PC upgrade advies ± 200 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wil graag mijn PC upgraden om de huidige games te kunnen spelen. Ik heb mijn computer destijds in 2010 geloof ik gekocht en verder nooit nieuwe onderdelen voor gekocht.

Moederbord: MSI X58 Pro
RAM: 3 x 2GB OCZ Gold series DDR3 1333 MHz
Videokaart: Radeon HD4890 1GB
Processor: i7 920 @ 2,66Ghz
Voeding: Cooler Master Real Power M620, 620 Watt

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, internetten

Wat mag het systeem gaan kosten?
200 euro, excl. verzendkosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als er onderdelen zijn die nog niet vervangen hoeven worden dan houd ik die erin.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
8GB RAM (kan ik 2GB erbij kopen of is het beter een nieuwe set te kopen?) en een nieuwe videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
HD4890 is best luidruchtig, dus graag een kaart die niet heel veel lawaai maakt indien mogelijk.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Als het voor 200 euro niet te doen is dan hoor ik dat graag. Ik weet niet hoe mijn processor en moederbord nog presteren vergeleken met huidige onderdelen. En op welke settings kan ik de meeste spellen ongeveer spelen na de upgrade, de echt veeleisende spellen zoals The Division?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Met een videokaart als de R9 380 en een CPU overklok naar bijvoorbeeld 3,8GHz en eventueel wat extra geheugen kan de PC weer prima mee.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
-The_Mask- schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:08:
Met een videokaart als de R9 380 en een CPU overklok naar bijvoorbeeld 3,8GHz en eventueel wat extra geheugen kan de PC weer prima mee.
Mee eens, je kunt ook eens tweedehands gaan kijken of je misschien een GTX 770 op de kop kan tikken ofzo (nvidia kaarten zijn over het algemeen het stilst), het ram gaat prima mee (je kan wel een nieuwe 1600 mhz kit gaan kopen maar daar ga je niks van merken) dus daar gewoon 1 stickje van 1333mhz bij prikken. Je processor kun je voor het budget wat je hebt het beste gewoon houden en inderdaad overklokken.

Misschien is het een leuk idee (er vanuit gaande dat deze er niet in zit) om een SSD toe te voegen?

Maakt je pc een stuk sneller en veel meer responsive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
timicool schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 23:29:
[...]

Mee eens, je kunt ook eens tweedehands gaan kijken of je misschien een GTX 770 op de kop kan tikken ofzo (nvidia kaarten zijn over het algemeen het stilst), het ram gaat prima mee (je kan wel een nieuwe 1600 mhz kit gaan kopen maar daar ga je niks van merken) dus daar gewoon 1 stickje van 1333mhz bij prikken. Je processor kun je voor het budget wat je hebt het beste gewoon houden en inderdaad overklokken.

Misschien is het een leuk idee (er vanuit gaande dat deze er niet in zit) om een SSD toe te voegen?

Maakt je pc een stuk sneller en veel meer responsive...
Werkgeheugen zou best een groot verschil kunnen maken. Heb laatst gezien dat bij een i5-2500k sneller geheugen een fps boost van 20fps kan opleveren. Ff op YouTube zoeken, zit op mobiel. Het is iig op het kanaal digital foundry.

Een ssd zou voor gamen niet heel veel uitmaken maar het gaat je pc ongelofelijk veel sneller maken. Zelf zou ik nooit meer zonder ssd kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Nate-Senpai schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:45:
[...]

Werkgeheugen zou best een groot verschil kunnen maken. Heb laatst gezien dat bij een i5-2500k sneller geheugen een fps boost van 20fps kan opleveren. Ff op YouTube zoeken, zit op mobiel. Het is iig op het kanaal digital foundry.

Een ssd zou voor gamen niet heel veel uitmaken maar het gaat je pc ongelofelijk veel sneller maken. Zelf zou ik nooit meer zonder ssd kunnen.
Ja, zoiets heb ik ook wel gezien maar sneller geheugen gaat weinig uitmaken zonder goede videokaart ;)

Voor een budget van 200 euro zou ik dat in eerste instantie links laten liggen en eerst focussen op een videokaart en dus een nieuwe extra (tweedehands?) reepje ram voor een paar euro , als je daarna nog geld uit wil/kan geven is inderdaad een SSD wel een leuke upgraid (zoals ik al zei voor een veel snellere pc (en zoals Nate al zei niet voor betere game performance (maar wel weer sneller laden van games))) en dus mogelijk een ram upgraid naar 1800 mhz?

De vraag is alleen of je moederbord wel zo snel ram ondersteund gezien je nog een 1e generatie processor draait?