Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen spanning op de NIC na een shutdown

Pagina: 1
Acties:

• darth.75
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:30
Ik probeer WOL werkend te krijgen op mijn backup server. Heb daarvoor in BIOS de juiste instellingen gedaan (moederbord is een ASUS M5A78L-M LX3) en ook in NAS4Free. In feite heb ik gewoon de instellingen van mijn Fileserver gekopieerd.

Probleem is nu dat wanneer de backup server wordt uitgeschakeld (omdat geen client meer online is) óók de spanning van de onboard NIC wegvalt (geen led-activiteit meer), waardoor ik het ding dus niet remote kan wekken.

Heb ongeveer hele internet afgelezen, maar de oplossing nog niet gevonden. Iemand hier een idee?

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:44
Heb je PME aangezet in de BIOS?

[ Voor 21% gewijzigd door Ben(V) op 02-04-2016 09:37 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• darth.75
Jazeker.

• Ben(V)
Nieuwe driver wil ook nog wel eens helpen.
Https://support.orbweb.me...ers-Supports-Wake-on-WAN-

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• darth.75
Dank je voor de tip. Ik draai NAS4Free. Dat is gebaseerd op FreeBSD. De drivers waar jij naar vereist werken dus niet. Maar zal eens zoeken naar drivers.

• zuurmeister
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 17:58
Soms moet je voor WOL niet in de BIOS zijn maar in de option ROM van de LAN chip zelf.

In de manual zie ik dit:
OnBoard LAN Controller [Enabled]
Configuration options: [Disabled] [Enabled]
OnBoard LAN Boot ROM [Disabled]
This item appears only when you set the previous item to [Enabled]. Configuration
options: [Disabled] [Enabled]

Als je die boot ROM enabled zou ik verwachten dat je bij de boot middels een toetsencombinatie in dat option ROM kunt instellen dat de stroom er niet af mag?

edit: hmm, misschien toch niet. Deze instelling is natuurlijk voor PXE.

[ Voor 6% gewijzigd door zuurmeister op 02-04-2016 16:32 ]

• darth.75
Dat dacht ik ook. Volgens mij is die boot ROM alleen als je vanaf netwerk wilt kunnen booten. Dat wil ik niet. Ik wil alleen kunnen wekken. De bootschijf zit gewoon in het apparaat.

• Ben(V)
Klopt dat is de bootrom voor een lanboot.
Heeft niets met wol van doen.

Denk dat het toch iets met de driver te maken heeft, toch maar verder zoeken naar freebsd drivers voor die qualcomm chip.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
Drivers doen vrij weinig als je pc uit staat :) wat wel kan is dat wol op je moederbord alleen werkt als ie niet volledig uit gaat maar in deep sleep

• Ben(V)
De drivers geven je de mogelijkheid om WOL aan of uit te zetten.
Je hebt dus drivers nodig die dat ondersteunen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heeft het systeem überhaupt support voor WoL?

• darth.75
Moederbord is een Asus M5A78 LX3 of zoiets. Volgens de specificaties op website van Asus is hij WOL geschikt en ook de mogelijkheden in het bios lijken daarop te wijzen.
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:22:
Drivers doen vrij weinig als je pc uit staat :) wat wel kan is dat wol op je moederbord alleen werkt als ie niet volledig uit gaat maar in deep sleep
Dat is interessant om te checken. Weet jij hoe ik kan checken of systeem in deep sleep is?

[ Voor 51% gewijzigd door darth.75 op 03-04-2016 20:54 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Device manager > NIC
_-= Erikje =-_ schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:22:
Klopt niet, de device driver schrijft wel degelijk iets weg naar de EEPROM.

[ Voor 89% gewijzigd door Lip op 03-04-2016 21:21 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• darth.75
@Lip: gaat niet werken. Staat geen Windows op maar nas4free.
Pagina: 1