dusverre verder nog geen problemen gehad.
Dus bedankt voor de ideetjes en graag (niet) tot een volgende keer

Greetz,
Pico
Pagina: 1