Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop puur voor photoshop

Pagina: 1
Acties:

• demies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-02-2020
Wat ga je met je laptop doen?

Thuis gebruik van photoshop.
Heb een htpc staan maar die staat op de plasma niet iddiaal voor foto bewerking.

[i]Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?[/i

Hoofdgebruik zal zijn photoshop en voor mijn werk maar dat stelt niks voor.

Wat is je budget?

Rond de 700 max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Dat zal nihiel zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik zat te denken aan deze.

http://www.mycom.nl/lapto...shiba-satellite-c70-b-33h

Maar vind het belangrijkste dat de kleuren van het scherm goed zijn en photoshop en lightroom vlekkenloos draaien.
Loop nu tegen kleurfouten aan als ik iets doe opmijn oude. Laptop.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
pricewatch: Toshiba Satellite L50-C-24T

Zoiets dan?

Ips scherm voor kleurechtheid, 599 euro dus hou je 100 euro over voor een ssd en wat mwer geheugen;) zit alleen geen dedicated graphics in.

Verder kan ik in de pricewatch niks vinden met een i5 en een ips scherm voor 700 euro

Verwijderd

Waarom kijk je niet naar eens voor een refurbished Macbook Pro;)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
Ips heeft inderdaad betere kleurechtheid dan TN. Dat wil dan niet automatisch zeggen dat een scherm geschikt is voor fotobewerking... Je zou moeten nagaan hoe professioneel je aan fotobewerking doet. Hobby matig zullen je eisen waarschijnlijk wat minder zijn. Kijk vooral per paneel wat de srgb coverage is en de gemiddelde kleurfouten.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ik zeg een oude HP Elitebook met een Dreamcolor paneel erin. Kleuren zijn imho belangrijker dan performance

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• demies
Is meer hobby matig inderdaad.
Dus vind up to date systeem ook belangrijk.

• demies
Iemand dan nog een goede tip
Pagina: 1