Renovatie door woningbouw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beste medetweakers,

De woningbouw waar ik bij zit heeft besloten het appartementen complex waar ik zelf ook woon te gaan renoveren.
Zelf woon ik op de 4de verdieping (bovenste)
Op zich positief nieuws maar, ik zit wel met een aantal vragen waar ik niet zo snel het antwoord op weet.
Ook geeft google mij erg wisselend antwoord.

De werkzaamheden komen er op neer dat asbest wordt verwijdert, op de WC na is dit elke kamer.
Woonkamer, keuken, douche, beide slaapkamers.
De raamkozijnen worden vervangen van hout naar kunststof en de ramen worden vervangen naar HG++ glas.
De douche wordt volledig vervangen.
Balkon aan de achterzijde wordt volledig vervangen en word iets groter (exacte vooruitgang is er niet bij vermeld)
De C.V. installatie wordt volledig vervangen en er worden verwarmingselementen in de slaapkamers aangebracht (voorheen alleen in woonkamer en douche)
De opslag box(en) worden volledig opnieuw ingericht en tijdelijk niet bruikbaar
Het dak wordt beter geïsoleerd en opnieuw betegeld.

Volgens de woningbouw berekening komt het er op neer dat mijn energieklasse van klasse G naar B gaat.
Alles kan gedaan worden terwijl de mensen er blijven wonen en het zal 3 weken duren, tenzij je douche vervangen word 4 weken.
De huur gaat met 45 euro omhoog en de service kosten met 7 euro.
Echter doordat de woning naar een betere energieklasse gaat zou ik 60 euro per maand besparen bij hetzelfde verbruik aan stookkosten.
Daar bovenop doen zij een vergoeding van 511 euro voor de overlast.

Nou mijn vragen zijn als volgt.
Is die 511 euro eenmalige vergoeding realistisch en normaal?
In mijn geval duurt de renovatie 4 weken, dat zou betekenen dat ik 4 weken mijn woning beschikbaar moet stellen.
Zouden jullie dat doen met vreemdelingen over de vloer zonder dat je er bij bent?
Want in het geval van nee zal ik 4 weken thuis moeten blijven, en vakantiedagen/ongeoorloofd verlof.
De huurverhoging kan ik volkomen begrijpen maar hoe berekenen ze dat ik 60 euro per maand zal besparen met dezelfde stookkosten?
Ik heb nog 2 weken om akkoord te tekenen of niet.

Alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:23
Wacht even...je krijgt een volledige verbouwing waardoor je huis zuiniger wordt, krijgt ook nog 500 euro zo los in t handje en dan ga je klagen?

Nederland 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 20:35
Ik zou waardevolle spullen gewoon zoveel mogelijk wegleggen. En wellicht wat foto's van spullen die er liggen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:43:
Wacht even...je krijgt een volledige verbouwing waardoor je huis zuiniger wordt, krijgt ook nog 500 euro zo los in t handje en dan ga je klagen?

Nederland 8)7
volgensmij bedenk je er nu zelf een lap tekst bij die ik nergens heb geschreven ik vraag alleen of dit normaal is en wat andere zouden doen, ik geef nergens aan ontevreden te zijn.
danielkraak schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:44:
Ik zou waardevolle spullen gewoon zoveel mogelijk wegleggen. En wellicht wat foto's van spullen die er liggen maken.
Ja dat zou kunnen bij familie kan ik tijdelijk de waardevolle spullen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

HADES2001 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:40:
Beste medetweakers,

Hoe berekenen ze dat ik 60 euro per maand zal besparen met dezelfde stookkosten?
Nattevingerwerk , creatieve spreadsheetstatistiek. Die besparingen vallen in de praktijk ontzettend tegen vaak nemen zelfs de stookkosten toe ipv af, vooral bij overschakeling van gaskachels naar cv. Gebruik je nu al 60 euro in de maand aan gas voor verwarmen ?

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:58
Leon Zwiers schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:43:
Je krijgt het niet gratis
De huur gaat met 45 euro omhoog en de service kosten met 7 euro.
Je betaald het gewoon af met huur betalen.

Daarnaast weet ik niet wat de TS nu aan energiekosten kwijt is, maar 60€ minder energiekosten zou voor mij betekenen dat ik 80% energie minder ga gebruiken opeens wat niet echt reëel is. Daarnaast vraag ik mij serieus af of die vergoeding de schade aan vloeren en muren wel dekkend vergoed. De kans is groot dat je opnieuw mag gaan schilderen.

Ikzelf heb er ook een hard hoofd in om vreemden in mijn huis te laten, maar zodra ze iets stelen is hun bedrijf out of business, want dan vertrouwd niemand ze meer dus krijgen ze geen werk meer. Ik neem zelf mijn belangrijke spullen mee die niet vervangbaar zijn (denk aan foto's, computer (de data die er op staat) etc).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ik begrijp dat jullie allemaal thuis blijven op het moment dat je een verbouwing laat uitvoeren voor een drietal weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik neem aan dat je niet elke dag thuis hoeft te zijn, maar dat je wel mensen toe moet laten?

In dat geval: Alles met enige waarde opbergen! Want ze nemen het écht mee.

Bij mijn zus hebben ze jaren geleden ook allemaal spullen uit het huis ontvreemd. Ze hadden zelfs cd's en dvd's uit de hoesjes gehaald.
Bewijzen is lastig daar er meerdere 'vaklui' van verschillende bedrijven over de vloer zijn geweest, en niemand precies weet wie waar op welk moment was.

Neem geen risico en berg spullen op.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
Normaal gesproken wil je dit erg graag en is de 45 euro/maand de verbetering in comfort zeker waard. De energiebesparing zal in praktijk iets lager uitpakken.

Jammer dat er geen vervangende woonruimte is, maar dan had je 2x moeten verhuizen.

Op zich is het ook niet vreemd. Als je in een koopwoning verbouwt heb je ook weken mensen over de vloer. Waardevolle dingen even opbergen en accepteren.

Wat betreft schade moet je gewoon documenteren en laten herstellen als er schade optreedt.

Ik zou het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Niet doen is volgens mij geen optie gezien de verbeteringen.

Zoals gezegd door anderen voor mij: alles wat voor jou waarde heeft opbergen/bij familie/vrienden tijdelijk plaatsen en foto's maken. Misschien voor de zekerheid met je verzekering praten en kijken wat die zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:28
Ga even bij jezelf na of je die 52 euro per maand (goed) kunt betalen, want ik verwacht inderdaad niet dat je dat terug gaat verdienen met stookkosten, tenzij je gigantisch veel gebruikt misschien. En verder lijkt me dat ze best veel doen voor dat geld, dus ik zou het accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:55
Bij mij hebben ze afgelopen zomer groot onderhoud gepleegd. Nieuw glas, extra isolatie, asbest eruit en een nieuwe keuken en badkamer. Kortom ook in elke ruimte bende....

Je vergoeding van €500 is vrij normaal. Ze berekenen dit simpelweg met wat standaard regeltjes. 5 dagen niet kunnen douchen staat dan gelijk aan 25% vergoeding van je kale huur oid. Tel zo al het ongemak bij elkaar op en dan zit je al aan de 500. Bij mij was de vergoeding grofweg 1 maand kale huur.

Echter: de huursverhoging is niet helemaal netjes. Eigenlijk is het in NL zo geregeld dat het of groot onderhoud is en ze dus met een overlastvergoeding komen en geen huursverhoging mogen vragen. Of het is renovatie(waar je dus eigenlijk tijdelijk je huis uit zou moeten als je realistisch bent) en dan krijg je verhuiskostenvergoeding a >€5000.

Een middenweg is er niet en verhuiskostenvergoeding eisen gaat niet erg makkelijk(via de rijdende rechter en dergelijke zijn er online wel uitspraken te vinden). In praktijk accepteren de meeste mensen de verbouwing gewoon simpelweg omdat je er zelf uiteindelijk op voorruit gaan. De scheidslijn tussen groot onderhoud en renovatie is eigenlijk voorruitgang. Alleen het glas vervangen en een 30 jaar oud keukentje is duidelijk groot onderhoud. Zodra ze aan uitbouwen of complete kozijnen vervangen gaan beginnen dan is het strikt genomen volgens de wet al snel renovatie en dus verhuiskostenvergoeding. In praktijk zoekt de woningbouw graag de scheidslijn op;)

Mijn tip: lees je fatsoenlijk in en eis een fatsoenlijke "pauze" woning. Tijdens de verbouwing hier hadden we op een gegeven moment 1 woning die we met 12 appartementen en de bouwvakkers moesten delen. Uitgebreid op een campingtoilletje zitten in je woonkamer doe je niet dus je snapt dat maar 1 pauze woning(waar ook nog gedouched moet worden) niet genoeg is. Als ze bij elk festival fatsoenlijke douche en wc gelegenheid kunnen neerzetten dan kan dat tijden een renovatie ook lijkt mij!

Bij mij vonden ze het ook normaal dat ze om 6 uur sochtends begonnen. Als je in een flat woont waar we met zijn allen gewend zijn dat het pas om 12 uur snachts echt stil is dan worden de nachten wel kort op die manier. Bovendien is het in mijn gemeente pas toegestaan om om 7 uur te beginnen. Maar zolang er niemand klaagt grijpt de gemeente niet in. Ik heb pas geklaagd toen ze echt bij mij op de verdieping bezig waren. Toen duurde de verbouwing nog maar 4 weken en zou iedere aanpassing in de planning ook vertraging betekenen en heb ik de klacht redelijk snel laten vallen. De aandacht van de bouwers had ik toen wel want eerder wouden ze voor geen meter luisteren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik zou zelf eerlijk gezegd als er asbest uit mijn woning wordt verwijderd niet thuis willen zijn totdat alles is opgeruimd en opgezogen en er 100% zeker geen asbestdeeltjes ergens rondzwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
bazzzzzz schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:24:
Bij mij hebben ze afgelopen zomer groot onderhoud gepleegd. Nieuw glas, extra isolatie, asbest eruit en een nieuwe keuken en badkamer. Kortom ook in elke ruimte bende....

Je vergoeding van €500 is vrij normaal. Ze berekenen dit simpelweg met wat standaard regeltjes. 5 dagen niet kunnen douchen staat dan gelijk aan 25% vergoeding van je kale huur oid. Tel zo al het ongemak bij elkaar op en dan zit je al aan de 500. Bij mij was de vergoeding grofweg 1 maand kale huur.

Echter: de huursverhoging is niet helemaal netjes. Eigenlijk is het in NL zo geregeld dat het of groot onderhoud is en ze dus met een overlastvergoeding komen en geen huursverhoging mogen vragen. Of het is renovatie(waar je dus eigenlijk tijdelijk je huis uit zou moeten als je realistisch bent) en dan krijg je verhuiskostenvergoeding a >€5000.

Een middenweg is er niet en verhuiskostenvergoeding eisen gaat niet erg makkelijk(via de rijdende rechter en dergelijke zijn er online wel uitspraken te vinden). In praktijk accepteren de meeste mensen de verbouwing gewoon simpelweg omdat je er zelf uiteindelijk op voorruit gaan. De scheidslijn tussen groot onderhoud en renovatie is eigenlijk voorruitgang. Alleen het glas vervangen en een 30 jaar oud keukentje is duidelijk groot onderhoud. Zodra ze aan uitbouwen of complete kozijnen vervangen gaan beginnen dan is het strikt genomen volgens de wet al snel renovatie en dus verhuiskostenvergoeding. In praktijk zoekt de woningbouw graag de scheidslijn op;)

Mijn tip: lees je fatsoenlijk in en eis een fatsoenlijke "pauze" woning. Tijdens de verbouwing hier hadden we op een gegeven moment 1 woning die we met 12 appartementen en de bouwvakkers moesten delen. Uitgebreid op een campingtoilletje zitten in je woonkamer doe je niet dus je snapt dat maar 1 pauze woning(waar ook nog gedouched moet worden) niet genoeg is. Als ze bij elk festival fatsoenlijke douche en wc gelegenheid kunnen neerzetten dan kan dat tijden een renovatie ook lijkt mij!

[...]
toon volledige bericht
Ik lig echt met mijn kaken op tafel. Een vergoeding normaal? Huursverhoging niet normaal? Verhuiskosten eisen?

't is maar net wat er in je huurcontract en de onderliggende stukken staat. Huur verhogen na verbouwing mag tegenwoordig gewoon, er mag namelijk ook gekeken worden naar de WOZ waarde, en die stijgt wel degelijk met deze vernieuwingen. Die € 52 is volgens mij prima rechtvaardig. En als je op dezelfde manier blijft stoken (dus alleen ruimtes gaat verwarmen die je gebruikt en wanneer je wilt) kunnen deze vernieuwingen je echt wel flink geld besparen.
Zoals je zelf ook hebt gemerkt heb je jezelf er alleen maar mee als je moeilijk gaat doen, dan duurt een verbouwing langer, krijg je opeens toch geen vergoeding of moet je nog meer huur betalen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Het lijkt me niet redelijk dat je kunt blijven zitten in je appartement gezien de werkzaamheden. Vaak worden er tijdelijke units neergezet en helpen ze verhuizen in dit soort gevallen. Het lijkt me hier dat de woningbouw zich er summier van af maakt. En asbest verwijderen terwijl je er nog woont 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
bedankt voor zo snel zoveel reacties.
De huursverhoging maak ik ook echt geen punt van alleen de verwarming in de slaapkamer vind ik dat al waard.
Waar ik me eigen meer zorgen om maak is wat LordSinclair al aangeeft.
Waarschijnlijk mag ik alle kamers opnieuw gaan schilderen, en er is een grote kans dat een aantal kamers waar zeil ligt vervangen moet worden.
Daarbij word aangegeven dat ik die week dat de badkamer vervangen word ik wel gebruik kan maken van de douche bij de buren, wat een raar iets is dat zometeen 8 appartementen maar bij 1 iemand kunnen aanbellen om te douchen staan we in de rij met onze handoek.

de verzekering bellen ga ik vanmiddag even doen, dat is een goede tip waar ik nog niet aan gedacht had.

De asbest zijn in de raamkozijnen en in de waterleiding waardoor het water afgesloten zal worden, het is niet bekend hoe lang ik zonder water zal zitten.

EDIT: vergeten de stookkosten betaal ik nu ongeveer 60 euro per maand (blokverwarming) dus volgens die berekening zou ik mijn verwarming nooit meer aan zetten.
Denk ook dat ik veel minder ga stoken omdat ik ieder zuchtje wind nu letterlijk voel maar had al het vermoeden dat het een hele ruime nattevingerwerk was.

[ Voor 15% gewijzigd door HADES2001 op 01-04-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:34

blitzkrieg

Whoop Whoop!

€60,- per maand besparen aan stookkosten? Dat zou betekenen dat je per jaar 1200 kuub minder gas zou moeten gaan gebruiken. Weet niet hoeveel gas je nu gebruikt, maar 1200 kuub besparen is wel heel fors. Of er moet nu enkel glas in zitten en totaal geen isolatie op het dak.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 21:20
Axente schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:48:
En asbest verwijderen terwijl je er nog woont 8)7 .
Dit. Bij ons ging bijna de hele wijk dicht toen er bij een school asbest verwijderd moest worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Axente
Komt de sloper in zijn maanpakje aan zetten om asbest weg te halen en die mooie opzet tentjes, terwijl jij in de kamer een kopje koffie zit te drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:23
Ik heb een paar jaar geleden mijn woning laten isoleren, dubbel glas etc laten zetten. Ik ben ook van G naar B gegaan, en bespaar rond de 55 euro de maand in vergelijking met mijn oude stookkosten ( en stook vaker want kinderen ). Aangezien je huis straks de warmte beter vasthoudt, hoeft je CV minder bij te branden = besparen. Bijkomend voordeel is dat het zomers wat koeler blijft in huis.

Zo onrealistisch is t allemaal niet.

[ Voor 23% gewijzigd door LZ86 op 01-04-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:33
Leon Zwiers schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:55:
Ik heb een paar jaar geleden mijn woning laten isoleren, dubbel glas etc laten zetten. Ik ben ook van G naar B gegaan, en bespaar rond de 55 euro de maand in vergelijking met mijn oude stookkosten ( en stook vaker want kinderen ). Aangezien je huis straks de warmte beter vasthoudt, hoeft je CV minder bij te branden = besparen. Bijkomend voordeel is dat het zomers wat koeler blijft in huis.

Zo onrealistisch is t allemaal niet.
Tja, dat gaat waarschijnlijk over een huis en je geeft aan meer te stoken. TS heeft een appartement en stookt wellicht niet zo veel, dan is een dergelijke besparing wel erg optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:55
Tehh schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:40:
[...]

Ik lig echt met mijn kaken op tafel. Een vergoeding normaal? Huursverhoging niet normaal? Verhuiskosten eisen?

(......)

Zoals je zelf ook hebt gemerkt heb je jezelf er alleen maar mee als je moeilijk gaat doen, dan duurt een verbouwing langer, krijg je opeens toch geen vergoeding of moet je nog meer huur betalen....
Even in perspectief blijven denken. Huur verhogen als een 30 jaar oude badkamer of keuken vervangen wordt door dezelfde opstelling is onzin. Balkon uitbouwen en significant comfortwinst doorberekenen is natuurlijk niet gek.

Moeilijk doen moet iedereen voor zichzelf bepalen. Ik had bouwers die enkel vanuit hun logistiek konden denken en niet vanuit de bewoners. Zo werd aangekondigd dat wij opslagkratten kregen voor tijdens de verbouwing. Dit bleken echter van die mooie klapkratjes te zijn dus dus 0,0% stofdicht zijn. We moesten ze zelf dan maar weer afplakken met plastic zodat alles redelijk schoon blijft. Een kartonnen doos zou goedkoper zijn geweest en nuttiger.

Vergeet niet dat je bij een verbouwing minstens een half jaar rotzooi hebt. Wij hebben een complete zomer weinig tot geen zon gehad omdat het gebouw in de steigers en doek stond. In verband met sloopwerkzaamheden was het meerdere uren per dag onmogelijk om met elkaar te praten. Kortom ook al betaal je de vergoeding indirect zelf heb je na 6 maanden overlast wel echt het idee dat je hem verdient hebt;)
Zelf heb ik bijna alles echter inderdaad uitgegeven aan opnieuw schilderen en alles. Echte grote beschadigingen repareren ze voor je maar krassen op deuren en laminaat heb je min of meer te accepteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:46

Basszje

Reisvaap!]

Toen het bij mij een keer aan de hand was had de corporatie gewoon alles sleutels, die de huismeester dan uitgaf aan de werklui. Dat is eigenlijk prima gegaan.

Als ze trouwens gaan breken aan het plafond in je woonkamer is het sowieso een goed idee om alles weg te halen wat gevoelig is voor stof (electronica, spullen, banken afdekken ) . Ook een badkamer uitbreken geeft enorme stofwolken.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:13
Dat van dat stof kan ik beamen.
Toen ik nog in een studentenflat woonde werden een keer de badkamers gerenoveerd. Bij het breken kwam er zo veel stof op de gang dat ondanks de afzuiging het brandalarm keer op keer af ging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 22:16

Galois

1811 - 1832

Je gaat erop vooruit. Dat is duidelijk. De overlast is uiteraard ook niet gering. Dat is erg vervelend.

Wat ik zou proberen te doen is om van die 4 weken er 3 op vakantie te gaan :) Opgelost!

En mijn ervaring met bouwvakkers is dat ze echt niet gaan stelen hoor. Ze halen zich veel te veel problemen op hun hals. Kijk wat je niet moet doen, is een portemonee of geld op tafel laten liggen (al zal dat bij de meeste bouwvakkers ook wel goedkomen). Maar ze gaan niet je TV of CD's (???) meenemen.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:41

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor €511 koop je geen nieuwe vloeren en kun je de muren niet opnieuw verven, los van de kosten voor ongemak en andere zaken.

Asbest verwijderen als je er gewoon nog woont lijkt mij ook wat vreemd...

Iig gaat het je niets opleveren, die voorgestelde €60 besparing is misschien maar €40, en je huur gaat redelijk omhoog. Gaat je nu dus enkel geld kosten.

[ Voor 27% gewijzigd door Angeloonie op 01-04-2016 12:47 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Waarom heeft iedereen het over opnieuw verven, etc.? In een bestaand huis kun je prima kozijnen etc. vervangen zonder dat alles opnieuw geverfd hoeft te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:41

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Rukapul schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:48:
Waarom heeft iedereen het over opnieuw verven, etc.? In een bestaand huis kun je prima kozijnen etc. vervangen zonder dat alles opnieuw geverfd hoeft te worden...
En asbest verwijderen ook?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Angeloonie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:54:
[...]

En asbest verwijderen ook?
In dit geval wel:
HADES2001 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:50:
De asbest zijn in de raamkozijnen en in de waterleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Rukapul schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:48:
De kozijnen zijn omringd door een laag asbest, dat willen ze eruit halen in zijn geheel, er dus een stuk omheen uit moeten.
Dat zal nooit met exacte precisie gaan dat de vervangende er zo in past en je er niets meer van ziet.

het jammere is is dat de opslagbox ook gerenoveert word, heb een retro game collectie staan van ongeveer 2700 spellen, dit allemaal verplaatsen zal lastig worden. hebben mensen ervaring met afdekzeil tegen stof hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
HADES2001 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:57:
[...]

De kozijnen zijn omringd door een laag asbest, dat willen ze eruit halen in zijn geheel, er dus een stuk omheen uit moeten.
Dat zal nooit met exacte precisie gaan dat de vervangende er zo in past en je er niets meer van ziet.
Bij het vervangen van kozijnen wordt dit typisch opgelost door kunststof profielen te plaatsen om het netjes af te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:27

Saffie_time

Why use this? 42!

Hebben jullie een huurdersvereniging?
Indien ja ben je daar lid van?

Huurdersvereniging heeft recht op inspraak/samenspraak met verhuurder en zou je ook nog wat meer kunnen vertellen.
Hier is ook afgelopen jaar een aantal zaken aangepast. Geen vergoeding voor dagen ontvangen (voor dagen thuis en eventueel opnieuw afwerken van wat zaken). De voorgeschotelde besparing wordt bij mij niet gehaald, integendeel ik ben nu meer aan GWL kwijt.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caithlyn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Begin januari is er bij ons ook een grootse verbouwing geweest. Aantal zaken kan ik wel voor je beantwoorden op basis van mijn ervaringen maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit bij jou ook gaat gebeuren.

1. Tijdens het verwijderen van de asbest, moet je de woning uit. Ben je de laatste van de dag dan kun je zelfs de pech hebben dat je die nacht de woning niet in mag.
2. Zorg voor goede bescherming van meubels en andere zaken. Wij troffen onze wasmachine aan met een voetafdruk op de bovenkant....
3. Kostbare spullen zoveel mogelijk proberen te verhuizen naar familie/vrienden.
4. Maak overal foto's van!!!! Echt maak letterlijk van alles foto's want mocht er iets kapot gaan en je hebt geen foto als bewijs dan heb je echt pech.
5. Zorg voor een eventuele logeerplek. Het verblijven in een woning waar men aan het slopen is, is niet goed voor de gezondheid.
Hier waren ze niet zo gul met het toekennen van pauze woningen. Na met het hele portiek geklaagd te hebben, hebben onze buurtjes van 80 een tijdelijke woning toegewezen gekregen.
6. Breng eventuele huisdieren onder bij familie/vrienden. Bouwvakkers houden geen rekening met eventuele katten/honden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb je uberhaupt inspraak in het wel/niet laten renoveren van je woning? Want als je niet van plan bent om er nog jaren te wonen (het is toch een huurhuis), zou ik er niet zoveel voor voelen om een maand in de puin te zitten en meer huur te moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 20:43
Het ligt aan de mensen die de werkzaamheden verrichten maar bij ons viel de schade mee, alleen wat gaten in de muur waar de houders hadden gezeten voor een gasleiding die weg kon. Deze hebben ze uiteraard dichtgemaakt. Iedereen kreeg ook een kleine vergoeding voor eventueel verf of kleine beschadigingen.
Voor de grond kreeg iedereen stuclopers en plastic om spullen af te dekken. Als er wel schade was dan konden wij dat aangeven bij de eindinspectie. Moet je natuurlijk wel bewijzen dat het door de verbouwing kwam dus maak veel foto's voordat ze beginnen. Maar als het goed is zal dit vast wel ergens staan in de papieren over de renovatie.

"Alles kan gedaan worden terwijl de mensen er blijven wonen" zeiden ze bij ons ook, als je de mogelijkheid hebt zorg dat je ergens anders slaapt tenzij stof je grootste vriend is. Wij hadden gelukkig de mogelijkheid om bij iemand te logeren want ik had mijn kleine van 3 maanden daar zeker niet laten slapen.

Als jezelf tijdens de werkzaamheden niet aanwezig bent haal waardevolle spullen daar weg, bij ons stond de voordeur en de toegangsdeur van het portiek de hele dag open en iedereen kan naar binnen.

Voor het douchen: heb je geen mogelijkheid om op het werk te douchen?

Bij hoeveel % gaat de renovatie door? Als je kan samenspannen met anderen kan je het proberen tegen te houden en heb je ook geen overlast O-) Je hebt dan alleen ook niet de voordelen die er zijn nadat alles klaar is.

Bij ons was het aantal benodigde stemmen gelukkig gehaald om te kunnen beginnen maar een paar mensen deden er alles aan om het te voorkomen of te vertragen. Proberen de bouwkeet in de fik te steken, spullen van de aannemer slopen, deuren barricaderen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
moer schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:07:
Het ligt aan de mensen die de werkzaamheden verrichten maar bij ons viel de schade mee, alleen wat gaten in de muur waar de houders hadden gezeten voor een gasleiding die weg kon. Deze hebben ze uiteraard dichtgemaakt. Iedereen kreeg ook een kleine vergoeding voor eventueel verf of kleine beschadigingen.
Voor de grond kreeg iedereen stuclopers en plastic om spullen af te dekken. Als er wel schade was dan konden wij dat aangeven bij de eindinspectie. Moet je natuurlijk wel bewijzen dat het door de verbouwing kwam dus maak veel foto's voordat ze beginnen. Maar als het goed is zal dit vast wel ergens staan in de papieren over de renovatie.

"Alles kan gedaan worden terwijl de mensen er blijven wonen" zeiden ze bij ons ook, als je de mogelijkheid hebt zorg dat je ergens anders slaapt tenzij stof je grootste vriend is. Wij hadden gelukkig de mogelijkheid om bij iemand te logeren want ik had mijn kleine van 3 maanden daar zeker niet laten slapen.

Als jezelf tijdens de werkzaamheden niet aanwezig bent haal waardevolle spullen daar weg, bij ons stond de voordeur en de toegangsdeur van het portiek de hele dag open en iedereen kan naar binnen.

Voor het douchen: heb je geen mogelijkheid om op het werk te douchen?

Bij hoeveel % gaat de renovatie door? Als je kan samenspannen met anderen kan je het proberen tegen te houden en heb je ook geen overlast O-) Je hebt dan alleen ook niet de voordelen die er zijn nadat alles klaar is.

Bij ons was het aantal benodigde stemmen gelukkig gehaald om te kunnen beginnen maar een paar mensen deden er alles aan om het te voorkomen of te vertragen. Proberen de bouwkeet in de fik te steken, spullen van de aannemer slopen, deuren barricaderen, etc.
toon volledige bericht
DAMN dat laatste stuk is wel heel erg, wat een idioten zitten er toch op deze aardbol :(
hoe lang ik er nog blijf wonen is onbekend. waarschijnlijk 2 jaar dan is vriendin klaar met studeren in het buitenland.
Als meer dan 70% akkoord gaat dan maakt het niet uit wat je antwoord dan word alles gerenoveerd.
Denk dat ik voor akkoord ga tekenen en alles heel goed ga documenteren.
Het grootste probleem wat ik eigenlijk heb met het hele document is dat er eigenlijk niets staat.

Het is 12 pagina's en waar het hele document op neer komt is "we gaan iets doen aan je hele huis" wil je even akkoord tekenen.
Ik had er een stuk minder moeite mee gehad als er wat meer duidelijkheid was, er is niet eens een datum bekend "ergens dit jaar", het water kan afgesloten worden, hoe lang? 1 dag? 1 week? de hele maand?.
vooruit plannen en structuur is toch wel iets waar ik waarde aan hecht en een handtekening zetten voor akkoord terwijl er eigenlijk niet staat waarvoor zet mij meteen in de verdediging.

het akkoord formulier komt ook heel argressief over
dit is bijvoorbeeld letterlijk wat er staat bij niet akkoord.
NEE ik ga niet akkoord met: Het voorgenomen maatrekelenpakket en de bijbehorende huurverhoging. Ik kies niet voor extra wooncomfort, een lagere milieubelasting en een lagere energierekening.

Nogmaals ik wil graag mijn woonplezier verbeteren maar het hele document geeft gewoon geen fijn gevoel.
Het komt meer over als "we duwen het door je strot contract."

Gelukkig zijn de tweakers van alle markten thuis en lijkt het gewoon te kloppen, stappenplan voor mezelf
1) Zodra er een datum bekend is alles goed documenteren en foto's maken.
2) Katten onderbrengen bij mijn moeder voor de maand.
3) Alternatieve slaapplaats indien het stof te erg word.
bedankt voor alle hulp mensen, en mochten er nog tips zijn sta ik er altijd voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:34
Offtopic over stookkostenbesparing, weggehaald.

[ Voor 66% gewijzigd door zetje01 op 01-04-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:46

Basszje

Reisvaap!]

Over het algemeen hoef je niet accoord te gaan hoor, maar dat betekent ook dat men de rest v/d tijd dat je er woont ook verder niet meer aan onderhoud gaat doen en extra moeilijk gaat doen als er wel wat kapot is.

Je kan ze trouwens gewoon bellen ofzo en aangeven wat je er van vindt. Ik neem ook aan dat er wel een of andere informatieavond is gepland? Dat zijn dingen om in de gaten te houden.

[ Voor 30% gewijzigd door Basszje op 01-04-2016 15:48 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18
informeer eens bij de directe buren of er veel vragen zijn betreffende het renoveren.
jij heeft al genoeg vragen ongetwijfeld hebben andere die ook en is het raadzaam om als bewoners gezamelijk een soort verbouw commisie te benoemen die alle vragen verzameld.

ik denk dat jullie huisbaas dit ook liever ziet dat 1 groepje van 5 personen alle vragen stelt ipv dat alle 150 huurders apart aan hun deur komen kloppen.
plus zo'n overleg/vergadering wordt genotuleerd dus van elke (verkeerde) uitspraak van de huisbaas is gelijk geregisteerd als jij persoonlijk in gesprek gaat krijg je daar geen verslag van achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 20:43
Basszje schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:45:
Over het algemeen hoef je niet accoord te gaan hoor, maar dat betekent ook dat men de rest v/d tijd dat je er woont ook verder niet meer aan onderhoud gaat doen en extra moeilijk gaat doen als er wel wat kapot is.
Als ze bijvoorbeeld ook een afvoerkanaal moeten plaatsen vanaf de kelder naar het dak dan gaan ze die plaatsen, ook al ben je niet akkoord gegaan. De meerderheid is voor en als je dan niet meewerkt/deur open doet gaan ze naar de rechter (of dreigen ermee).

Informatievoorziening was bij ons in het begin ook vaag/dwingend. Toen alles rond was werden we keurig op de hoogte gehouden. Een tijdsbestek krijg je waarschijnlijk als die 70% is behaald.
Als het goed is komen ze voordat ze beginnen nog een keer langs om alles door te nemen en je appartement te bekijken, niet alle appartementen zullen nog hetzelfde zijn? Vraag ook hoeveel ruimte ze nodig hebben, je wilt niet dat ze zelf met meubels gaan schuiven en dat er dan geen stucloper ligt.

Maar dit is uit eigen ervaring, er zal toch wel een informatiebijeenkomst worden gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01

Bestla

M/M -> V/F

Hier kregen we op de bovenverdieping dubbelglas, en de badkamer werd gerenoveerd. Beneden werd alleen de WC gerenoveerd. In een vaste kast op de bovenverdieping zat nog een asbest buis van het ventilatie kanaal uit de keuken. Dus die moest ook weg, en zo zaten we van boven tot onder in de troep. Gelukkig kon dat snel en was na een middag bij mijn ouders logeren de buis weg en alles 'schoon ' achtergelaten. In de gang en op de overloop lagen stuclopers.

De mannen werkten keurig netjes, en zorgden in ieder geval dat het water weer aangesloten was als ze naar huis gingen.
We hebben tijdelijk de deur tussen de gang en de woonkamer teruggehangen ivm de katten.

Zodra er asbest aangetroffen word. Moet je je huis echt uit. Geen discussie over mogelijk. Bij de TS zit het dus bij elk kozijn. Vreemd dat er niet aangeboden werd om een pauzewoning beschikbaar te stellen. Wij kregen de vraag of we ergens heen konden, anders was er opvang geregeld. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Bestla schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:00:

Zodra er asbest aangetroffen word. Moet je je huis echt uit. Geen discussie over mogelijk. Bij de TS zit het dus bij elk kozijn. Vreemd dat er niet aangeboden werd om een pauzewoning beschikbaar te stellen. Wij kregen de vraag of we ergens heen konden, anders was er opvang geregeld. d:)b
Dit is een hele belangrijke voor TS, want volgens mij zijn ze hier toe verplicht vanwege asbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
Gelukkig in contact kunnen komen met de uitvoerder, we hoeven de woning niet uit omdat de kamers besmet met asbest 1 voor 1 worden gedaan en in een vacuum worden gezet.
We mogen alleen de dag dat die specifieke kamer word behandeld die kamer niet betreden.
Tevens komt er een zee container die op slot gaat waar we onze spullen in kunnen bewaren die in die kamer staan.

De uitvoerder had gelukkig ook een stuk meer antwoorden op mijn vragen en was in een gesprek van 20 minuten 100x beter dan het niets zeggende boekje van de woningbouw.
Gaf me in ieder geval een stuk meer vertrouwen in het geheel.
Er kan wel een opvang voor huisdieren geregeld worden kosteloos, alleen daar zal ik geen gebruik van maken gezien mijn moeder dol is op katten.

Bedankt in ieder geval voor alle tips mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ah ook zoiets gehad. Hadden ze eerst 1 appartement gedaan en dat werd niet direct verhuurd maar was eerst de modelwoning en vervolgens kon wie aan de beurd was daar 1 voor 1 heen huizen en drie weken later weer terug.

Hadden wij ook weinig trek in want waren al naar wat anders aan het kijken. Gelukkig anderhalve maand voor wij aan de beurd waren nieuwe woning bij zelfde corporatie en kregen nog een vergoeding als we er een paar dagen eerder uit gingen want dan werd onze oude woning eerder ingepland in het schema.
Pagina: 1