Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 10:29
Is die nintendo advance niet een klein alternatief voor de SEGA GAMEGEAR? Ik herriner me dat ik een keer sonic in kleur heb gespeeld op zo'n ding. echt tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
De GameGear was een stuk minder geavanceerd dan de GBA (logisch, ding stamt uit 1994 ofzo?) maar hij is te vergelijken natuurlijk. Wat ik me nog van dat ding kan herinneren was dat ie echt batterijen zoop :P !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had net zo'n ding gekocht en een paar weken later waren alle spellen ervan uit de winkels verdwenen... :(

Toen heb ik me maar voorgenomen om NOOIT meer iets van die Sega "afzetters" te kopen ;) .

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is ongeveer hetzelfde als een 286 met een pentium vergelijken.

Het scherm is geen Tft, hij zuipt batterijen en hij kan alleen matige kwaliteit spelletjes weergeven.

De Gba is gewoon veel beter. Ik snap je punt van dit topic niet helemaal. :? Wil je beweren dat de gba overbodig is omdat er al een sega GG is? lekker |:( dan. :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03 08:13

BitBit3r

Lid

Was idd wel vet ja...
Lekker Ecco the Dolphin en Aladdin spelen...
Dat muziekje van Aladdin is echt lekker verslavend :)

Wat er ook gebeuren moogh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamegear 0wnde wel, maar zoop indd battereijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vergeet niet dat de GameGear idd uit 1994 ofzo stamt.
Sindsdien is de techniek stukken verbetert => beeldkwaliteit, energieverbruik e.d.

Ik denk dat als Sega weer zoŽn portable op de markt brengt, dat ze de GBA ver voorbij streven >:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zaterdag 23 juni 2001 15:20 schreef Scipionyx het volgende:
Vergeet niet dat de GameGear idd uit 1994 ofzo stamt.
Sindsdien is de techniek stukken verbetert => beeldkwaliteit, energieverbruik e.d.

Ik denk dat als Sega weer zoŽn portable op de markt brengt, dat ze de GBA ver voorbij streven >:)
Alleen de pech voor jou is dat ze dat niet eens kunnen doen.
Nu Sonic op de GBA verschijnt is het duidelijk: Sega is dood qua hardware maken

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok die nieuwe Nintendo is iid beter dan die oude Sega, maar ik zie in een ander topic iemand helemaal blij worden dat er heel misschien een TV-tuner uitkomt voor die Nintendo. Die Sega had dat al in 1993 !

Dus vanuit mijn ogen is er helemaal niet zoveelp verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een Sega Game Gear gehad was toen de tij veel brutter dan de GB. TV-tunner erop en je kon tv kijken. Alleen de kwaliteit van het scherm in de zon was niet al te best.

Ik heb er nog fijne herinneringen aan *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
ja ik had (heb hem trouwens nog) zo'n ding. zeker wel strak in die tijd. en idd het zoop batterijen daarom heb ik ook meteen een adaptor erbij gekocht :P
het was wel klote dat de spellen uit de winkels waren ja, ik heb iets van 7 spellen maar toch, die gaan ook vervelen :(

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Ik heb ook zo'n gamegear en had er al heel lang niet op gespeeld. Heb ik eens een nieuw spelletje gekocht laatst, NBA JAM (geweldig), kom ik erachter dat het geluid is overleden. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zaterdag 23 juni 2001 13:21 schreef JvS het volgende:
Het is ongeveer hetzelfde als een 286 met een pentium vergelijken.

Het scherm is geen Tft, hij zuipt batterijen en hij kan alleen matige kwaliteit spelletjes weergeven.

De Gba is gewoon veel beter. Ik snap je punt van dit topic niet helemaal. :? Wil je beweren dat de gba overbodig is omdat er al een sega GG is? lekker |:( dan. :o
Het punt is denk ik dat iedereen hier helemaal blij is met de gba terwijl dat ding 8 jaar later uit komt dan een zelfde soort apparaat van de concurent :r

en die vergelijking van een 286 en een pentium zou eerder het verschil tussen een pentium en een pentium 2 moeten zijn.

Aangezien de gamegear qua graphics tussen de 8 en de 16 bit consoles hing (meeste naar de kant van de 16) en de gba 16bit, vind ik dat dat ding echt geen fuck voorsteld :+

Dit is gewoon weer simpel een geval van marketing, sega heeft het gronding verkloot (zoals ze met bijna al hun goede producten gedaan hebben) en nintendo melkt hun zwaar verouderde zooi (originele gb) tot op de laatste cent uit. En geeft de wanhopigge consument het volgende stuk schroot waar ze zelfs ongelovelijk blij mee zijn, erg knap :D

Nou kan er natuurlijk niet meer in zo'n klein ding, maar vraag er dan ook geen 500 gulden voor |:(

De gamegear was nog een stuk goedkoper toen ik hem 7jaar geleden kocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

yup ik heb de GG ook nog geweldig gewoon dat was echt vet kheb alleen nooit de tv tuner gekocht maar voor de rest is het perfect je hoort er ook de bijgeleverde accu voor te gebruiken en niet batterijen ik heb nooit iets gemerkt van het zuipen van accu (kwas 9 :))
en wat ik nu van de GBA zie is het bijna de zelfde GFX bij GG had sonix zelfs vloeiende sprieten dat was echt vet om te zien... en 3d bij GBA is ook niet echt Q3 hoor en het is waar dat SEGA nooit iets geleerd heeft van marketing jammergenoeg maar ik heb wel altijd sega gebruikt...

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zondag 24 juni 2001 01:42 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Het punt is denk ik dat iedereen hier helemaal blij is met de gba terwijl dat ding 8 jaar later uit komt dan een zelfde soort apparaat van de concurent :r

en die vergelijking van een 286 en een pentium zou eerder het verschil tussen een pentium en een pentium 2 moeten zijn.

Aangezien de gamegear qua graphics tussen de 8 en de 16 bit consoles hing (meeste naar de kant van de 16) en de gba 16bit, vind ik dat dat ding echt geen fuck voorsteld :+

Dit is gewoon weer simpel een geval van marketing, sega heeft het gronding verkloot (zoals ze met bijna al hun goede producten gedaan hebben) en nintendo melkt hun zwaar verouderde zooi (originele gb) tot op de laatste cent uit. En geeft de wanhopigge consument het volgende stuk schroot waar ze zelfs ongelovelijk blij mee zijn, erg knap :D

Nou kan er natuurlijk niet meer in zo'n klein ding, maar vraag er dan ook geen 500 gulden voor |:(

een zelfde soort apparaat zei je?
Zie hier de specs:
PU
Z80 (8-bit)
Clock Speed
3.6 MHz
RAM
24K
Resolution
160 x 144
Colors
4096, 32 on-screen
Audio
4 Channel

Dan is de gba dus wel ff veel beter he, en ook nog eens betere software.
Ook het geluid van de GBA is beter (spraak etc)
De GG was ook niet in staat om fmvtjes af te spelen GA wel.
Ik snap dat je de GG een cool ding vind (was het ook) maar om nou te zeggen dat de GA bijna hetzelfde is slaat nergens op

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gisteren nog op de mijne gespeeld! Echt wel vet. Maar je hoeft inderdaad niet met batterijen te spelen, daar gaan er 6 van in en daar speel je dan ongeveer 2 uur mee.
Maar hij heeft wel (in tegenstelling tot de GBA) een backlit scherm.

Mijn geluid doet het trouwens ook niet meer.. alleen als je een koptelefoon (of stereo >:)) erop aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 09:27 schreef Famoso het volgende:
Ook het geluid van de GBA is beter (spraak etc)
Bij het introscherm van Dracula hoor je anders ook een stem hoor :)

Owja en bij de Sonics brulde hij trouwens ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zondag 24 juni 2001 09:55 schreef Bigs het volgende:

[..]

Bij het introscherm van Dracula hoor je anders ook een stem hoor :)

Maar niet zo als mario praat *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 09:55 schreef Bigs het volgende:

[..]

Seeeeeeegaaaaaaaaaaaaa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 14:44 schreef Gump het volgende:

[..]

Seeeeeeegaaaaaaaaaaaaa :)
Juist >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daaag zo'n ding kan je toch niet vergelijken met de GBA :? Kom nou! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 19:26 schreef Pieter_S het volgende:
Ja daaag zo'n ding kan je toch niet vergelijken met de GBA :? Kom nou! :)
Natuurlijk kan dat niet, maar als je er rekening mee houdt dat de GG al 8 jaar oud is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op zondag 24 juni 2001 01:42 schreef Hyperbird het volgende:
blablablablbala

blblablablbla
Vriend voor het geval dat je het niet weet de GBA is 32 bit :9 :9 :9 hahahah lekker
GBA Rulezzzzzzzzz :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 20:13 schreef BOMBER het volgende:

[..]

Vriend voor het geval dat je het niet weet de GBA is 32 bit :9 :9 :9 hahahah lekker
GBA Rulezzzzzzzzz :9~ :9~ :9~
Ok, als dat ding net zo veel kan als een playstation... dan neem ik mn woorden terug.

Maar de screenshots die ik gezien heb en die reclame ziet er zeker niet uit als de playstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Er zit één of andere 3d chip niet in de gba. Daardoor is ie iets minder als een psx.
( Blijft beter als de Gamegear :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 20:21 schreef BOMBER het volgende:
Er zit één of andere 3d chip niet in de gba. Daardoor is ie iets minder als een psx.
Is dat zo joh? portable playstation dus :) maar ik neem aan dat er ook een stuk minder op zo'n cartridge kan dan op een cd, dus zullen de spellen ook minder flitsend zijn lijkt me... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Klopt max 32MB als het goed is. Trouwens waarom hoor ik netz van mensen die een Neo Geo pocket color hebben.
Kijk dat ding lijkt sprekend op een GBA.
Alleen ook die is gestorven door marketing van SNK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 20:21 schreef BOMBER het volgende:
Tuurlijk is ie beter, als ik mag kiezen tussen een gba en een gg hoef ik niet lang na te denken.

Alleen ben ik pissed dat de concurent 8jaar geleden met een product uit kwam dat iets slechter is maar toen zelfs al 300 gulden koste. Nintendo zit jullie gewoon zwaar te naaien met hun marketing technieken en hun monopolie positie op handheld gebied. Microsoft doet niet meer en iedereen is daar pissed op.... nouja ik zal wel de enigge zijn die het zo ziet.

p.s. Hoeveel gaan we wedden dat de gamegear dit kan:
Afbeeldingslocatie: http://gamespot.com/gamespot/images/screenshots/gba/tonyhawk2/thps2_0507_screen003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 06:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Monopolie postitie??
Wie verplicht jou om een gba te kopen :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 20:32 schreef Gizz het volgende:
Monopolie postitie??
Wie verplicht jou om een gba te kopen :?
wtf heeft dat met verplichting te maken :?

Nogmaals:
Dit is gewoon weer simpel een geval van marketing, sega heeft het gronding verkloot (zoals ze met bijna al hun goede producten gedaan hebben) en nintendo melkt hun zwaar verouderde zooi (originele gb) tot op de laatste cent uit. En geeft de wanhopigge consument het volgende stuk schroot waar ze zelfs ongelovelijk blij mee zijn, erg knap
Bij dit verhaaltje hoort alleen nog dat ze jullie ook nog veel te veel laten betalen... zo nu is het kompleet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Wedden voor 100 gulden dat de GG dat niet kan!
Het geluid krijgtie zelfs nog niet eens uit zn speakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 06:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op zondag 24 juni 2001 20:35 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

wtf heeft dat met verplichting te maken :?
|:(

Een monopolie postitie is dat mensen geen producten van de concurrent kunnen kopen en dat mensen afhankelijk zijn van 1 bedrijf, zoals eerst kpn voor de telefoon enzo.

Waarom zou iedereen afhankelijk zijn van nintendo op handheld gebied, je kan toch gewoon neogeo zooi enzo kopen.

Of vindt je soms dat nintendo een monopolie postitie heeft omdat ze een goed product hebben wat zuinig met batterijen omgaat en meer kan dan de concurrentie?

Rare stelling hoor.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 20:45 schreef Gizz het volgende:

[..]

|:(

Een monopolie postitie is dat mensen geen producten van de concurrent kunnen kopen en dat mensen afhankelijk zijn van 1 bedrijf, zoals eerst kpn voor de telefoon enzo.

Waarom zou iedereen afhankelijk zijn van nintendo op handheld gebied, je kan toch gewoon neogeo zooi enzo kopen.

Of vindt je soms dat nintendo een monopolie postitie heeft omdat ze een goed product hebben wat zuinig met batterijen omgaat en meer kan dan de concurrentie?

Rare stelling hoor.
Voor die neogeo komt er geen fuck uit en dat ding is nergens te krijgen.

Het zelfde geld toch voor ms, je kan toch ook linux, os2 of beos nemen, alleen draait daar geen fuck op.

Zelfde geld voor de gg en de neogeo, dat komt omdat alle grote software makers naar nintendo gaan omdat zij met hun marketing technieken garant staan voor dikke winst... dus wees maar blij je gba, ga maar tegen iedereen vertellen hoe goed dat ding is.

Als ik geld te veel had zou ik hem ook kopen.. omdat het een cool ding is maar niet z'n vraagprijs waard, ze zouden veel beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 20-09 17:06
Rustig maar,

Waar ging dit topic in eerste instantie nou over. Tuurlijk de GBA is qua specs de veel betere dan de GG. Speelbaarheid is misschien ook wel belangrijk. Ik heb alle Sonics op de GameGear uitgespeeld, qua speelbaarheid waren dat toch de betere titels.
Ik pas geleden een aantal GBA-emulators gedownload met de bijbehorende roms. Dat valt tegen, gfx zijn goed maar helaas zit er weer veel crap tussen. Try before you buy. Er zijn een paar goede titels die zeker het aanschaffen waard zijn. Ik hoop alleen dat ze niet net als Sony in kwantiteiten denken maar dat kwaliteit (lees speelbaarheid) toch wel belangrijker is.

De GBA zal ik zeker wel kopen maar mijn 2 GameGears en 30 games zal ik nooit wegdoen :)

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zondag 24 juni 2001 20:52 schreef Dennis_dude het volgende:
Rustig maar,

Waar ging dit topic in eerste instantie nou over. Tuurlijk de GBA is qua specs de veel betere dan de GG. Speelbaarheid is misschien ook wel belangrijk. Ik heb alle Sonics op de GameGear uitgespeeld, qua speelbaarheid waren dat toch de betere titels.
Ik pas geleden een aantal GBA-emulators gedownload met de bijbehorende roms. Dat valt tegen, gfx zijn goed maar helaas zit er weer veel crap tussen. Try before you buy. Er zijn een paar goede titels die zeker het aanschaffen waard zijn. Ik hoop alleen dat ze niet net als Sony in kwantiteiten denken maar dat kwaliteit (lees speelbaarheid) toch wel belangrijker is.

De GBA zal ik zeker wel kopen maar mijn 2 GameGears en 30 games zal ik nooit wegdoen :)
En toen kwam Sonic op de GBA uit *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zondag 24 juni 2001 20:51 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen KIEZEN voor Nintendo, al willen ze NeoGeo dan kopen ze NeoGeo.
Aangezien ze de NeoGeo niet goed vinden kopen ze Nintendo en is het voor winkels niet meer aantrekkelijk om NeoGeo te verkopen omdat niemand het wil.
En daar trek jij de foute conclusie uit dat Nintendo een monopolipositie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

[/quote]

sorry voor de 3 dubbelpost van vandaag, gaat hier iets niet goed met mn browser nogmaals sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 20:59 schreef Famoso het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen KIEZEN voor Nintendo, al willen ze NeoGeo dan kopen ze NeoGeo.
Aangezien ze de NeoGeo niet goed vinden kopen ze Nintendo en is het voor winkels niet meer aantrekkelijk om NeoGeo te verkopen omdat niemand het wil.
En daar trek jij de foute conclusie uit dat Nintendo een monopolipositie heeft.
Ja DUH zelfde reden dat er amper spellen voor linux uit komen...

Zit geen geld in door slechte marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
[En toen kwam Sonic op de GBA uit
I know, dat is ook de reden waarom ik hem wel zal kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zondag 24 juni 2001 21:03 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

We hebben het nu over Nintendo en Sega en SNK he, niet over Microsoft.
Die had/heeft wel een monopoliepositie omdat ze computerbouwers gaan boycotten als die andere OSŽ-en gaan gebruiken.
Nintendo heeft naar mijn weten nooit winkels geboyot omdat ze andere merken gingen verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 21:06 schreef Dennis_dude het volgende:

[..]

I know, dat is ook de reden waarom ik hem wel zal kopen :)
En daarom zou ik hem als ie iets goedkoper zou zijn ook kopen.

Maar rulen vind ik hem niet, mischien als ie een paar jaar geleden uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

http://www.gbadome.nl/ShowPreview.asp?DB=PreviewsTable&ID=29

daar ff movie 1 downloaden, dit zal je overtuigen van de kwaliteiten van de GBA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 21:03 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Zit geen geld in door slechte marketing
hahahaha leuk zeg jouw stelling
linux en spellen dat is ook niet de voornaamste doelgroep maar ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 21:18 schreef Famoso het volgende:

De kwaliteit is er wel, het is gewoon niet baanbrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op zondag 24 juni 2001 21:48 schreef Gump het volgende:

[..]

De kwaliteit is er wel, het is gewoon niet baanbrekend.
ik vind het wel baanbrekend voor een Handheld, het is natuurlijk niet te vergelijken met ps2Žs enzo maar als je kijkt naar vorige handhelds vind ik dit wel degelijk baanbrekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Trouwens deze zijn nog de eerste generatie gba gamezz. Wacht en je gaat het zien :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 24 juni 2001 21:18 schreef Famoso het volgende:

WTF!!!! zie die graphics man!!!! echt wel vet voor zo'n klein dingetje!!! hebbe hebbe hebbe!!! :9~ :9~ :9~ Mijn keuze staat vast. ik ga morgen zo'n ding halen!!!! :9 :9~ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Beetje dooi, Nintendo claimt dat de GBA 3d kan (wel beperkt), maar het meeste is gewoon sprite-based.
En dat silent hill-fimpje is gewoon een stukje fmv (want dat kan de gba ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb een Linx gehad, vond ik ook wel een vet ding, is net zo iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
ik zit toch nog een beetje te twijfelen.... moet een keuze maken tussen een GBA of nieuwe skates :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Nou, baanbrekend is het zeker niet... je mag het best gaan vergelijken met pocket PC's hoor. Ik denk niet dat je een lekker potje quake op dit ding kan gaan doen...
Het is WEL funky shit, maar niet meer dan een SNES in een klein doosje.
Op zondag 24 juni 2001 23:53 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

WTF!!!! zie die graphics man!!!! echt wel vet voor zo'n klein dingetje!!! hebbe hebbe hebbe!!! :9~ :9~ :9~ Mijn keuze staat vast. ik ga morgen zo'n ding halen!!!! :9 :9~ :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 00:20 schreef Metalium- het volgende:
ik heb een Linx gehad, vond ik ook wel een vet ding, is net zo iets
De Lynx was ook koel jah, maar weer een beetje het Atari-verhaal (wat ze ook met de Jaguar hadden). Bouwen ze een vette spelcomputer, maar dan hebben ze geen geld meer om er spellen voor te laten ontwikkelen.
En natuurlijk had hij hetzelfde probleem als de gamegear met het vreten van stroom (de reden dat de GBA dat niet heeft is gewoon omdat die geen backlit scherm heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 06:41

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Wie weet eigenlijk wat die dingen in de states kosten!? Ik ga er over 3 weken toch heen.. dus dan kan ik ook wel zo'n dingetje meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 01-10 15:08
Op maandag 25 juni 2001 01:02 schreef Bigs het volgende:

[..]

De Lynx was ook koel jah, maar weer een beetje het Atari-verhaal (wat ze ook met de Jaguar hadden). Bouwen ze een vette spelcomputer, maar dan hebben ze geen geld meer om er spellen voor te laten ontwikkelen.
En natuurlijk had hij hetzelfde probleem als de gamegear met het vreten van stroom (de reden dat de GBA dat niet heeft is gewoon omdat die geen backlit scherm heeft)
De lynx was inderdaad wel grappig, maar die jaguar die mocht wel dood van mij.
Een vriend van me had toen dat ding gekocht. Nou als dat 64 bit moest voorstellen :?
Wat een brakke spellen zeg (heb er genoeg gezien) :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 29-09 16:11
Ik lees dat er meer mensen zijn die problemen hebben met het geluid van de GameGear. Dat heb ik ook |:( Is daar niet iets aan te doen? Ik heb hem nu "uitgeleend", maar ik denk dat ik hem binnenkort maar weer even ga "reposessen" en openschroeven om te kijken of ik er iets aan kan doen. Misschien valt er ook wel iets te modden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Inderdaad, ik ga hem ook openschroeven, zal wel gewoon een slecht contactje zijn ofzo.
De adapteraansluiting (die ik nog al vaak gebruik ivm de hoge batterijkosten) is bij mij ook een beetje gaar, als ik tegen de stekker aanduw reset m'n GG.. das soms BEST wel irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 12:37 schreef Bigs het volgende:
Inderdaad, ik ga hem ook openschroeven, zal wel gewoon een slecht contactje zijn ofzo.
De adapteraansluiting (die ik nog al vaak gebruik ivm de hoge batterijkosten) is bij mij ook een beetje gaar, als ik tegen de stekker aanduw reset m'n GG.. das soms BEST wel irritant :)
Lol, heb ik ook van die adapter, ik gebruik nu een andere 9 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

persoonlijk vind ik de gba tegenvallen, nintendo kan echt wel beter dan dat. de gba ziet eruit als snes alleen is de snes net iets mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42
De GG zat niet tussen 8 bit en 16 bit in hoor: Een aantal sega 8 bit spellen voor de 8 bit console kwamen ook uit op de GG, dus deze waren gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperbird
  • Niet online
Ja, maar somigge spellen zagen er echt mooi uit, stuk mooier dan de 8bit consoles.

Net zoals dat de gba er niet uit ziet als een 32bit ziet de gg er niet uit als een 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op maandag 25 juni 2001 14:07 schreef Hyperbird het volgende:
Ja, maar somigge spellen zagen er echt mooi uit, stuk mooier dan de 8bit consoles.

Net zoals dat de gba er niet uit ziet als een 32bit ziet de gg er niet uit als een 16.
De eerste generatie spellen misschien niet nee, maar k heb screenshots en filmpjes van nieuwe spellen gezien en die
zjn echt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 13:45 schreef arjandijk het volgende:
De GG zat niet tussen 8 bit en 16 bit in hoor: Een aantal sega 8 bit spellen voor de 8 bit console kwamen ook uit op de GG, dus deze waren gelijk
Sonic 1 op de MS en de GG was hetzelfde spel, maar op de GG ging hij *stukken* sneller. Ik denk dat hij dus toch wel beter is als de MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsB
  • Niet online

JsB

ik had al eens geprobeerd om dat ding open te maken en naar dat boxje te kijken. Blijkt het zo te zijn dat alle schroeven gewoon kruiskopjes zijn behalve het schroefje onder de catridge zeg maar. Iemand een leuk idee om die eruit te halen? Bij mij hoor je als je hel goed luistert nog wel geluid uit het boxje btw. dus waarschijnelijk is het versterkertje kapot ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hm, dat is idd een rotding. Ik ga toch eens ff googelen, kijken of ik iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In '94 zo er al een soort Gameboy Advanced op de markt komen had Nintendo gezegd, maar het is er niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GG was echt wel cool
Ik herrinner nog dat ik toen nog in groep 5 zat
alles in te stellen
contrast volume
alleen battery ging niet echt lang mee..
...vet veel spellen ook
Chase HQ vette racespel
Shinobi
Sonic
Columns
en nog meet shit...Maar de GBA is ook niet slecht., maar ik had meet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Weet iemand hoe het staat met de wonderswan ?

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook nog ergens liggen, Het was alleen altijd super moeilijk om spellen voor dat ding te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb ook een GG liggen met 8 spellen. Outrun enzo.
Wel een leuk ding en de graphics waren echt niet slecht hoor.

Zoooop idd batterijen en de adapter ben ik al jaren kwijt.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Lynx is idd cool, kleurenscherm (4096 kleuren), 16 bits geluid...

Heb zelfs mensen gezien die Wolvenstein 3D op de Lynx speelden (ROM's)!

[edit]

Enne: helemaal cool, met de ComLynx kabel kon je met 8 man tegelijk spelen. Soort van mini-netwerkje!! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 14:13 schreef udenjpg het volgende:
Weet iemand hoe het staat met de wonderswan ?
dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:03
Snap niet dat handhelds niet beter aankunnen.
Waarom ontwikkelt bijvoorbeeld Nvidia geen grafische chipset voor handhelds?

Volgens mij is er veel meer mogelijk dan dat de GBA aankan. Zelfs de Quake is geport naar de PocketPC (wel met een zeeeer lage fps, maar het is te doen).

En SEGA zal in mijn ogen altijd beter zijn dan Nintendo..

* Glorix Jim Jim denk terug aan zijn Megadrive tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gir
  • Niet online

Gir

I need waffles

Dat is ook de reden dat ik niet voor de GBA ga. Ik vind de technologie die erachter zit hopeloos verouderd... In '89 (ik meen dat ik 'm kreeg in '92/'93) was een gameboy wel redelijk modern.... Nu een paar jaar geleden de gameboy color, zelfde crap.... maar dan met kleurenbeeldscherm en nu, grote stap vooruit maar van mij had er wel wat snellers in gemogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Op dinsdag 26 juni 2001 20:49 schreef ThaMaster het volgende:
Dat is ook de reden dat ik niet voor de GBA ga. Ik vind de technologie die erachter zit hopeloos verouderd... In '89 (ik meen dat ik 'm kreeg in '92/'93) was een gameboy wel redelijk modern.... Nu een paar jaar geleden de gameboy color, zelfde crap.... maar dan met kleurenbeeldscherm en nu, grote stap vooruit maar van mij had er wel wat snellers in gemogen...
Hij is nu al niet goedkoop en als je hem 64/128 bit gaat maken, wordtie er niet goedkoper op.
Volgens mij is het simpelweg nog niet mogelijk om een handheld te maken van N64 klasse die op 2 AAŽtjes loopt.
De GBA zit een beetje tussen SNES en PSX kwaliteit en, maar neigt meer naar de kant van de PSX.
Vind ik voorlopig goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

GBA rulezzzzzn nogmaals, maar ik wil een Gamegear ook hebben met het liefst sonic (2).
Heeft iemand er een in de aanbieding?
Op Ibazar vragen die gasten 100,- ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de GameGear was een behoorlijk revolutionair iets voor toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
Op woensdag 27 juni 2001 16:17 schreef BOMBER het volgende:
GBA rulezzzzzn nogmaals, maar ik wil een Gamegear ook hebben met het liefst sonic (2).
Check onderstaande link eens, trefwoord=gamegear.
Misschien zit er iets tussen.

www.marktplaats.nl/print.php3?g=hardware&u=consoles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 16:17 schreef BOMBER het volgende:
in groningen hebben ze bij vision eentje voor 79 piek liggen en ze verkopen er 50-60 games ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb um nog steeds en hij doet het prima :)
blijft leuk maar idd ik wilde meer spellen :(

Kheb er maar 4 :(

Andere systemen die ik nog heb:

Nintendo 8 Bit 1989 Aangeschaft
Werkt nog steeds
Nintendo Gameboy 1991 Aangeschaft
Werkt nog steeds
Super Nintendo 16 bit 1994 Aangeschaft
Werkt nog steeds
Sega Gamegear 1996 Aangeschaft
Werkt nog steeds
Nintendo 64 1998 Aangeschaft
Werkt nog steeds
GameBoy Advance 2001 :P

Kheb nog die virtuaboy eens gehad (geleend)
grappig ding maar helkaas geflopt :(

Playstation speel ik alleen bij de buren en andere spelsystemen had m`n buurmeisje allemaal dus ging ik daar lekker spelen :)

Maar dat was vroeger, ze is ooit verhuist enzo :'( Traaaagisch :P

maar iig Gameconsoles roelen (niet te vergeten die logge oude atari) nee niet de lynx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op woensdag 27 juni 2001 21:32 schreef SilverBolt het volgende:

[..]

in groningen hebben ze bij vision eentje voor 79 piek liggen en ze verkopen er 50-60 games ofzo
beetje ver voor me woon in rdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahandar
  • Laatst online: 01-10 15:05
Ik heb hier ook nog eentje liggen :D Was van me zus maar 4 punt druk toets donderde er steeds uit dus kreeg ik hem. Zij heeft natuurlijk eentje die wel goed werkt

Wel gaaf ding :) En backlight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, da's toch wel een gemis bij de GBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsB
  • Niet online

JsB

Die gamegears zijn btw technisch best goed, ik herinner me een keer dat ik de adapter van een megadrive geloof ik(9 volt wisselspanning) op de game gear (9volt gelijkspanning) heb aangesloten onder het mom 9 volt is 9 volt (he ik was nog klein :) )
Nou ik kan je vertellen dat beeldscherm begon wit te knipperen enzo maar toen ik daarna de goed adapter er weer opzette deed ie het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, mensen. Ik vind dat hier best veel gelul is. Even een paar dingen op een rij zetten:

A) De GG en GBA zijn handhelds. Wat was nou het hele probleem bij de GG? Inderdaad, het batterijverbruik. Niet echt handig als je een dingetje mee wilt naar zuid Frankrijk.
B) Omdat de GG oud is, wordt hij afgespiegeld als geweldig en revolutionair. Maar er zaten ook echte nadelen aan dat ding hoor. Gebrek aan games bv...
C) En als je toch een handheld wilt met geweldige kwaliteit, koop dan een Wonderswan Color. Goed dingetje, maar niemand hier schijnt hem te kennen. Final Fantasy is er ook op.
D) De GBA stelt momenteel nog niet zoveel voor, maar we vergelijken 1st generation titles wel met de laatste GG games. Dat is dus erg oneerlijk.
E) Maar ik vind zelf wel dat er momenteel weinig goede games voor de GBA zijn, een beetje het PS2 verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

De Atari Lynx was (is) echt super tof. Ik heb hem hier nog liggen. Echt een super apparaatje zeker voor die tijd. Alleen jammer dat het zo slecht is gegaan met de marketing. (Hoewel, de spellen werden er wel goedkoop van).

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 09:32 schreef Hermen het volgende:
C) En als je toch een handheld wilt met geweldige kwaliteit, koop dan een Wonderswan Color. Goed dingetje, maar niemand hier schijnt hem te kennen. Final Fantasy is er ook op.
De WonderSwan is 16 bits en (nu nog) bijna 2 keer duurder als de GBA.
De graphics zijn wel mooi, maar er is geen verbetering t.o.v. de originele WonderSwan (zwart-wit). De GBA kan ook meer kleuren op het scherm toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Voor mensen met GG heimwee en en PocketPC: Er is nu een GG/MS-emulator, CEGG genaamd.

(Op overgeclockte Casio's het best, want de iPaq kan geen multiple hardware-keys aan.)

Heb hier de link ff niet, maar via pocketgamer.org kom je er wel. (Trouwens ook een Megadrive emu voor PPC in ontwikkeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op zaterdag 30 juni 2001 13:33 schreef Gump het volgende:

De WonderSwan is 16 bits en (nu nog) bijna 2 keer duurder als de GBA.
De graphics zijn wel mooi, maar er is geen verbetering t.o.v. de originele WonderSwan (zwart-wit). De GBA kan ook meer kleuren op het scherm toveren.
Vriend voor het geval je het niet wist is het NIET duurder als de GBA hij kost
69.00 USD (~178.11 NLG)
Is zelfs goedkoper als een gameboy color.
Het enigeprobleem bij Wonderswan is dat ie niet of nouwelijks naar Europa is gekomen.
En nu Final Fantasy spelen in het Japans, NEE ;)

Voor het geval iemand het toch wil kopen hier kan je het vinden voor 69.00 USD www.lik-sang.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 15:02 schreef BOMBER het volgende:

[..]

Vriend voor het geval je het niet wist is het NIET duurder als de GBA hij kost
69.00 USD (~178.11 NLG)
Is zelfs goedkoper als een gameboy color.
Het enigeprobleem bij Wonderswan is dat ie niet of nouwelijks naar Europa is gekomen.
En nu Final Fantasy spelen in het Japans, NEE ;)

Voor het geval iemand het toch wil kopen hier kan je het vinden voor 69.00 USD www.lik-sang.com
Hier ( http://www.buyrite.net/colorswan.html ) is de Wonderswan met FF $159,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Gameboy Advance......

Naar mijn gevoel hebben ze er te weinig uitgehaald...
In mijn ogen het 3e produkt wat puur gemaakt is om zoveel het produkt uit te melken.

Wat er nog maar concurrentie, dan was de kwalitiet nu een stuk beter geweest, of lagere prijsen....

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op zaterdag 30 juni 2001 15:08 schreef Gump het volgende:

[..]

Hier ( http://www.buyrite.net/colorswan.html ) is de Wonderswan met FF $159,99.
Dus je zoekt niet goed he >:)
Trouwens er zit een game bij vandaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op zaterdag 30 juni 2001 15:30 schreef __NucliuS__ het volgende:
De Gameboy Advance......

Naar mijn gevoel hebben ze er te weinig uitgehaald...
In mijn ogen het 3e produkt wat puur gemaakt is om zoveel het produkt uit te melken.

Wat er nog maar concurrentie, dan was de kwalitiet nu een stuk beter geweest, of lagere prijsen....

:r
denk ik ook, maar heb het toch gehaald die GBA.
Ik hoop dat er ooit een echte concurent komt, mischien Sony :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Sunday 24 June 2001 01:42 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

NOOIT GEHOORD VAN INFLATIE ZEKER! (Btw zij vragen maar fl 289,- voor de GBA niet fl 500,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
m'n broertje had ook een GameGear, idd wel vet ding hij had iets van 30 spellen dus er zat wel wat leuks bij.

Ik vin toch dat het beeld (kwaliteit) iets op de GBA lijkt (<< heb ik nu)... verder hebben wij ook bijna alle Nintendo consoles gehad (vanaf de 8 bit tot nu dus de GBA)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het was even twijfelen, maar na de voor en tegens grondig afgewogen te hebben heb ik afgelopen week de knoop weten door te hakken en een keuze gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBLju4QbmTKAotafiSgi_iNRwww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vuQtKopXVGeMK3HCJmNpYFWR.jpg?f=user_large

Het is de Gamegear geworden.

Ik heb er wellicht net iets te lang over nagedacht, zie bij Bart Smit en Intertoys weinig spellen voor dit vernuftige apparaatje. Wel veel Switch spullen, maar daar heb ik weinig aan want die cardridges passen helemaal niet in de Gamegear...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:48:
zie bij Bart Smit en Intertoys weinig spellen voor dit vernuftige apparaatje.
Leef jij nog in 2001?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:15
Hij was vergeten om op "verstuur" te drukken... ;)

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 09:48:
Het was even twijfelen, maar na de voor en tegens grondig afgewogen te hebben heb ik afgelopen week de knoop weten door te hakken en een keuze gemaakt:

[Afbeelding]

Het is de Gamegear geworden.

Ik heb er wellicht net iets te lang over nagedacht, zie bij Bart Smit en Intertoys weinig spellen voor dit vernuftige apparaatje. Wel veel Switch spullen, maar daar heb ik weinig aan want die cardridges passen helemaal niet in de Gamegear...
Ik heb deze GameGear 2x met vele spellen. Daarnaast ook 3tal Sega Megadrive systemen met vele spellen. Ik speel regelmatig nog vele Sega games :). Gave oude goede tijd.

Jamesbond007uk

Pagina: 1