Ik werk op een middelbare school en ben een pilot aan het voorbereiden van een schooljournaal. We willen een videojournaal maken ipv de traditionele schoolkrant. We hebben inmiddels een redactie gevormd en met de beschikbare apparatuur (goedkope handycams) wat items gemaakt. Het gaat de goede kant op maar we worden erg beperkt door de technische kwaliteit van de opnames. Aangezien ik niet thuis ben in de wereld van audio/video apparatuur en ook geen bakken met geld ter beschikking heb wil ik hier om advies vragen. De school wil geen budget vaststellen voordat we met een voorstel komen dus ik weet niet precies wat ik hieraan mag besteden. Ik schat ergens tussen de 2.000 en 3.000 euro. We zouden graag de kwaliteit willen benaderen van dit schooljournaal.
Wat hebben we nodig:
- een degelijke camera met mogelijkheid tot het gebruiken van een externe microfoon.
- externe microfoon waarmee je ook in lawaaierige situaties interviews kan afnemen (denk aan een kantine vol met kids)
- lamp om in slecht belichtte omgeving interviews mee te kunnen afnemen.
- greenscreen (voor studio)
- lampen (voor studio)
Wat heb ik gevonden:
- als ik zoek naar semi professionele camera's kom ik snel op camera's boven de 2.000 euro. Een betaalbare vondst is deze camera. In de pricewatch zie ik veel verschillende semi-pro camera's met uiteenlopende prijzen. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten om de kwaliteit van een camera te bepalen.
- van deze pagina een microfoon
- een greenscreen
- deze lampenset
- deze cameralamp
Opmerkingen/tips zijn van harte welkom!
Wat hebben we nodig:
- een degelijke camera met mogelijkheid tot het gebruiken van een externe microfoon.
- externe microfoon waarmee je ook in lawaaierige situaties interviews kan afnemen (denk aan een kantine vol met kids)
- lamp om in slecht belichtte omgeving interviews mee te kunnen afnemen.
- greenscreen (voor studio)
- lampen (voor studio)
Wat heb ik gevonden:
- als ik zoek naar semi professionele camera's kom ik snel op camera's boven de 2.000 euro. Een betaalbare vondst is deze camera. In de pricewatch zie ik veel verschillende semi-pro camera's met uiteenlopende prijzen. Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten om de kwaliteit van een camera te bepalen.
- van deze pagina een microfoon
- een greenscreen
- deze lampenset
- deze cameralamp
Opmerkingen/tips zijn van harte welkom!