• NLGhost
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01 15:34
Hi Tweakers,

Ik heb van de week een PCI riser gekocht (http://www.pcirisers.nl/p...-Powered-Riser-Cable.html), in de hoop een PCIe 16x aansluiting op een PCIe 1x aansluiting te bevestigen in mijn laptop (dus PCIe 1x naar PCIe 16x), in plaats vd wifikaart, om vervolgens een externe videokaart aan te kunnen sluiten. De PCIe versie in mijnlaptop is 3, en ondanks dat een PCIe 1X aansluiting een stuk minder bandbreedte heeft dan PCIe 16X, zou dit niet al teveel invloed hebben op de prestaties van een desktop videokaart.
Nu heb ik echter niet goed genoeg gekeken naar de specs van de wifikaart (Intel Dual Band Wireless-AC 7265), en dit blijkt mini PCIe te zijn.

In het kort:
De aansluiting die mijn laptop heeft: mini PCIe.
De aansluiting die ik daarvan wilde maken: PCIe X16.
De kabel die ik heb: PCIe 1X naar PCIe 16X.
PCIe 1X is dus niet mini PCIe, dus ik kan de kabel niet gebruiken.

Vragen:
Wat is de bandbreedte van mini PCIe?
Kan ik van mini PCIe een PCIe 16X aansluiting maken en een externe videokaart aansluiten? (wat natuurlijk geen nut heeft als de bandbreedte te laag is)

Alvast bedankt!

(En als dit niet het juiste forum hiervoor is hoor ik dit ook graag ^^)

[ Voor 61% gewijzigd door NLGhost op 01-04-2016 22:21 . Reden: Meer duidelijkheid ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat wil je nou eigenlijk? Een PCIEX1 naar MiniPCIE of een PCIE X16 naar MiniPCIE en wat wil je daar dan mee bereiken?

En wat moet je met een x16 riser aan een laptop? Aan een X1 link kan je niks.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• NLGhost
Sorry voor de onduidelijkheid, eerste post is aangepast. Ik hoop dat mijn bedoeling en vragen nu helder zijn.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-01 10:12
www.hwtools.net heeft veel van zulk soort converters. Ik bestel er af en toe ook wel eens, waarbij tot nu toe alles perfect werkt.

Volgens mij zoek je iets in de trend van:
http://www.hwtools.net/Adapter/PE4C%20V3.0.html

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41
Zonder enige specs van de laptop is het natuurlijk helemaal glazen bol kijken. Als je advies wilt, is het de bedoeling dat je alle relevante info in je post zet.

Bovendien is het meestal handiger om met dit soort "conversie"-vraagstukken gewoon te melden wat er allemaal qua aansluitingen zijn en wat je zou willen.

PCI-Express 1X heeft een doorvoer van 250mb/500mb/1gb, afhankelijk van versie 1/2 of 3.

• NLGhost
Ik ben er achter gekomen dat de snelheid van de mini PCIe in mijn laptop te laag is voor wat ik wilde. Toch bedankt voor de reacties!
Pagina: 1