Ik heb nogal wat problemen met m'n keyboard in Mandrake 8.0. Ik heb al een tijdje op internet lopen speuren, maar ik kon niet veel hierover vinden. Het zit zo:
Ik heb hier een toetsenbord met een Nederlandse layout. Opzich is dit geen probleem, in de console werkt alles OK. Zodra ik echter Xfree opstart krijg ik tijdens het starten de volgende melding:
Als ik nu in X iets typ, werkt het toetsenbord goed, behalve de backspace toets. Die werkt namelijk nu als delete
Ik heb al geprobeerd ergens een goede nl-symbolfile vandaan te halen, maar ik kan niets vinden. Omdat er zonder de backspace toets zowat niet te werken valt, heb ik de layout op us gezet, dan werkt de backspace wel goed, maar je zult snappen dat dit niet echt handig werkt op een nl-toetsenbord.
Heeft iemand hier een nl-symbol bestand in zijn bezit of weten jullie hoe ik die backspace normaal kan laten functioneren?
Ik heb hier een toetsenbord met een Nederlandse layout. Opzich is dit geen probleem, in de console werkt alles OK. Zodra ik echter Xfree opstart krijg ik tijdens het starten de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
| The KEYBOARD keymap compiler (xkbcomp) reports: > Error: Can't find file "nl" for symbols include > Exiting > Abandoning symbols file "default" Errors from xkbcomp are not fatal to the X server Couldn't load XKB keymap, falling back to pre-XKB keymapz |
Als ik nu in X iets typ, werkt het toetsenbord goed, behalve de backspace toets. Die werkt namelijk nu als delete
Heeft iemand hier een nl-symbol bestand in zijn bezit of weten jullie hoe ik die backspace normaal kan laten functioneren?
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille