Toon posts:

Onkyo TX-NR 809 defect door Acoustic Research 310HO?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...ik heb net mijn onkyo TX-nr 809 terug uit duitsland is gemaakt maar nu is mijn vraag deze onkyo kan 4-6 omhs aan (kun je kiezen) ik heb thuis een paar AR 310-HO speakers staan die zijn:System Impedance: 8 Ohms Nominal kan mijn versterker dit wel aan ???
aan gezien ik de TX-NR807 en de TX-DS989 gehad heb waar bij alle 3 de versterkers na een half jaare de speaker uitgangen niet meer werden gezien door de versterker alles heb ik al vernieuwd behalve de luidsprekers dus durf ik de versterker nu niet meer aan te sluiten op deze luidsprekers
graag hoor ik jullie reachtie

...

...

Beste antwoord (via Verwijderd op 07-04-2016 20:38)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Hoe lager de weerstand (impedantie) des te lastiger een speaker aan is te sturen. Let wel dat er veelal wordt gesproken over nominale impedantie. Dat zegt niets over het verloop van de curve over het gehele bereik. Elke speaker dipt en piekt in weerstand over het gehele bereik. Naast weerstand je ook nog iets hebt als rendement. Die gecombineerd makenr een speaker van 4 Ohm niet per se lastiger aan te sturen dan één van 8 Ohm.

Verder is een versterker niet x Ohm, de versterker levert vermogen naar hoe de speaker zich gedraagt. Een receiver kan dus niet 4 - 6 Ohm aan. Die instelling doet veelal ook meer kwaad dan goed. Hoe lager je de receiver instelt des te meer begrens je de eindtrappen zodat ze niet over hun nek gaan bij een volledig gebruik. Waarbij 8 Ohm dus ook nog makkelijker is dan de aangehaalde 4-6 Ohm.

In theorie zou deze combinatie voor geen enkel probleem moeten zorgen. Tevens blijkt in de praktijk dat de getallen allemaal niet zo nauw komen. Speakers van 4 Ohm op een receiver waar achterop "6 Ohm" staat gaat over het algemeen goed.

Staat de apparatuur wel vrij zodat warme lucht goed weg kan? Te warm worden van apparatuur verkort de levensduur ook aanzienlijk. Zijn de speakers nog wel goed dan wel goed aangesloten?

Edit:
Ik kom een gevoeligheid van 97 dB/m tegen voor deze speakers. Samen met 8 Ohm nominale weerstand zijn dit alles behalve lastig aan te sturen speakers.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 01-04-2016 18:37 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hoe lager de weerstand (impedantie) des te lastiger een speaker aan is te sturen. Let wel dat er veelal wordt gesproken over nominale impedantie. Dat zegt niets over het verloop van de curve over het gehele bereik. Elke speaker dipt en piekt in weerstand over het gehele bereik. Naast weerstand je ook nog iets hebt als rendement. Die gecombineerd makenr een speaker van 4 Ohm niet per se lastiger aan te sturen dan één van 8 Ohm.

Verder is een versterker niet x Ohm, de versterker levert vermogen naar hoe de speaker zich gedraagt. Een receiver kan dus niet 4 - 6 Ohm aan. Die instelling doet veelal ook meer kwaad dan goed. Hoe lager je de receiver instelt des te meer begrens je de eindtrappen zodat ze niet over hun nek gaan bij een volledig gebruik. Waarbij 8 Ohm dus ook nog makkelijker is dan de aangehaalde 4-6 Ohm.

In theorie zou deze combinatie voor geen enkel probleem moeten zorgen. Tevens blijkt in de praktijk dat de getallen allemaal niet zo nauw komen. Speakers van 4 Ohm op een receiver waar achterop "6 Ohm" staat gaat over het algemeen goed.

Staat de apparatuur wel vrij zodat warme lucht goed weg kan? Te warm worden van apparatuur verkort de levensduur ook aanzienlijk. Zijn de speakers nog wel goed dan wel goed aangesloten?

Edit:
Ik kom een gevoeligheid van 97 dB/m tegen voor deze speakers. Samen met 8 Ohm nominale weerstand zijn dit alles behalve lastig aan te sturen speakers.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 01-04-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAAR WAAROM HEB IK DAN 3 VERSTERKERS GEHAD DIE ALLE 3 HET ZELFDE MANKEMENT HADDEN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Of je geeft antwoord op de vragen die nog staan? Of alles wel goed aan is gesloten dan wel of de apparatuur genoeg ruimte heeft. En zijn de speakers nog wel goed? Meet ze eens door of je wel echt op die 8 Ohm uit komt.

Post a.u.b. ook niet alles in CAPS, dat komt schreeuwerig over en werkt veelal averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 07:55 ]