Past die cooler

Pagina: 1
Acties:

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een msi k7t turbo mobo met een AMD athlon 1,3ghz proc. en een coolermaster cooler! :)
Nu wil ik een betere cooler! :P Ik weet alleen dat sommige coolers niet passen op het mobo vanwege de condens. Past bijvoorbeeld de Alpha pep66 erop of fop38?
of weet je misschien een andere goede cooler!
Alles draait nog origineel nix isovergekl.!
:?
Thanx,

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
misschien is een betere plaats bij die hard overclokking and case modding

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 12:07 schreef Super_Grover het volgende:
Hallo,

Ik heb een msi k7t turbo mobo met een AMD athlon 1,3ghz proc. en een coolermaster cooler! :)
Nu wil ik een betere cooler! :P Ik weet alleen dat sommige coolers niet passen op het mobo vanwege de condens. Past bijvoorbeeld de Alpha pep66 erop of fop38?
of weet je misschien een andere goede cooler!
Alles draait nog origineel nix isovergekl.!
:?
Thanx,
Ligt het aan mij of krijg je condens met een luchtkoeler :?

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

Je krijgt alleen condens als je een peltierelement gaat gebruiken. En dat kun je alleen gebruiken bij waterkoeling dus wees maar niet bang ;)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

condens lijkt me niet echt een probleem met luchtkoeling :P

• SteAlthmAn
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hehe ik dacht ook al condens met een luchtkoeler :?

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Verwijderd

condensators misschien :D

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid!!

Ik bedoel dus inderdaad condensatoren, dus geen condens!! excuses!
Het kan zijn dat er plaats te weinig is om de cooler te plaatsen vanwege de condensatoren omdat die vrij kort op de processor zitten, dus past de alpha 66 en de win...fop38 wel of niet? of is er een eventueel beter alternatief! Ik wil een zo laag mogelijke temp. ivm met de daardoor betere stabiliteit!!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:34

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

zo krap zit die condens >:) toch niet om die socket heen?
was bij m'n k7t pro veel lastiger...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Valt best mee met die ruimte voor de koeler op een K7t Turbo. Heb er toevallig eergisteren een gekocht bij Paradigit. Incl. een Duron 800. Daarna naar Regenboog geracet en gaan kijken voor een koeler.
Fop 32 uitverkocht, Fop 38 uitverkocht...
- "Heb je eigenlijk nog wel iets van koelers???" :?
* "Ja, we hebben nog de Thermaltake koelers"

Dus heb ik me maar zoeen gekocht. Ter plekke ff gepast of ie erop ging. Een Thermaltake Super Orb was het. Pastte er zonder moeite op. Aangzien de Alpha koeler kleiner is zal die ook wel erop passen.
Is niet zo'n probleem bij MSI mobo's.

BTW, hij loopt nu al stabiel op 1045mhz >:)

• jbcyber
Op zaterdag 23 juni 2001 17:48 schreef CPUgevraagd het volgende:
Daarna naar Regenboog geracet en gaan kijken voor een koeler.
Fop 32 uitverkocht, Fop 38 uitverkocht...
- "Heb je eigenlijk nog wel iets van koelers???" :?
* "Ja, we hebben nog de Thermaltake koelers"
Ik ken het verhaaltje bij de regenboog super_grover en ik hoorde precies hetzlefde verhaal vrijdag middag.

Maar uiteindelijk gaat het er toch om om die temp zo laag mogelijk te krijgen en of je dat met zo'n orbje lukt weet ik niet het gaat om een 1300 mhz processor

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Fop-reeks van GlobalWin past overal op, zelfs op een BP6 geen problemen.

• jbcyber
Dus als ik het goed begrijp moet een Alpha pep 66 passen

Deze dus

Afbeeldingslocatie: http://www.regenboog.net/images/products/PEP66T200X200.JPG

Is er nog een groot gevaar dat je de core breekt bij het plaatsen van deze cooler of is een spacer wel aan te raden.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 14:45

EraZor

Don't mention the war

Ik heb net nog een superorb (had ik nog liggen) op een msi 6330 v3 lite gezet zonder problemen, terwijl dit een van de koelers is die de meeste ruimte in beslag neemt. Een FOP of PEP moet lukken dus.

Met de core moet je altijd voorzichtig zijn, maar als je 'm d'r gewoon recht opzet, moet het geen probleem zijn. Een spacer zou ik niet doen, aangezien deze nooit exact even dik zijn als de core, en je dus een minder warmteoverdracht krijgt.

Verwijderd

Superorbs zijn super gevaarlijke dingen. Ik heb zeker een 1 uur (ja, een uur!!!) er over gedaan om dat ding erop te krijgen. Ik was als de dood dat mijn Duron zou breken. Zelfs met de hulp van mijn broer lukte het nog niet. Uiteindelijk heb ik maar een tang gepakt en hem een beetje verbogen. Zelfs toen ging het nog moeilijk.
Het is goed dat er een beetje druk op zit, maar dit is belachelijk.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 14:45

EraZor

Don't mention the war

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb die dingen al meerdere keren gemonteerd op zowel durons als athlons (op verzoek van de klant) en ik heb er geen enkele gemold. Het zijn wel pokkedingen ja; ze koelen middelmatig en maken erg veel herrie. Buiten bovenstaand verhaal passen ze vaak slecht vanwege de grootte, en daar ging het hele verhaal om toch? Zou 'm zelf ook nooit aanraden, 't was alleen om te laten zien dat een alpha o.i.d. makkelijk past op zo'n MSI bordje.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Die ALPHA PEP66 kun je heel erg simpel modificeren zodat de fan bovenop de koeler zit en dan neemt ie heel erg weinig plaats in beslag rondom de socket. Ook is het heel simpel deze koeler te plaatsen en hoef je niet bang tezijn voor het crunchen van je core. Spacer is altijd aantebevelen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
oke dan,

Dus de alpha pep66 is dus een goede koeler qua cool vermogen en dus ook vanwege zijn grote!
Thanx;)
Pagina: 1