Windows 8 of 10 product key in bios opslaan

Pagina: 1
Acties:

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-12 16:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Topicstarter
Bij een herinstallatie van een A-merk computer of laptop is het tegenwoordig niet meer nodig om de product key handmatig in te voeren, deze wordt automatisch uit de bios gelezen. Mijn vraag is: Bestaat er een tool waarmee ik een los gekochte windows 8 of 10 product key kan opslaan in de bios van een zelf samengestelde computer? Het gaat bijvoorbeeld om een desktop computer met een Asus P7P55-M moederbord en Intel Core I3 processor. Als ik via google ga zoeken, vind ik uitsluitend tools waarmee ik die opgeslagen product key kan uitlezen, maar het gaat juist om het opslaan van een producy key naar de bios.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12 20:53

DarkSide

theres no place like ::1

Voor windows 10 is dat niet meer nodig. Eenmaal geactiveerd is je hardware ID bekend bij MS.
En zal je na een cleaninstall gewoon weer kunnen activeren.

Voor windows 8 moet je gewoon wel je key telkens invullen bij een clean install om te kunnen activeren.
Voor zover ik weet kan je idd geen key zelf opslaan in je bios

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12 18:11

Hoholi

The only one

Vroeger kon je dat met een slic bios toolkit; maar met win 10 is dit niet meer nodig.

Religion is Opium for the Masses

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-12 16:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Topicstarter
Hoholi schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:56:
Vroeger kon je dat met een slic bios toolkit; maar met win 10 is dit niet meer nodig.
Bedankt voor je reactie. Ik heb de tool gevonden (versie 3.2). Helaas krijg ik het alleen maar voor elkaar om de productkey van de geïnstalleerde windows uit te lezen en te exporteren naar een bestand. Die functionaliteit zit ook al in Produkeyview (Nirsoft), is eigenlijk niet wat ik zocht. Ik krijg het niet voor elkaar om die productkey naar de bios weg te schrijven, dus dat ik bij een herinstallatie geen productkey hoef in te voeren.

Dit heb ik getest met een windows 7 desktop (zonder opgeslagen productkey) en met een windows 8 laptop (met opgeslagen productkey). Bij klikken Save knop (verschillende tabbladen) krijg ik een bin bestand. Bij klikken Exprot knop (tabblad advanced) krijg ik een txt bestand. Maar er wordt niets in mijn bios weggeschreven (geflashed). Doe ik iets verkeerd of is dit niet de tool die ik zoek?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

cjdijk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:02:
[...]

Ik krijg het niet voor elkaar om die productkey naar de bios weg te schrijven, dus dat ik bij een herinstallatie geen productkey hoef in te voeren.
Zoals al aangegeven, werkt Windows 10 anders. Die onthoud je hardware en kan zonder key activeren. Die tool is niet nodig. Bij installatie geef je gewoon aan zonder key te installeren. Na installatie is hij geactiveerd zodra je internetconnectie hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 06-04-2016 08:08 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
cjdijk schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:18:
Mijn vraag is: Bestaat er een tool waarmee ik een los gekochte windows 8 of 10 product key kan opslaan in de bios van een zelf samengestelde computer?
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. In OEM apparatuur kan je de key ook alleen uitlezen, niet verwijderen of aanpassen.

De vraag is alleen waarom je dit zou willen? Zoals andere ook al aangeven slaat Microsoft vanaf Windows 10 de activatiekey op op hun server, waardoor het niet nodig is om zelf nog te klooien met keys. Een keer Windows installeren is genoeg.

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12 18:11

Hoholi

The only one

cjdijk schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:02:
[...]

Dit heb ik getest met een windows 7 desktop (zonder opgeslagen productkey) en met een windows 8 laptop (met opgeslagen productkey). Bij klikken Save knop (verschillende tabbladen) krijg ik een bin bestand. Bij klikken Exprot knop (tabblad advanced) krijg ik een txt bestand. Maar er wordt niets in mijn bios weggeschreven (geflashed). Doe ik iets verkeerd of is dit niet de tool die ik zoek?
Denk dat je daarna gewoon de bin moet flashen zoals je normaal een bios flasht.

Religion is Opium for the Masses

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12 20:53

DarkSide

theres no place like ::1

zou iig oppassen met het zomaar flashen van 'onbekende' bestanden naar je bios.
Eerst weten of je bios dit goed ondersteund. En dat de tool ook jouw bios ondersteund zodat het flashen goed gaat.
Voor w10 zal ik me hier verder geen zorgen over maken.
En of je voor w8 er veel tijd in wilt steken moet je zelf bepalen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Ook al zou je een key in je moederbord weten te zetten.
Dan moet je windows installatie zo zijn aangepast dat deze ook daadwerkelijk deze key kan uitlezen
Pagina: 1