Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Om maar te beginnen het vragenlijstje aan te vullen
Ik zoek een?
Mobiele koptelefoon als alternatief voor de PX100(II)

Wat is je budget?
Eigenlijk niet meer dan 80 euro. Omdat hij veel zal reizen en de kans dat hij kapot kan gaan groter is dan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Okay hier komen een paar dingen om de hoek kijken. Ik wil sowieso een open of semi-open koptelefoon. Hoe dan ook. Geen gesloten klankkast. Ja maar Touch je hebt dan last van de omgeving. Ja dat is juist mijn bedoeling. Ik wil hem namelijk thuis, op pad en op een andere locatie makkelijk gebruiken. Heb thuis een Grado SR60i. Welke ik erg erg erg erg graag op heb. On-Ear geniet mijn voorkeur maar eventueel als het Over-ear gaat worden maakt mij niet uit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb geen voorkeur behalve de klankkast. Dacht eerst aan Bluetooth maar die komen te vaak met een gesloten klankkast.

Okay nu heb ik bovenstaande deels aangevuld. Begint het verhaal. Ik heb op dit moment en eigenlijk al jaren een PX100/PX100II. Beide koptelefoontjes ben ik helemaal wild van eigenlijk. Prima pasvorm, sluiten voldoende op de oren af maar geven ook genoeg geluid door dat wanneer je ze op hebt je nog steeds je omgeving goed kan horen. Echter hebben ALLE sennheisers tot op heden een groot nadeel waar ik nu al jaren tegenaan loop. De kabels zijn van een absolute kutkwaliteit schijnbaar. Elke 3-kwart jaar gaan ze stuk. Ongeacht de situatie. Dit heb ik echt al heel erg lang.

Daarom wil ik eens verder kijken naar wat anders. Echter wil ik niet eerst alles hebben gekocht en uitgeprobeerd om daarna alles terug te sturen. Heb op dit moment een Koss PortaPro welke qua sound goed is maar comfort en bouwkwaliteit zijn wat twijfelachtig. Vandaar dat ik toch wat anders zoek.

Geluid voor mij moet wat in het midden zitten. Heb over het algemeen een wat rock en metalachtige muzieksmaak dus beetje die kant op zoeken qua klank (Vandaar dat ik ook een Grado heb en er helemaal verliefd op ben nu na 3/4 jaar. Als ik een nieuwe uitkies dan neem ik blind weer een Grado of broertjes ervan)

Wat ik zelf heb gevonden is vrij weinig. Het lijkt een markt waar weinig te vinden is in ieder geval in deze prijsklasse met een open klankkast. Enige wat enigzins aantrekkelijk lijkt als alternatief is de pricewatch: Shure SRH144 (Zwart) Design is prima, klankkast lijkt in orde. Weet alleen absoluut niet hoe die klinkt maar ja het is tenminste EEN alternatief...

Zijn er mensen die nog meer suggesties weten welke ik over het hoofd heb gezien of weten hoe de Shure zich verhoud tot de andere merken. Laat maar horen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Kijk eens naar de Jabra Move Wireless:
pricewatch: Jabra Move Wireless (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Heeft die ook een open klankkast? Kan niets vinden of het wel is. Zal wel kijken of de Mediamarkt hem hier in de buurt heeft want qua prijs is die wel mooi

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Denk niet dat het een open klankast is.
Een goede open koptelefoon is de Audio-Technica ATH-AD700.
Is wel iets boven je budget.
Maar de Jabra Move is Move Wireless is zeker aan te bevelen, voor die prijs.