SD kaart kapot; reparatiesuggesties?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Vandaag tijdens het filmen bij een belangrijke klus is een 128GB SD kaartje (SDXC 128GB UHS-3 van Kingston) kapot gegaan. Eerst gaf de camera (GH4) aan dat de kaart vol was (was niet zo) en na een restart van de camera werd aangegeven dat ik een ander kaartje moest proberen.

Daarna direct in de laptop gestopt maar die vond niks, zowel via interne als externe kaartlezer. Recovery software geprobeerd maar ook geen succes. In een andere camera (5D Mark 3) werkt ie ook niet.

Het lijkt er dus op dat de controller defect is. Kaartje is redelijk nieuw (2 maanden) en werkte voorheen als een zonnetje. Een ander kaartje (64GB) werkt wel prima op alle apparaten.

Heeft iemand hier suggesties of mogelijke oplossingen?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Beste antwoord (via SomerenV op 11-04-2016 10:43)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik Googlede op "Data recovery Nederland", en ik vond een heel deel resultaten:

http://www.stellar.nl/
http://www.datarecoverynederland.nl/
...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Alle reacties

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
De vraag is: wat wil je? Wil je eventuele bestanden die er opstaan terug halen? Dan ben je het beste af bij een recovery bedrijf. Of wil je het kaartje repareren om weer te gebruiken? Dan ben je waarschijnlijk beter af door naar de leverancier terug te gaan en een beroep te doen op garantie.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Direct naar een datarecoverybedrijf sturen. Iedere poging die je nu doet kan het kaartje nog meer defect maken.

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05

SomerenV

It's something!

Topicstarter
nachtnet schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:21:
De vraag is: wat wil je? Wil je eventuele bestanden die er opstaan terug halen? Dan ben je het beste af bij een recovery bedrijf. Of wil je het kaartje repareren om weer te gebruiken? Dan ben je waarschijnlijk beter af door naar de leverancier terug te gaan en een beroep te doen op garantie.
De bestanden terugkrijgen is het doel. Ik heb al gezocht naar bedrijven maar niet echt wat gevonden tot nu toe.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • Beste antwoord

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
Snake schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:29:

...
die wilde ik idd net hier posten:
http://www.stellar.nl/prijzen.htm
USB-Stick, FLASH, Micro-SD, CF card, SIM, (smart)phone, etc.:

Schade niveau Logische schade
Vaste prijs al vanaf € 195,-
volledige all-in recovery

inclusief uw data op door ons geleverde nieuwe datadrager
inclusief terugsturen door DHL
NO CURE-NO PAY
is de klus de €195,- waard aan recovery kosten?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-01 09:50

Rmg

nachtnet schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:31:
[...]

die wilde ik idd net hier posten:

[...]

is de klus de €195,- waard aan recovery kosten?
Reken maar dat logische schade kapotte partitietabellen of gewiste data is.

En dat een niet reagerende controller onder complexe schade valt dan zit je dus op 375.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 21:43

Surkow

$µr|{0w

Welke recovery software heb je geprobeerd? Vaak kun je nog corrupte of verdwenen data terug halen met behulp van PhotoRec.

[ Voor 3% gewijzigd door Surkow op 01-04-2016 16:39 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

LyP0

it is I , you worst nightmare

Beste lezers, het is niet mijn bedoeling om dit topic te kapen oid maar ik zit in het zelfde schuitje.
Tijdens mijn vakantie zijn 3 van mijn 4 kingston sdxc u3 128GB kaartjes kapot gegaan.
Dit gebeurt altijd rond de zelfde aantal geschoten foto's/video's.
De camera geeft aan op een lege kaart 1500 foto's te kunnen maken, alle kaartjes die defect zijn stopten er van t een op t andere moment mee. Dit altijd wanneer er nog ongeveer 1100 foto's resterend zijn.
Naar schatting is er rond de 32gb aan data op de kaartjes geplaatst.

Kaartje nummer 4 durf ik niet meer te gebruiken en nunmer 5 en 6 ga ik terug sturen.

Ik heb reeds contact opgenomen met de shops, die geven aan te kunnen vervangen.
Kingston zelf gebeld, die geeft aan niks te kunnen doen en ook niet mee te werken aan hulp/coulance.
Dat een kaartje defect raakt kan gebeuren, echter dit is wel bizar.
Alle andere kaartjes die ik heb ( lexar, samsung, sony en sandisk ) werken allemaal zonder problemen.

De defecte kaarten worden in een laptop/reader niet gedetecteerd, met een livecd van gparted geprobeerd de disk te vinden loopt ook op niks uit. Alle andere kaartjes zijn wel gewoon te zien.
photorec ziet de disk ook niet... :'(

Mijn d800 detecteert de kaart wel en geeft mij de optie om te formatteren, dit heb ik nog niet durven proberen. Het zijn geen foto's van een bestemming waar ik de komende 20 jaar nog naar toe ga.

ik voel me lekkaah !!!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-01 14:30

SeatRider

Hips don't lie

LyP0 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:04:
Beste lezers, het is niet mijn bedoeling om dit topic te kapen oid maar ik zit in het zelfde schuitje.
Tijdens mijn vakantie zijn 3 van mijn 4 kingston sdxc u3 128GB kaartjes kapot gegaan.
Dit gebeurt altijd rond de zelfde aantal geschoten foto's/video's.
De camera geeft aan op een lege kaart 1500 foto's te kunnen maken, alle kaartjes die defect zijn stopten er van t een op t andere moment mee. Dit altijd wanneer er nog ongeveer 1100 foto's resterend zijn.
Naar schatting is er rond de 32gb aan data op de kaartjes geplaatst.
Geen oplossing van je probleem, maar mogelijk wel de oorzaak; je hebt imitatie-kaartjes gekocht, die eigenlijk veel kleiner zijn (32gb bvb) en voorzien zijn van valse firmware die 128Gb rapporteert aan het OS, maar zodra je die 32gb vol hebt, gaat hij "verderschrijven" aan het begin (en overschrijft zo de eerdere data). Ik neem aan dat je die kaartjes allemaal in 1x hebt gekocht, bij een goedkope webshop?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12-2025

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik heb de (nederlandse)webshop reeds gemaild, het is een bedrijf met een goede beoordeling... ook hier op tweakers.

ik voel me lekkaah !!!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:02
Deze daarbij ook niet vergeten:

Recoverfab - Flash Data Recovery
Pagina: 1