Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Velvet
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-05 22:43
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alleen gamen, en alles op max kunnen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Met alles wat ik al heb, en met componenten die ik ga verkopen als ik nieuwe heb, rond de 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De componenten waarvan ik denk dat ik die meeneem is een SSD(pricewatch: Samsung 850 EVO 120GB) een HDD(pricewatch: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB), een voeding van 650 watt (pricewatch: Cooler Master GM G650M), 2x 4GB RAM-geheugen en een processor koeler (pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO) (waarvan ik denk dat hij niet krachtig genoeg zal zijn, maar dat is dan even de vraag)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Momenteel heb ik een pricewatch: Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5, en de voeding hierboven genoemd. Er zijn twee opties die ik zou kunnen nemen. De eerste is wat ik het liefste zou willen, een GTX 980 Ti, enkele kaart. En de tweede optie is om nog een GTX 970 te kopen en dan SLI te gaan.

Ook twijfel ik enorm tussen een Intel i7 6700K pricewatch: Intel Core i7-6700K Boxed en een i5 6600K pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed. Ik heb wat research gedaan wat het beste mij gaat passen, maar ik kom hier niet echt uit. Ik kijk wel met oog op de toekomst, dus daarom neig ik naar de 6700K.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik koop al zolang als ik met computers bezig ben Intel en nVidia, en dat wil ik graag zo houden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb momenteel een pricewatch: Cooler Master CM 690 III Window. Dat is een prima kast en alles past er in. Het allerliefste zou ik een andere kast willen hebben die een tussenplaat heeft waardoor het er allemaal wat netter uitziet. Maar dat is een extraatje.

Ga je overklokken?
Ik ben van plan te gaan overklokken, mits mijn huidige voeding dit toe laat. Ik heb al wat lopen controleren met calculators en dit ging nog allemaal maar nipt. Dus de kans bestaat dat er ik een nieuwe voeding nodig heb.

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies willen wat ik het beste kan doen met mijn processor keuze en mijn GPU dilemma. Ik zat te denken als ik ga overklokken om een AIO te nemen maar ik heb hier nul ervaring mee, en weet ook niet wat de beste op de markt is qua prijs/kwaliteit. Het liefst bang for my buck maar er mag wel eens uitzondering gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Maak even een lijstje van zowel je oude pc als de nieuwe die jij in gedachten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Velvet
Beste mensen,

Ik sla even het hele vragen lijst gebeuren over want dit komt op het moment op maar één ding uit.

Ik wil graag betere prestaties qua gaming voor mijn pc (wie nou eigenlijk niet), en zit ik nu met een dilemma. Momenteel beschik ik over een GTX 970 videokaart en ben ik daar erg tevreden over, maar bij een aantal games kan ik niet die befaamde 60 FPS halen zonder sommige settings lager te zetten dan dat ik dat zou willen. Dus heb ik twee opties en dat zijn de volgende:
  • Ik koop een tweede GTX 970 (even ongeacht alle zaken omtrent voeding, koeling etc.). Dan heb ik 3.5GB aan VRam en een 0.5RAM aan "driver geheugen" over twee kaarten. Ik kan dan alles op ultra spelen en ik heb dan de benodige FPS. Mijn vraag hiervoor is: "Is dit voldoende voor de komende 2 á 3 jaar?
  • Ik koop een GTX 980 Ti en verkoop mijn GTX 970. Zo betaal ik waarschijnlijk maar 30% minder voor de 980 Ti. Ik heb dan 6GB VRam, en dat is misschien een beetje overkill, maar wel 'futureproof.' Ik kan dan zonder problemen alles op ultra spelen, en met het gewenste FPS.
Graag zou ik jullie meningen/ervaringen weten over deze twee opties, en wat volgens jullie de beste keus is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 00:17

Hoholi

The only one

De beste optie is om niks te kopen en het nog een paar maanden uitzingen met je huidige kaart tot de neuwe video kaarten op de markt zijn.

Mocht je perse vandaag nog een nieuwe kaart willen kopen zou ik zeker voor een enkele 980 kaart gaan.

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Velvet
Ja daar zat ik ook aan te denken. Maar de nieuwe generatie, zal de middenmoot kaart de 980Ti overklassen dan? Aangezien de 780Ti op de dag van vandaag ook nog steeds een "highend" kaart is. Of zie ik t verkeerd nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tja in principe kan je nu alles goed gamen op die 60fps na dan.
Mijn tip zou zijn nog even wachten gezien de upgrade niet echt top is.

Als je nu per se een nieuwe kaart wil zou ik voor een single 980ti gaan.
In dit geval heb je geen sli issues en hij ondersteund meer levels van directx12 mocht je daar waarde aan hechten.

http://wccftech.com/nvidi...icing-titanx-performance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit kan natuurlijk prima verder in je DAA topic. Merge.
Pagina: 1