Functie aan knop geven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 09:37
Hallo Tweakers,

Ik hoop dat ik dit in het goede forum post.

Voor op mijn werk, wil ik een functie toewijzen aan een knop. Ik heb een zogeheten 'ecobutton' wat simpelweg een knop met een usb connector.

Een functie toewijzen aan de knop is niet zo moeilijk, echter wil ik één bepaalde functie aan de knop koppelen.

Het programma (KPN ÉÉN, daarmee kan je bellen, statussen van collega's bekijken enz) heeft een bepaalde functie, niet storen. Als ik dit instel (via tray icon -> rechtermuisknop -> niet storen inschakelen/uitschakelen) dan sta ik op niet storen, en gaat mijn telefoon niet over.

Je raadt het al, dié functie wil ik onder de knop, om als luie ICT'er niet 2 keer hoeft te klikken, maar gewoon op die knop kan rammen.

Hoe kom ik er achter wat er gebeurd als ik op niet sturen druk? Ik neem aan dat er een .dll aangeroepen wordt met een bepaald argument ofzo, maar ik weet niet hoe ik dit kan ontdekken.

Iemand die mij erbij wil helpen? Of weet wat er gebeurd? (ik heb het programma geüpload, zodat er naar gekeken kan worden indien nodig)

Skunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Eerste resultaat op Google :)

http://www.instructables....g-to-your-user-directory/
The Eco-button is kinda funny. The Eco-button acts as a keyboard. When you press it. it hits "windows key + R", waits a second, then types in "ecobutton" then it presses enter. This is really simple, and thus, easy to hack.
Dat lijkt mij al meer dan genoeg informatie voor een ICT'er om de boel naar eigen wens aan te passen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
rikkert278 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:16:
Eerste resultaat op Google :)

http://www.instructables....g-to-your-user-directory/

[...]

Dat lijkt mij al meer dan genoeg informatie voor een ICT'er om de boel naar eigen wens aan te passen :D
Hey, bedankt voor het meedenken, maar ik weet al hoe de knop werkt :) het gaat me echt om het uitvogelen wat de niet storen functie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Ah op die manier. Kijk eens met Spy++ welke message daar achter zit? As het een WM_COMMAND of WM_APPCOMMAND is dan is hij super simpel te faken. Ik welke programmeer taal wilde je je oplossing schrijven?

[ Voor 34% gewijzigd door rikkert278 op 02-04-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
rikkert278 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 23:48:
Ah op die manier. Kijk eens met Spy++ welke message daar achter zit? As het een WM_COMMAND of WM_APPCOMMAND is dan is hij super simpel te faken. Ik welke programmeer taal wilde je je oplossing schrijven?
He thanks. Zal er eens naar kijken als ik thuis ben.

Qua taal maakt het in principe niet uit. Mijn voorkeur zou wel uit gaan naar cmd commands of c maar mijn c kennis is erg basis.

Ik vind het niet erg om voor wat ik wil deels een taal te leren