Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ken ook Well
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-12-2021

Ken ook Well

Nikon JPEG powered

Topicstarter
Na een tijdje lurken hier vind ik het tijd om wat van mijn eigen werk te laten zien. Ben de laatste tijd vooral met HDR in de weer geweest en merk wel dat ik er goed in begin te worden. Ik laat de beelden verder voor zichzelf spreken.

1.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ELvG4OPemzokHdUEc0RXW6Yb/full.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mY29FqCGtFgMA5glaAiw0IO5/full.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/phJMnkvy6MoCRiTdQJgu1vGG/full.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1683/25767135521_a70ff0eff3_c.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rqjN0d7wIqZrHN6m9qKr5098/full.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1552/25561530740_bcc634c7da_c.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZCOTKWRyjA0OKjdZP5gZJe7Z/full.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1549/25561529710_794f7602e4_c.jpg

9.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Ckcmg9NG2XuOgi58aIYlkYSV/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 12:28
Oeh Ik vind de HDR afbreuk doen aan de foto's. Mag ik vragen waarom je de keuze maakt om landschap in HDR te schieten?

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Dank voor je serie. Aan de compositie ontbreekt het niet, maar de kleuren (laptop welliswaar) heb ik persoonlijk wat moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De beelden spreken idd voor zich... not... :-(
Dit is trouwens geen HDR, maar het veels te enthousiast toepassen van tone-mapping.

Ook je tweakers profiel lijkt wel een 1 april grap. Slechte imitatie van ome Ken Rockwell. >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Oh wacht even... dit is een 1 april grapje? :P

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:48
Kom op mensen even normaal commentaar en opbouwend bekritiseren.

Bij de meeste foto's vind ik de HDR niet mooi (prettig) uitpakken, het wordt allemaal wat té. Bij foto's 2, 5 en 8 vind ik het wel aardig uitgevoerd, omdat het daar ook echt een "andere sfeer" geeft door de HDR, lijkt wat schilderachtiger, om het maar zo te zeggen.Bij foto 4 zijn door de HDR de donkere (schaduw) stukken juist wat te donker t.a.v. de zonnige delen, meer de focus op de zonnige stukken was naar mijn idee beter geweest wanneer je HDR gebruikt.

Vraagje: Was je van tevoren van plan om de compositie in HDR te schieten of heb je achteraf bedacht dat je er HDR's van ging maken? Bij HDR moet je goed op je omgeving/ compositie letten, juist door dat je de dynamiek van de afbeelding veranderd vind ik HDR het mooist wanneer je (heel versimpeld uitgedrukt) echt een onderwerp hebt wat er door de HDR nóg meer uitspringt (dat onderwerp hoeft niet persé 1 ding te zijn). De meeste foto's uit je rijtje zijn denk ik juist drukker geworden door de HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:22
jbdeiman schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:22:
Kom op mensen even normaal commentaar en opbouwend bekritiseren.

Bij de meeste foto's vind ik de HDR niet mooi (prettig) uitpakken, het wordt allemaal wat té. Bij foto's 2, 5 en 8 vind ik het wel aardig uitgevoerd, omdat het daar ook echt een "andere sfeer" geeft door de HDR, lijkt wat schilderachtiger, om het maar zo te zeggen.Bij foto 4 zijn door de HDR de donkere (schaduw) stukken juist wat te donker t.a.v. de zonnige delen, meer de focus op de zonnige stukken was naar mijn idee beter geweest wanneer je HDR gebruikt.

Vraagje: Was je van tevoren van plan om de compositie in HDR te schieten of heb je achteraf bedacht dat je er HDR's van ging maken? Bij HDR moet je goed op je omgeving/ compositie letten, juist door dat je de dynamiek van de afbeelding veranderd vind ik HDR het mooist wanneer je (heel versimpeld uitgedrukt) echt een onderwerp hebt wat er door de HDR nóg meer uitspringt (dat onderwerp hoeft niet persé 1 ding te zijn). De meeste foto's uit je rijtje zijn denk ik juist drukker geworden door de HDR.
Seriously? Dit is een 1 april grap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:48
PdeBie schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:53:
[...]

Seriously? Dit is een 1 april grap :+
Zou kunnen, maar gezien het account al sinds 2011 bestaat ben ik daar niet zeker van. Natuurlijk is het 1 april, maar er zijn ook mensen die wel serieus zijn vandaag... :) Ben ook gewoon aan het werken enzo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog niet helemaal uit. De composities zijn stuk voor stuk prima, maar het kleurgebruik ga ik nog wel even over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Seriously?
Heeft iemand de profielbeschrijving van de TS gelezen?

Modbreak:Lief blijven en opbouwende kritiek geven! :>

[ Voor 53% gewijzigd door Ventieldopje op 01-04-2016 10:41 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
Na de positieve TR's en intern overleg: Testcase -> Showcase

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:21
moet eerlijk zeggen dat ik vind dat je doorgeschoten bent met de saturatie en verscherping.
De halo's (witte gloed om bv de bomen) zijn voor mij daarvan het bewijs en doen wat mij betreft afbreuk aan de foto's.
Zeker bij tonemapping en HDR is wat mij betreft less is more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:10

bobcom

Dedicated dabbler

Leuke uitdaging: aan de hand van de foto's en stijl en grammatica van de profieltekst uitvinden wie er achter de nick "Ken ook Well" zit.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob079
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 09:23
Ben eerlijk gezegd geen liefhebber van HDR, meeste foto's kan ik dan ook niet waarderen, behalve nummer 1, op de één of ander manier krijg ik er een "Vincent van Gogh" gevoel bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik hou er niet zo van. Compositie enzo allemaal wel oké. Maar het kleurgebruik en het harde HDR doet het het voor mij niet zo..

Lichtgevende bomen ook niet:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZCOTKWRyjA0OKjdZP5gZJe7Z/full.jpg

In het HDR-topic op dit forum komen soms wel erg smaakvolle bewerkingen voorbij. Waar HDR onopvallend (mooi) toegepast wordt.

EDIT: begin nu te voelen dat het een 1-april grap is.... ( net het profiel bekeken.. )
:+ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Lasteraar op 01-04-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Universal Creations schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:04:
Na de positieve TR's en intern overleg: Testcase -> Showcase
Ahh.. dus echt 1 april :+ _/-\o_

www.mariovisser.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ken ook Well

Ken ook Well

Nikon JPEG powered

Topicstarter
Toch jammer dat ik van sommigen hier zulke ongezouten kritiek krijg. Kennelijk is men hier snel jaloers ofzo? Wel netjes dat dit een showcase is geworden, blijkbaar hebben de mods hier een bredere kijk op zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 24-09 18:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ken ook Well schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 13:45:
Toch jammer dat ik van sommigen hier zulke ongezouten kritiek krijg. Kennelijk is men hier snel jaloers ofzo? Wel netjes dat dit een showcase is geworden, blijkbaar hebben de mods hier een bredere kijk op zaken.
We hebben een gemixed publiek hier, sommigen moet je nu eenmaal met een korrel zout nemen of geheel negeren.
De echte kenners, de mannen in het rood, weten het wel te waarderen en dat is denk ik toch waar het hier om gaat, nietwaar?

Een enkele user snapt het wel en ziet de inspiratie die ons rode rakkers wel meteen opviel, namelijk de klassieke van Gogh stroming. Intern overleg kon bij ons dan ook kort zijn, dit is showcase materiaal.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 08:53
Zou ook vreselijk mooi zijn als je op bepaalde plekken een foto van Bassie kan verwerken. Dan wordt het echt kunst met een grote K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:45

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Modbreak:Jongens, ik snap dat het vandaag 1 april is maar dit wil niet zeggen dat alles maar een grap is. Laten we on-topic blijven en afkrakend commentaar achterwegen laten.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@mod F&V; wie is er nou begonnen met geinen? :+
Ome Ken-niet-zo-goed probeert ons in de maling te nemen. Tja, wie de bal kaatst...

Serieuze foto's krijgen serieuze commentaren. Ergo... :X

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 01-04-2016 18:22 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken ook Well

Ken ook Well

Nikon JPEG powered

Topicstarter
In de maling nemen?! Ik zie al lang hoe het er hier aan toe gaat. Mij zie je na vandaag niet meer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 15:45
Ken ook Well schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:51:
In de maling nemen?! Ik zie al lang hoe het er hier aan toe gaat. Mij zie je na vandaag niet meer terug!
Da's jammer. Vanaf morgen wordt een topic als dit waarschijnlijk gewoon weer serieus genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Ik snap de meeste reacties wel als je in acht neemt dat de profieltekst van Ken ook Well ook niet echt subtiel is en enige bescheidenheid toont. Neemt niet weg dat er op een normale manier gekeken mag worden naar de foto's. Ongeacht of het 1 april is of niet 7(8)7 :Y

Persoonlijk zou ik de foto's beter begrijpen met iets meer begeleidende tekst waarom je bijvoorbeeld bij bepaalde plaatjes bepaalde bewerkingen heb gekozen.

Nr 4, 6 en 8 blinken naar mijn idee zeker uit in deze serie. De rest mis ik een beetje onderwerp. De foto's worden een beetje druk door de bewerkingen. But thats my honest opinion.

Greetz
Thijs

[ Voor 3% gewijzigd door kalekat op 01-04-2016 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
kalekat schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:11:
Nr 4, 6 en 8 blinken naar mijn idee zeker uit in deze serie.
Couldn't agree more! Zeker de beste platen van de serie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:36

Karel V

Een simpele ziel

Ken ook Well schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:51:
Dat zou jammer zijn. Ik ben zeer geïnteresseerd geraakt in je fototechnische kwaliteit. Gezien de showcase standaard van bovenstaande foto's maak je de drempel om te posten stukken toegankelijker en ik ben wel benieuwd naar jou aanpak :)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Pagina: 1