Fors dataverbruik Apple Safari, how comes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 755227

Topicstarter
De IPhone van mijn dochter verbruikte giga veel mobiele data. Diverse acties inmiddels ondernomen, w.o.:

1. Mobiele hotspot uit;
2. Wifi assistentie uit.

Nu blijkt dat Apple Safari de enige app is die nog enorm veel data opslurpt. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en hoe dit, anders dan de app voor mobiele dataverkeer uit te zetten, kan worden opgelost?

Dank bij voorbaat, Elmer Schouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 09:42

NSG

Je weet niks!

En wat versta jij onder "giga veel"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Zonder de leeftijd te weten, is het misschien de moeite waard om eens met haar te gaan praten, en verantwoord internet gebruik uit te leggen. Alternatief kun je haar surfhistorie uiteraard gaan bekijken, maar ik weet niet of je dat moet willen.

Een webbrowser gebruikt zoveel data als de gebruiker hem vertelt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Sync met icloud. Uitzetten over 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@NSG Pakweg 0,5 gigabytes in drie a vier dagen!

@Umbrah De suggestie van 'misbruik' is niet aan de orde, i.c. zelfs knap ongepast.

@ Jism Kun je me een printsceen zenden over hoe dit uit te zetten a.j.b.? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Anoniem: 755227 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:28:
@Umbrah De suggestie van 'misbruik' is niet aan de orde, i.c. zelfs knap ongepast.
Ik denk dat je Umbrah verkeerd begrijpt Elmer, denk hier bijvoorbeeld aan het afspelen van (Youtube)filmpjes alsof het radio is. Dat verbruikt veel data.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@bombadil Dat (filmpjes) via de ether heb ik natuurlijk als eerste uitgesloten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:14
Heeft zij een content blocker voor safari?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Anoniem: 755227 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:28:

@ Jism Kun je me een printsceen zenden over hoe dit uit te zetten a.j.b.? :-)
Het staat ergens verborgen, maar het komt erop neer dat je telefoon constant staat te syncen over 3G met de icloud (kopie maken). Dit kost enorm veel verbruik als je veel doet met je telefoon. Je moet dat syncen over 3G uitzetten, en alleen met wireless.

Ik stond een keer in belgie, 50MB internet pakketje gekocht voor 1.99, binnen 2 seconden was het verbruikt :o Tweede poging met nu 250MB pakketje, binnen een minuut vol.. toen wist ik iets staat hier iets te doen wat niet hoort. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat soort sync acties lijken mij niet onder Safari gezet te worden bij de dataverbruik teller van iOS. Gebruikt je dochter safari om naar bijvoorbeeld Facebook te gaan? Een paar keer scrollen en je hebt zo een hoop foto's geladen en dus een hoop MB's verbruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:22

Umbrah

The Incredible MapMan

Satch schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:46:
Dat soort sync acties lijken mij niet onder Safari gezet te worden bij de dataverbruik teller van iOS. Gebruikt je dochter safari om naar bijvoorbeeld Facebook te gaan? Een paar keer scrollen en je hebt zo een hoop foto's geladen en dus een hoop MB's verbruikt. :)
Dat, en zaken als twitter, periscope, youtube-als-radio (wat ik inderdaad databundel misbruik kan noemen in deze context, bedankt @elmerschouten dat je me verduidelijkte...), en zelfs 9gag. MP4-animatietjes er in kunnen erg hard gaan, en dat is al beter dan geanimeerde GIF-jes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Nicj56 Content blocker voor Sarafi? Wat is dat en waar kan ik dat zien?

@Jism Mocht het syncen idd de data vreter zijn, dan zal dat toch niet onder Safari verbruik worden 'geboekt' lijkt me. Alsdan is dat het dus niet.

@Satch Mij dunkt dat de de FB app gebruikt, maar ook indien ze via Safari FB benadert zal er niet a.g.v. FB foto's sprake kunnen zijn van een giga verbruik. De FB plaatjes zijn namelijk zeer klein in de zin van bytes.

@ Umbrah Ik denk dat ik idd eens in conclaaf ga over het werkelijke gebruik, maar eerst nadat ik vergelijkingsgegevens heb door Google Chrome te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Net eventjes met Chrome op m'n Android ingelogd op Facebook en even kort 1 minuut door m'n timeline gebladerd waardoor alle foto's langskwamen. Het dataverbruik was 12 MB. Noem ik iets meer dan een paar bytes. Laat staan als je dit de hele dag doet en er veel nieuwe foto's bijkomen die nog niet in de cache zitten.

Maar je kan het inderdaad goed vergelijken door te vragen of ze Chrome wil gebruiken en daarvan het dataverbruik te meten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En op Facebook starten filmpjes automatisch op, tenzij die functie uitgeschakeld is, scheelt ook heel wat MB's.

[ Voor 4% gewijzigd door Marly op 03-04-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
500MB data in Safari in ±3 dagen is helemaal niet gek. Ongeveer 166 MB per dag dus, als je dan een paar sites bezoekt en binnen die sites een paar pagina's heb je het zo te pakken. Misschien meer WiFi gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door johnkeates op 03-04-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ga anders eens naar
- instellingen
- safari
- geavanceerd
- website data.

Hier kun je zien hoeveel data er van een bepaalde site op de telefoon staat. De gene bovenaan zal mogenlijk ook het meeste data verstoken.

En hou er mee rekening dat 500 mb niet veel is voor de gemiddelde gebruiker. Ik zit op 10 gig per maand.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 03-04-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:39

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 149800 schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:04:
En hou er mee rekening dat 500 mb niet veel is voor de gemiddelde gebruiker. Ik zit op 10 gig per maand.
Definieer "gemiddelde gebruiker"... 10 GB lijkt me erg veel voor een gemiddelde gebruiker. Ik zit op 500 MB/maand, en dat is meer dan voldoende voor mij. Moet je alleen geen YouTube gaan kijken zonder WiFi...

Overigens is 500 mb (millibit) inderdaad niet veel, maar ik ga er voor het gemak maar even van uit dat je MB (megabyte) bedoelt ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Om welk type iPhone en data abo gaat het? Zou dit 4G zijn en het toestel daar ook voor geschikt zijn dan krijg je tegenwoordig vaak een hogere kwaliteit stream voorgeschoteld, automagisch :)

En die data, is dat van voorgaande dagen op school? Tegenwoordig worden de vloggers goed gevolgd of word er naar streaming audio geluisterd, misschien nog een klasgenoot die door zijn/haar databundel heen was..

Stomp niet af, blijf slijpen

Pagina: 1