Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dag,

Ik ben op zoek naar een goede loopbaanadviseur. Iemand die een reëel zicht heeft op het werkveld en hierin goed met mij kan meedenken. Ik wil iemand die onafhankelijk kan handelen, dus geen recruiter is. De adviseur wil ik daarom graag per uur betalen. Ik ben werkzaam binnen de IT (goh :p), 30 jaar, HBO+.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe vind je een goede? Hoe herken je een slechte? Gezien de markt overspoeld is door recruiters, kan ik mij voorstellen dat dat het lastig maakt.

Dank u ;).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 15:23
Waarom denk jij dat jij een adviseur nodig hebt?

spoiler:
En het is hbo+

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb een goed beeld in waarin ik goed ben, minder goed ben, wat mij energie oplevert en wat mij energie kost. Ik zie dat m'n huidige baan hier onvoldoende bij past en zie onvoldoende mogelijkheden om hierin te veranderen binnen het bedrijf waar ik nu werk. Misschien heb ik de verkeerde functie, misschien is het de bedrijfscultuur, misschien een combinatie.

Ik wil graag met iemand spiegelen om te bepalen wat een logische vervolgstap of vervolgstappen zijn. Iemand die hier goed zicht op heeft :).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Zou ik op zoek gaan naar een goede coach en niet een loopbaan adviseur.

En dat hoeft niet een betaalde coach te zijn, wellicht zijn er mensen binnen je kennissenkring of collega's/ managers die je een zetje in de goede richting kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15

defiant

Moderator General Chat
Niet om te ontmoedigen, maar ik heb ervaren dat goede raad in dit geval blijkbaar schaars is. Ik heb namelijk met dezelfde kwestie gezeten uiteindelijk niemand kunnen vinden die concreet iets kon betekenen. De mensen die ik sprak (op aanraden van omgeving/collega's/etc) begrepen de kwestie wel, maar hadden of onvoldoende kennis van de ICT arbeidsmarkt of het bleef bij vage HR buzzwords waar ik niets mee kon.

Ik ben dus ook wel benieuwd naar positieve ervaringen, met name omdat ik nog steeds het gevoel heb dat ik beter zou kunnen presteren in een andere domein en/of omgeving/cultuur.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb er, als leidinggevende, wel ervaring mee. Wij huren ze in, maar ik weet niet of je daar zelf ook terecht kan. Wat ze doen is idd helpen met het zelfbeeld/kennis en vervolgens helpen met welke baan/branche erbij past. Ik heb er goede ervaringen mee, maar heb er wel mensen in hogere leeftijdscategorieën dan jij heen gestuurd (geen idee of dat veel uitmaakt).

Niet specifieke it branche overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 01-04-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:19
Ik stond net op het punt eenzelfde topic te starten, toen ik deze tegenkwam! Dus vandaar dat ik graag hier in de discussie stap :). Datafeest, heb jij inmiddels wat gevonden?

Ik heb dezelfde vraag als TS: waar een goede adviseur / coach te vinden? Ik denk dat tussen deze titels wel overlap kan zitten. Maar voor mij is het vooral belangrijk dat diegene kijk heeft op de arbeidsmarkt / welke functies er te vinden zijn en de bijbehorende eisen, ik zoek vooral support bij het maken van een jobswitch. Dat zou hooguit een paar gesprekken zijn wat mij betreft, om eens te spiegelen en reflecteren. Ik ben niet op zoek naar een coach die voor langere duur begeleiding biedt. Het heeft zeker waarde, maar het is niet waar ik nu behoefte aan heb. Ik heb zelf ook al met vrienden / collega's hierover gepraat. Echter merk ik dat ik op een bepaald moment tegen een soort grens komt van wat men me objectief kan adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Weet je welke branche je eventueel naar toe wil?

Ik weet niet of je door commerciele praatjes heen kan prikken, als dat wel zo is, kan je toch op zoek naar een aantal wervingsburo's die in die branche actief zijn.

Als je een serieuze club vind zullen die je heus wel te woord willen staan en je mogelijkheden / trainings/opleidingsbehoefte en kansen kunnen schetsen.

Of wellicht in je LinkedIn contacten zoeken naar iemand in die branche en hem/haar vragen of je eens een kopje koffie kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ivos schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 11:02:
Ik stond net op het punt eenzelfde topic te starten, toen ik deze tegenkwam! Dus vandaar dat ik graag hier in de discussie stap :). Datafeest, heb jij inmiddels wat gevonden?

Ik heb dezelfde vraag als TS: waar een goede adviseur / coach te vinden? Ik denk dat tussen deze titels wel overlap kan zitten. Maar voor mij is het vooral belangrijk dat diegene kijk heeft op de arbeidsmarkt / welke functies er te vinden zijn en de bijbehorende eisen, ik zoek vooral support bij het maken van een jobswitch. Dat zou hooguit een paar gesprekken zijn wat mij betreft, om eens te spiegelen en reflecteren. Ik ben niet op zoek naar een coach die voor langere duur begeleiding biedt. Het heeft zeker waarde, maar het is niet waar ik nu behoefte aan heb. Ik heb zelf ook al met vrienden / collega's hierover gepraat. Echter merk ik dat ik op een bepaald moment tegen een soort grens komt van wat men me objectief kan adviseren.
Mja hoe objectief is het oordeel van z'n adviseur tov. Iemand die in de sector bekend is die je overweegt. Ben bang dat je anders een beetje het recruiter/consultant effect krijgt: het lult veel, sommige mensen zijn onder de indruk maar is uit eindelijk weinig diepgaand, niet bijster betrouwbaar en het maar beperkt waard om tijd/geld aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Datafeest schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:16:
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe vind je een goede? Hoe herken je een slechte? Gezien de markt overspoeld is door recruiters, kan ik mij voorstellen dat dat het lastig maakt.
Ik heb ervaring met een coach (deed werkplek coach + van werk naar werk) die ingehuurd was vanaf mijn werkgever. Op dat moment was ik er zeker blij mee. Ik merk dat ik niet altijd gehandeld heb naar de zaken die we overlegd hadden .
Die tijd is over. Ik ben actief aan het bewegen op de arbeidsmarkt zoals dat zo mooi heet. It scares the shit out of me :+. Met iedere stap heb ik veel geleerd en ben doubleplusgood tevreden met het leven.

Dus ja, ga gewoon een keer bij een coach langs voor een paar uur. Is t niks? Geen probleem.
Wil je er geen geld in steken en nog steeds op zoek zijn naar iemand? Ik wil best een keer een uurtje met je DM'en/bellen en kijken of het wat oplevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ik geloof niet in wervingsbureau als het hier om gaat, gezien de financiële prikkel.

Ik ga het toch doen zonder coach, ik weet wel wat me te doen staat :). Ik stond op het punt af te spreken met één van de volgende:

Albert Aukes
https://www.linkedin.com/in/albertaukes
http://www.transpirit.nl

Mirjam Kramer
https://www.linkedin.com/in/mirjambuursma
http://www.twee12.nl

Ik heb ze beiden telefonisch gesproken, over beiden had ik een goed gevoel. Doordat je hem zelf betaald weet je zeker dat er geen dubbele agenda's een rol spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door kamerplant op 12-08-2016 15:02 ]

🌞🍃

Pagina: 1