coolermaster EP5-6I11 of FOP32?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
ik heb nu een spire coolertje op mn celeron 633@950 zitten maar ik vind dat die nogal wat kabaal maakt. nou was ik van plan om een grote heatsink te pakken [1 van deze 2 dus] en daar een stille [minder krachtige] fan op te zetten.

welke zal beter geschikt zijn voor dit doel?

de coolermaster kan ik voor 30,- krijgen en de globalwin voor 40,- meer wil ik er ook eigenlijk niet aan kwijt.
en het is eigenlijk de bedoeling dat hij later op mn tbird of palomino komt en dat mn spire weer op de celly gaat.

• slacksoff
up up up! wie weet heeft iemand hierboven een antwoord

Verwijderd

Mijn spire maakt ook kabaal, irritant zoemgeluid. Ik ga de Coolermaster EPS-6I11 erop zetten zodat ik me TB @ 1,33Ghz kan laten lopen >:)

Verwijderd

globalwin natuurlijk

• slacksoff
lol. hmmm nou ben ik helemaal in de war.

Verwijderd

Als je nou naar Paradigit gaat krijg je een Duron 800 + Coolermaster DP5-6H51 voor 150 piek... Koop je nog een MSI mobo erbij en je bent klaar. Haalt makkelijk de 1000.

En ik kan het weten, ik heb het eergisteren nog gehaald... :9

• slacksoff
LOL hahahaha ik wou max. 40,- kwijt toch? dit is toch ietsie duurder denk ik

Verwijderd

lees de reviews er maar op na, Globalwin IS gewoon een van de top merken coolers, coolermaster is een beetje een budget merk.... hoewel ze soms wel es wat leuke dingen maken, maar global win zal _zeker_ beter zijn

edit

Hoe kom je trouwens aan zon ding voor 40 (!!) piek?? hebbe hebbe!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Op zaterdag 23 juni 2001 18:45 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
lees de reviews er maar op na, Globalwin IS gewoon een van de top merken coolers, coolermaster is een beetje een budget merk.... hoewel ze soms wel es wat leuke dingen maken, maar global win zal _zeker_ beter zijn

edit

Hoe kom je trouwens aan zon ding voor 40 (!!) piek?? hebbe hebbe!
CoolerMaster mag dan wel een budget merk zijn, maar de 6I11 is een prima cooler die vele malen stiller is dan de FOP32 (dat is ook wat waard). Daarbij kost de 6I11 maar 25 piek.

Verwijderd

de FOP 32 is prima te doen, ik heb dezelfde fan op m'n alpha... tis geen delta ! :P

• Mich
  • Laatst online: 17:38
ik heb die coolermaster en koelt goed hoor mijn duron 700@800 komt nooit hoger dan 40 graden.

En is daarbij erg stil en dat vind ik even belangrijk

• slacksoff
hmmm.. en de heatsinks? welke heatsink zal beter zijn? ik ben een beetje geneigd naar de coolermaster omdat die dus stil word genoemd door jullie.

ik bedoel dus. als ze beiden dezelfde fan hadden [lage rpm, laag geluid en wat lage prestaties]. welke zou dan wat beter koelen? ja ik ben irritant :-)

maar ik ben die herrie in mn pctje een beetje zat. ik zou hem het liefst passief koelen maar dat gaat niet met een celly@950 denk ik. dus dan zon stil mogelijke fan.

Verwijderd

Er zal maximaal 2/3 graden verschil tussen de coolers zitten en ik neig naar 1/2 onder load. Dat is dan in het voordeel van de FOP32. Maar dat is geen verschill wat het extra geld rechtvaardigt en maakt qua overclockbaarheid niks uit. Overigens als je de coolermaster opschuurt is ie even goed(ze zijn niet echt fijn afgewerkt) Verder is het zo dat de clip op de FOP32 een echte killer is voor je core. Conclusie ga voor de coolermaster, schuur m even op met het juiste schuurpapier(eerst met grid 300/600 dan afwerken met 1000, het hoeft niet te spiegelen) dan de juiste coolpasta gebruiken(ergens een kwakje artic halen) en je hebt een cooler die het zeer goed zal doen en makkelijk een Duron naar 1GHz trekt

• slacksoff
Suitable for :

Intel AMD
- P3 CuMine up to 1.13GHz or higher - Athlon up to 1.33GHz
- P3 Tualatin up to 2.2GHz - Duron up to 900MHz or higher
- Celeron up to 850MHz or higher - K6-2/3 up to 600MHz

wat zie ik nou!?!?!?!?

gaan tualatins tot 2.2ghz straks!? zou wel even te mooi zijn.

uhhh. dit staat bij de specs van de coolermaster BTW. i think we have a winner als ik de reviews zo zie. en iedereen noemt hem erg stil dus wie weet hoed ik nieteens een extra fan te kopen.

Verwijderd

whahah en je gooit je Spire eruit vanwege het kabaal en stopt er dan een Globalwin FOP38 in?!?! Over kabaal gesproken!!!

Verwijderd

Zijn de FOPs niet alleen voor Amd cpu's?

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:25
Op zaterdag 23 juni 2001 20:34 schreef SiCnEsSs het volgende:
whahah en je gooit je Spire eruit vanwege het kabaal en stopt er dan een Globalwin FOP38 in?!?! Over kabaal gesproken!!!
Hij wil er een FOP 32 ingooien! Die is wel een stukkie stiller dan een FOP 38 :)

[ontopic]
Ik zou gewoon voor de FOP32 gaan die zijn "stil" een koelen wel goed (beter als een coolermaster in iedergeval)
[/ontopic]

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:25
Op zaterdag 23 juni 2001 20:38 schreef CPUgevraagd het volgende:
Zijn de FOPs niet alleen voor Amd cpu's?
Zij zijn volgens mij officieel alleen voor AMD maar ze passen ook op de P3 en Celeron heb ik gehoord
Pagina: 1