Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet valt vaak weg/ of kan opeens geen netwerken vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb nu twee maanden een nieuwe computer, daarvoor heb ik de Wi-Fi usb adapter AC600 gehaald en vervolgens geïnstalleerd. (https://www.sitecom.com/n...b-adapter/wla-3100/p/1635) Alles deed het prima en de snelheid was ook goed. (Gamen, Skypen etc.)

Tot een paar dagen terug, toen de wifi steeds wegviel. Mijn huisgenoot had hier ook last van. Router een aantal keren aan en uit gezet, maar dit loste niks op. Huisgenoot heeft naar de provider gebeld en deze gaf aan dat er teveel mensen gebruik maken van “kanaal 6” in onze buurt en wij daardoor storing hebben o.i.d. Toen hebben ze ons op een ander kanaal gezet. Mijn huisgenoot gaf aan dat ze nu wel weer redelijk internet heeft. (ondanks soms storingen, haar tv doet het soms bijv. niet en soms hapert internet)

Bij mij werkt Youtube en social media wel gewoon weer, maar aangezien ik voor mijn werk, bepaalde games en Skype “constant internet” nodig heb, merk ik het meteen wanneer het internet weer wegvalt en ik weet nu niet goed wat ik het beste kan doen. (Ik heb de drivers er afgegooid en weer opnieuw geïnstalleerd, maar helaas..) Ook kan mijn adapter soms geen netwerken vinden en wanneer ik de stick er dan uithaal en weer in doe, dan kan hij opeens wel weer een aantal netwerken vinden. (welke netwerken wisselt ook vaak)
Moet ik vragen of onze provider Wifi weer op een ander kanaal wil zetten? Of is er opeens iets mis met mijn Wi-Fi usb adapter? (Terwijl hij hiervoor prima deed?)

Ik ben verschillende forums afgegaan en las ook verhalen over 2.4 GHz and 5 GHz internet in combinatie met router/ windows 10 etc. en aangezien ik weinig verstand heb van computers en al helemaal van internet/wifi en hoe dit allemaal werkt, weet ik niet wat ik het beste kan doen/proberen en wie ik om hulp kan vragen.

Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen en mee wil denken.

Groetjes!

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

Er is maar een echte oplossing (had je vast al gelezen) en dat is om met een netwerkkabel te werken.

Als je het toch met WiFi wil/moet oplossen, zoek een nerd vriendje die het voor je op kan lossen ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ondanks soms storingen, haar tv doet het soms bijv. niet en soms hapert internet
Wat is de provider? Want ik krijg dat TV en WiFi niet aan elkaar gelinkt.

Verwijderd

Geachte heer/mevrouw,

Kunt u ons een e-mail sturen via de volgende link?
http://www.sitecomlearnin...usb-adapter-ac600/contact

Dan kunnen we samen met u kijken naar de oorzaak en een oplossing.

Met vriendelijke groet,

Sitecom Webcare