Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-02 09:22
Hallo,

Ik heb een nare ervaring gehad met HTC en Dynafix en ik wou eens horen of iemand van jullie raad heeft want ik weet niet meer waar naartoe.

Op 07/02/15 heb ik een HTC One M9 gekocht via Coolblue.
Niet lang erna is het saffierglas, dat de cameralens beschermd, gebarsten.
Destijds heb ik hem niet binnen gedaan voor herstelling omdat ik mijn nieuw apparaat geen twee weken kwijt wou zijn en ik had tevens geen vervangtoestel.
Een maand geleden heb ik via een kennis een vervangtoestel op de kop kunnen tikken en het begon me ook gewoon te storen, dat gebarsten glas.
Dus ik chat met HTC support en ze zeggen mij dat ik het kan opsturen voor reparatie en dat het waarschijnlijk onder de garantie valt tenzij de mensen van Dynafix vaststellen dat er te veel gebruikersschade is.

Nu eerlijk gezegd heb ik hem wel al een paar keer laten vallen maar daar zijn enkel wat krassen op de behuizing van gekomen aangezien het een aluminium uni-body is. Dit is gebeurd na dat het glas al gebarsten was, maar dat geloven ze natuurlijk niet en ik kan dat ook helemaal niet bewijzen.

Dinsdag zijn ze de telefoon komen ophalen en gisteren krijg ik bericht dat de telefoon niet onder de garantie valt omdat er gebruiksschade is. Ofwel laat ik het terugsturen naar mij en dan moet ik 36€ (!) betalen ofwel doe ik afstand van het toestel (wtf?).

Ik heb de telefoon een dikke 700€ betaald dus ik verwacht zo geen defecten en zeker zo geen slechte service. Ik heb twee mensen van de helpdesk aan de lijn gehad en ze hadden geen enkele intentie om mij te helpen. Op verscheidene fora heb ik gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is en dat het bijna altijd door HTC hersteld wordt.

Ik snap het gewoon niet dat ze zeggen dat de garantie vervalt als er gebruiksschade is. Veronderstellen ze dan dat je je telefoon in bubblewrap steekt zodat er niets mee kan gebeuren?

Ik heb al een klacht ingediend via het formulier op de website maar daar heb ik niet zo veel hoop op.

Hebben jullie nog tips, want ik ben vrij radeloos.
Geen zin om een telefoon van 700€ zomaar te laten verloederen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tja, zonder bewijs kun je dit niet hard maken.

Als je zelf al toegeeft hem "enkele malen te hebben laten vallen", dan sta je 5-0 achter.

Dit ga je niet redden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Vraag een second opninion aan bij een ander bedrijf, HTC vergoedde dat toen bij mij en ik kreeg die onderzoekskosten terug. Hij werd door die second opinion later wel gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CoolBlue is verantwoordelijk voor de garantie, waarom neem je niet contact op met hen? Zij zijn wettelijk namelijk verplicht jou garantie te geven, waar HTC zelf dit niet heeft en je helpt uit coulantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
CptChaos schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:20:
CoolBlue is verantwoordelijk voor de garantie, waarom neem je niet contact op met hen? Zij zijn wettelijk namelijk verplicht jou garantie te geven, waar HTC zelf dit niet heeft en je helpt uit coulantie!
Net met Coolblue gebeld, ze zeggen dat het op hetzelfde neer komt.
Mij gaat het vooral om het feit dat ze saffierglas gebruiken dat blijkbaar enorm krasbestendig is maar zeer breekbaar. Ik verwacht dat ze in een high-end phone zo geen paterialen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Homewrecker schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:27:
[...]

Net met Coolblue gebeld, ze zeggen dat het op hetzelfde neer komt.
Mij gaat het vooral om het feit dat ze saffierglas gebruiken dat blijkbaar enorm krasbestendig is maar zeer breekbaar. Ik verwacht dat ze in een high-end phone zo geen paterialen gebruiken.
Geveld door marketing.

Saffier is KRASvast, maar absoluut niet BREEKvast.

Plastic daarentegen is zeer BREEKvast, maar krast heel snel.

Maar " de consument" wil premium materialen, zoals aluminium (geleidt lekker de warmte van je chip), veel glas (hoe meer er kan breken, hoe beter toch?), en het liefst zo dun mogelijk (want dat buigt lekker en zorgt ervoor dat elke schok een mogelijk "foutje" wordt.)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
Ik heb al een klacht ingediend via de HTC website en ben nu bezig om dit via de ombudsdienst van de vlaamse overheid te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
Dutchdeveloper schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:19:
Vraag een second opninion aan bij een ander bedrijf, HTC vergoedde dat toen bij mij en ik kreeg die onderzoekskosten terug. Hij werd door die second opinion later wel gerepareerd.
Hoe heb je die dan aangevraagd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb ik laatst ook gehad: gloednieuwe dure auto gekocht waarvan opeens het glas in de koplamp gebarsten was maar ik had geen vervangend vervoer dus kon hem niet bij de dealer brengen. Uiteindelijk vervangend vervoer geregeld en de auto bij de dealer afgeleverd, krijg ik te horen dat het niet onder de garantie valt aangezien de auto rondom vol met deuken zit van de vele ongelukken die ik in de tussentijd heb veroorzaakt terwijl de barst in de koplamp echt is ontstaan voordat ik die ongelukken heb gehad....belachelijk, wtf, ga meteen een klacht indienen -O-

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
Homewrecker schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:46:
[...]

Hoe heb je die dan aangevraagd?
Contact gehad met HTC en dan naar een onafhankelijke reparateur gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Sowieso ligt bij garantie na 6 maanden de bewijslast bij jou, in dat kader vind ik hun slechte medewerking niet zo gek, zeker niet als hij ook zichtbaar andere schade vertoont. Je wilt niet weten hoe vaak dingen onterecht door de koper alsnog op garantie gegooid worden. Achteraf kan je beter meteen aan de bel trekken als het defect zich voordoet. Dan had je waarschijnlijk minder problemen gehad vanwege de snelle termijn waarin het al gebeurd was.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
Breezers schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:53:
Heb ik laatst ook gehad: gloednieuwe dure auto gekocht waarvan opeens het glas in de koplamp gebarsten was maar ik had geen vervangend vervoer dus kon hem niet bij de dealer brengen. Uiteindelijk vervangend vervoer geregeld en de auto bij de dealer afgeleverd, krijg ik te horen dat het niet onder de garantie valt aangezien de auto rondom vol met deuken zit van de vele ongelukken die ik in de tussentijd heb veroorzaakt terwijl de barst in de koplamp echt is ontstaan voordat ik die ongelukken heb gehad....belachelijk, wtf, ga meteen een klacht indienen -O-
Wat een kutopmerking van je, draagt helemaal niets bij.
Het is een gekend probleem bij HTC.
De accu zorgde er in het begin voor dat de behuizing te warm werd.
Daardoor nam de druk toe op het saffierglas en barstte het zonder externe invloed.
Als je je verveelt, ga dan even op 4chan de idioot uithangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Homewrecker schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:34:
[...]
Het is een gekend probleem bij HTC.
De accu zorgde er in het begin voor dat de behuizing te warm werd.
Daardoor nam de druk toe op het saffierglas en barstte het zonder externe invloed.
Als je je verveelt, ga dan even op 4chan de idioot uithangen.
Weet je wat ook een gekend probleem bij HTC is, dat als de telefoon verkeerd valt dat het glas kan breken.

En tja, jij hebt hem een aantal keer laten vallen.en dat is zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
Gomez12 schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:46:
[...]

Weet je wat ook een gekend probleem bij HTC is, dat als de telefoon verkeerd valt dat het glas kan breken.

En tja, jij hebt hem een aantal keer laten vallen.en dat is zichtbaar.
Héél behulpzaam, waarvoor dank.
Die barst in de cover van de cameralens was al na een paar maanden, zonder valschade.
Toen zat hij nog mooi in de DOT-view cover.
Dit heb ik er later af gehaald omdat hij nogal moeilijk uit je broekzak gaat wegens de frictie met het kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Homewrecker schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:07:
[...]

Héél behulpzaam, waarvoor dank.
Die barst in de cover van de cameralens was al na een paar maanden, zonder valschade.
Toen zat hij nog mooi in de DOT-view cover.
Dit heb ik er later af gehaald omdat hij nogal moeilijk uit je broekzak gaat wegens de frictie met het kunststof.
Je bedoelt dat het glas spontaan gebarsten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homewrecker
Momus schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:10:
[...]

Je bedoelt dat het glas spontaan gebarsten is?
Het glas dat de cameralens beschermd ja.
Dat is een gekend probleem
De cover is gemaakt uit saffierglas dat onder spanning staat.
Toen de M9 net uit kwam was er een probleem dat de behuizing te warm werd, dit hebben ze opgelost met een update (lees underclocking).
Toen de behuizing te warm werd, dan verhoogde de druk op het saffierglas waardoor het vanzelf kan breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
Homewrecker schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:37:
[...]

Toen de M9 net uit kwam was er een probleem dat de behuizing te warm werd, dit hebben ze opgelost met een update (lees underclocking).
Toen de behuizing te warm werd, dan verhoogde de druk op het saffierglas waardoor het vanzelf kan breken.
Vraag gewoon die second opinion aan, meer kun je echt niet doen.
Volgende keer meteen langs gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Homewrecker schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:37:
[...]

Maar waarom wil je je eigen ignorantie nu eigenlijk neerleggen bij HTC? Je gebruikt het nog meer dan een jaar met barsten, wat het natuurlijk nooit ten goede kan komen en vervolgens klaag je over de service van HTC...
Ik begrijp daar echt helemaal niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kortom: Omdat jezelf zo eigenwijs bent geweest om een defect aan je toestel niet tijdig te melden en in de tussenliggende periode eigenhandig extra schade aan je eigen toestel aan te brengen wordt je garantie verzoek afgewezen omdat er niet vastgesteld kan worden of de schade voor of na het herhaaldelijk vallen is opgetreden.

Dat is geen nare ervaring hebben met een fabrikant/merk/reparatiebedrijf maar het resultaat van je eigen domme fout.

Je kunt hier wel "naming and shaming" proberen te doen en iedereen behalve zelf de schuld te geven, maar eigenlijk weet je zelf ook wel dat dit verhaal beter op je eigen Facebook had kunnen blijven.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De vriendelijkheid is weg hier zie ik, dus slotje erop.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.