Toon posts:

K7T266 Pro en GeForce3 Conflict :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelopen paar dagen enkele topics gepost over mijn systeem, en 'probleempjes' met mijn VIA chipset i.e.g. met mijn K7T266 Pro. En ik wordt er helemaal gestoord van :(

Ten eerste kan ik mijn SBLive niet gebruiken als ik die erin doe is het helemaal afgelopen, blijft windows hangen, wil niet met cd-rom ondersteuning booten.

Tweede probleem is als ik mijn detonators installeer kapt windows er ook me, dan blijft ie hangen op 16 kleuren 640x480. Zet ik de resolutie hoger dan wil windows niet meer opstarten.

Ik heb bios versie 1.1 t/m 1.3 geprobeerd,
Via 4 in 1 shit driver 4.29 t/m 4.32. Alleen finals.

Maar als ik een andere volgorde aanneem bij het instaleren van die drivers doet ie het wel :? . Alleen die volgorde is steeds anders.

Ook iets wat me opvalt, als ik die 4 in 1 drivers installeer, en ik ga rebooten en hij vind nieuwe hardware, weet ik al dat het niet goed is. Want als ie nieuwe hardware gevonden heeft gaat ie dat conflict geven met die GeForce3.

Maar als ik dus die bepaalde volgorde van drivers doe (zoiets: Detonators, Promise Raid, PC2PC USB prut, 4 in 1) dan detecteerd ie geen nieuwe hardware maar blijft het scherm na rebooten mooi op 16 bit staan in 800x600 zoals het hoort na de installatie van de detonators.

Ik weet het echt niet meer ik heb alles al geprobeerd, in de BIOS alle settings op standaard, fastwrite e.d. uit. NIX WERKT.

Is mijn mobo kapot ofzo.. of heb ik brak exemplaar. Want hoe dan ook als ik dit probleem niet vandaag oplos heb ik get gehad na 5 dagen in deze shit. Dan wil ik die Epox DDR + Raid hebben met AMB 761.

<edit>
Weer iets nieuws, ik heb dus net weer WindowsME geinstalleerd, en daarna direct VIA 4 in 1 4.32. En daarna Asus 12.60 drivers. Nu heeft ie mijn USB PC 2 PC gebeuren niet meer. Is weg :?

En nog steeds dat probleem met me 4 in 1 shit. Zonder die 4 in 1 doet ie het goed, maar dan zijn de 3d prestaites nul
</edit>

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan me helpen.. WinME Install # 27 is bijna af.. iemand ideen bepaalde volgorde ?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had ook zoveel probs. Ik heb hem na 10 dagen klooien naar de winkel gebracht, die hebben er nieuw geheugen ingegooid en toen deed ie het goed. Alleen me CD spelers zitten rond de 12 speed ofzo. Boeie, die gebruik ik toch nie erg. :) Maar het gekke was dat het geheugen volgens mij niet kapot was.
Wat ik zou doen is ook gewoon terugbrengen ofzo.
Als je dat (nog) niet wilt, moet je volgens mij in deze volgorde installeren:
-via 4-in-1 (31 werkt goed bij mij)
-eventuele RAID controller
-videokaart
-geluidskaart
-rest (netwerk enzo)

Oh ja, misschien helpt het als je PCI kaarten omwisseld, of USB uitzet (ik gebruik t niet iig). Suc6! :)

Verwijderd

Ik weet er alles van. 'T is een schande dat sommigen zulke rommel krijgen die met geen mogelijkheid 100% werkende is te krijgen.

Brakke mobo revisies die niet teruggeroepen worden :? Wie zal het zeggen, toegegeven wordt het iig niet. Stel je voor missen ze ze heel wat $$$.

Je hebt ook op mijn post gereageerd. Ik heb het volgende gedaan. Ik heb m'n mobo fabrikant een mailtje gestuurd. En ik heb ook een mailtje gestuurd naar de zaak waar ik 'm gekocht heb.

Laten hun nou maar mooi een oplossing voor mij zoeken. Ik ben 6 weken alleen maar bezig geweest om het 100% werkende te krijgen. En het probleem ligt echt niet bij mij. Ik heb zat systemen probleemloos, of met kleine oplosbare problemen in elkaar gezet.

Problemen zoals in dit geval ben ik nog nooit tegengekomen. Dus doe het zelfde als ik en laat hun maar met een oplossing komen.
Schandalig dat het zo moet. Producten moeten gewoon beter en intensiever getest worden met populaire hardware en veel gebruikte hardware zoals modems, netwerkkaarten enz.

Ik kan ook nog wel threads vol gaan zitten klagen hierover maar daar kom ik toch geen steek verder mee, aangezien het probleem simpelweg niet op te lossen is :r

Dus doe het zelfde als ik.

Success :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik net weer Windows geinstalleerd.

Eerst Asus 1260 drivers
Promise RAID
Onboard sound drivers (Tja SBlive det het niet)
IDE Busmaster
4 in 1 4.29

En hoppa weer hetzelfde probleem.

Kan ik die 4 in 1 shit ook unstallen. en moet ik die via inf prut ook installen of alleen die AGP VxD

En ik kan het me niet veroorloven om mijn pc kwijt te zijn.. ik mnoet ook nog werken op dat ding. :( Ik wil die Epox hebben

Verwijderd

Hoi Mannekimo,

Heb je deze site al eens bezocht, misschien dat iemand hier een oplossing voor je heb.

http://www.msihardware.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik bij systeemapparaten ofzo.. i.e.g. waar die PCI to AGP gebeuren instaat, allemaal teruggezet naar windows standaard spul. Maar nu werkt het nog niet. :? Ik weet het echt niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ervaringen met die Epox 8K7A+ ?

Verwijderd

Je had volgens mij beter een Intel kunnen kopen. Een i815 of i850 werkt altijd goed.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Misschien moet je eens een ander OS proberen, Win2k ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 13:12 schreef Pc123 het volgende:
Misschien moet je eens een ander OS proberen, Win2k ofzo.
Geen oplossing ontwijken van het probleem.

SCHIJTZOOI.. weer een windows install mislukt. Pfff..

Ik zie het al weer helemaal voor me.. eerst die mobo terug sturen. Als ik geld terug krijg kan je daar weer 4 dagen op wachten. Dan kan ik pas een andere mobo bestellen. Nou zijn we weer anderhalve week verder.. FUCKINH KUTZOOI.. betaal godver 4200 pieken voor een beetje tof syhstee, krijg je dit zoort geziuek,,. soory hoor. Hier zit ik dus echt niet op te wachten. HEb dat ding nou al sinswoensdag ik ehb noe geen een keer fatsoenlijk ,unnen gamen ofzo.

Ik weet nog wel met me vorige systee,m 2 jaar geleden BX6 2.0 hoppa erin doen en klaar.. niks geen chipset drivers, en agp shit. Gewoon doen en goed doen. Pfff dit mag toch gewoon niet, ik bedoel check mij sig allemaal compatible hardware.. dikke merkgeheugen beste hidks. SBlive meest standaard soundkaart die eris en dan nog conflicten geven :( ARRRGHHH Volgende systee,wordt gewoon een DELL ofzo, dan maar minder FPS bij Quake..

Verwijderd

Topicstarter
En dat hele power managemnt gebeuren ACPI ofzo en APM kan ik toch beter uitzetten.. ofniet.

En verder ik alleen me sec. ide port waar em pioneer op is. Aanstaan.

Geheugen staat allemaal op SPD wordt keurig herkent.

APG MODE enzo allemaal auto.

USB shit allemaal uit.

Enz. geen overclocking enzo.

En als ik mijn examens net zo goed kon opdreunen als die Windows Millenium cd key was ik geslaagd met allemaal 10'en

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik denk een oplossing gevonden te hebben. 4 in 1 4.32 maar ZONDER INF DRIVERS.

Tot nu toe gaat alles goed zo meteen nog even sisoft benchen.

Verwijderd

heb totaal geen problemen met mijn k7tpro266 kwestie van bios goed instellen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 14:49 schreef sub-zero het volgende:
heb totaal geen problemen met mijn k7tpro266 kwestie van bios goed instellen
Oh jah joh.. Die bios he daar kun je toch in komen door op del te drukken. Ik kan dat niet want het gaat te snel. Is dat echt nodig?

OK nou weer terug naar die 4 in 1 shit. Ik heb 3dmark2001 gedraaid. En ik haal nu 5250. Kan ik performance verlies krijgen doordat ik die INF drivers van VIA mis?????

Verwijderd

Topicstarter
Nou weer een update. Ik heb nog vanalles geprobeerd en ik ben weer een stappie verder.

Het gaat allemaal mis bij het installeren van die VIA PCI to ISA gebeuren

Zodra ik hm van de standaard afzet naar de VIA is het afgelopen.

Ook was me SiSoft Score (Drives test) veelst te laag. Maar 23000 max met me RAID0 config. Haal ik me 3com kaart eruit. Score ik 30000. Nog te laag, maar i.e.g. vage boel.

Ik ga maandag Perfect Systems bellen wat ze voor me kunnne doen. Hopelijk kunnen ze mijn probleem naar tevredenheid oplossen, ik heb er wel vertrouwen in. Ik denk dat ik hm wil inruilen tegen die Epox 8K7A+ mobo.

Maar ik ben er na 5 behoorlijk zat van!!!!!!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Dat moet inderdaad niet kunnen nee, veel knaken op tafel leggen en dan nog niks hebben. Gewoon terugbrengen die handel!

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het nou zo'n beetje goed werkend. Op twee dingen na....

Mijn SBLive! doet het niet op mijn mobo, altans als ik hem erin plug loopt windows op de haverklap vast.

Ik haal maar een score van 24000 in sandra met mijn RAID0 config ;( Wat eigenlijk 40000 hoort te zijn.

Maar verder loopt alles lekker stabiel. 3dMarks score van 5999 net geen 6000. En CPU benchmark van 1912 MFlops. En me TBird draait op 50 graden. Gemeten met dat MSI PCAlert gedoe, ik heb gehoord dat die hogere waarden aangeven. Maar 50 graden is wel goed. Ik heb nog maar 1 120mm fan erin. Komen nog twee bij, en komt nog een enermax 350 watt in.

Over die mobo ben ik nog niet uit. Ik denk dat die Exop wil.
Pagina: 1