Wie kent dit nog? QUAD server 486DX

Pagina: 1
Acties:
  • 815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:01
Ik kwam op een rommelmarkt een hele coole server tegen van het merk QUAD Personal Computer Systems. Alleen al om z'n coole uiterlijk heb ik hem meegenomen (kheb hier geen digi-cam, sorry).

Thuis bleek dit de configuratie te zijn:
- 486DX, 50MHz
- QUAD mobo
- IDE controller
- 8Mb RAM (8 * 1Mb)
- HD1: 203 Mb, waarschijnlijk Seagate errug groot formaat
- HD2: Conner CP30254, 240Mb, moderner uiterlijk
- 3,5" FDD
- Brakke netwerkkaart
- 512Kb video
- X aantal kg's stof

Ik krijg hem alleen niet aan de praat, hij post wel, maar geeft na een tijdje een HD controller error en wil ook niet booten vanaf diskette (lampje licht wel op bij het posten).
Misschien heeft het ook te maken met de hoeveelheid stof die ik in de kast tegen kwam, ik zit eraan te denken om alles uit de kast te halen, stofvrij te maken en hem dan weer in elkaar te klussen. Als hij het dan nog niet doet, is het wel een coole case voor m'n Athlonnetje.

Wie kent het merk QUAD Personal Computer Systems en weet of ze nog bestaan (kan geen info vinden op het web)? Omdat het mobo ook van dit merk is, is het in elk geval geen pc-bouwer-op-de-hoek geweest, maar wel iets serieuzers.

Tenslotte heb ik nog het Serial Number van de kast, dat is 0036118029 en de "QUAD Configuration Description" dit is 48650ht21000000000.
Het eerste deel van die omschrijving is logisch, dat is proc+snelheid, de rest begrijp ik weinig van en of die 9 0-en relevant zijn weet ik ook niet...

Alle info is welkom, ook over hoe ik dit systeempje weer draaiend kan krijgen.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56
coolio. je kunt even een andere ide-controllerkaart er in stoppen wie weet werkt het dan. en plug de harddiskjes eens los en probeer van flop te booten

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wie kent het merk QUAD Personal Computer Systems
Ja, mijn ouwe Intel 386SX-bak was ook een Quad :) :)
en weet of ze nog bestaan (kan geen info vinden op het web)?
Ik heb er nooit iets van kunnen vinden, online :'(
Tenslotte heb ik nog het Serial Number van de kast, dat is 0036118029 en de "QUAD Configuration Description" dit is 48650ht21000000000.
Het eerste deel van die omschrijving is logisch, dat is proc+snelheid, de rest begrijp ik weinig van en of die 9 0-en relevant zijn weet ik ook niet...
'ht' betekent vermoedelijk "High Tower" (tegenwoordig noemen we het een Big Tower"). De rest weet ik niet...

Virussen? Scan ze hier!

• MoZe
Alleen FDD eraan heb ik geprobeerd, maar die zit op dezelfde controller, en ik heb zo gauw geen extra controller bij de hand.

Ben bij een huisgenoot van me bezig met een DX4@100, maar ook daar heb ik problemen met de controller. (server staat bij m'n ouders)

Verwijderd

Ik heb hier een Pentium 75 MHz van Quad Personal Computer Systems. Ook op een grote chip op het moederbord staat Quad. Geen info erover op internet gevonden.
Ik nog een keer bezig met dat moederbord, bleek dat Quad sticker te zijn, die goed vast op de chip zat. Met ctbios ben ik erachter gekomen dat er een Intel Advanced ZP/Zappa moederbord in zat.

Ik denk dat Quad niet meer bestaat. Heb er zelf ook nog nooit wat van gevonden.
In mijn computer zat trouwens een:
Intel moederbord
Western Digital harde schijf
Diamond videokaart
Mitsumi CD-ROM-speler
Enzovoort...

• MoZe
Ze bestaan nog!

http://www.zyztm.com/powerservers.html

op maat gemaakte Powerservers van het merk Quad, assembled in The Netherlands.

Mooi hè?!

edit:
Tekst "Quad"+typenr. staan bij mij op de achterkant van het mobo geprint in witte letters

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 11:27 schreef MoZe het volgende:
Als hij het dan nog niet doet, is het wel een coole case voor m'n Athlonnetje.
ATX mobo in een AT kast? Zelfs al ga je de voeding vervangen, dan nog past het allemaal niet lekker met bijvoorbeeld de plaats van de voeding & de plaats van de processor, de plaats van de bevestigingsgaatjes op het mobo en de achterkant van je kast, de plaats van de connectoren, enz....

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verrek... dat logo ken ik!

Hmm, ze maken dus alleen nog maar servers... vroeger maakten ze iig ook 'gewone' PC's.

Virussen? Scan ze hier!

• MoZe
Op zaterdag 23 juni 2001 12:01 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

ATX mobo in een AT kast? Zelfs al ga je de voeding vervangen, dan nog past het allemaal niet lekker met bijvoorbeeld de plaats van de voeding & de plaats van de processor, de plaats van de bevestigingsgaatjes op het mobo en de achterkant van je kast, de plaats van de connectoren, enz....
* MoZe is gruwelijk creatief ;)
Het plan is om die hele aluplaat waar het mobo op zit over te zetten en als dat niet lukt heb ik nog wel wat vriendjes die heel precies kunnen boren en zagen.
Deze kast is TE cool om te laten lopen.

Verwijderd

Kijk ook eens hier http://www.cyberbunker.com dan weet je waar de eigenaar woont en hoe hij de websites host. Servers zijn zelfs beschermt tegen atoomaanvallen.

:)

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Cyberbunker, QUAD en ZyzTM zijn ook nog eens oorspronkelijk van de zelfde eigenaar:)

Ooit hoorde daar nog SimCity en Computer Discount Center bij, hoe dat nu is weet ik niet.

Die QUAD machine's waren standaard klonen spul wat in mooiere kasten werd gepropt en voor de hoofdprijs werd verkocht, er werd door de verkopers een "aura" van A-merk spul omheen gevlochten :)

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 12:08 schreef MoZe het volgende:
* MoZe is gruwelijk creatief ;)
Het plan is om die hele aluplaat waar het mobo op zit over te zetten en als dat niet lukt heb ik nog wel wat vriendjes die heel precies kunnen boren en zagen.
Deze kast is TE cool om te laten lopen.
Hmmm, 'kay het is met flink wat geknutsel natuurlijk wel mogelijk. Je kan tenslotte ook een kast van lego of hout maken...

Maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n vergeelde, ouwe 486 kast mooier is dan wat tegenwoordig te koop is. Je ziet ook gelijk dat het stokoud is... dan doe je der toch niet een gloednieuwe Athlon in? Ik zou me doodschamen voor zo'n ouwe kast :)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 21:07
Hij zei toch net dat de kast supermooi is :)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ik heb hier nog wel een controller liggen uit een oude 486.
Is een VLB kaart met HDD en FDD controller en seriele, parallelle poorten.
Weet niet of je er iets aan hebt (VLB)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Quad (zyztm) is jarenlang hofleverancier geweest van de faculteit de Ruimtelijke Wetenschappen (Universiteit van Amsterdam)... In Amsterdam zijn ze failliet gegaan, ze zitten volgens mij alleen nog in Duiven.... Waarschijnlijk heb je zo'n tower met van die lampjes en ledjes voorop... ;)

Ik heb die zooi jaren geleden allemaal moeten repareren.... :(

• MoZe
Op zaterdag 23 juni 2001 13:12 schreef PsyFlux het volgende:

Maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n vergeelde, ouwe 486 kast mooier is dan wat tegenwoordig te koop is. Je ziet ook gelijk dat het stokoud is... dan doe je der toch niet een gloednieuwe Athlon in? Ik zou me doodschamen voor zo'n ouwe kast :)
Kast is idd wat vergeeld, niet zo heel erg, maar ik ga hem denk ik donkerblauw spuiten. Er moet hier in huis ook nog ergens een stuk plexiglas rondzwerven, dat mooi als raam kan dienen en dan een paar kleine LEDjes op subtiele plaatsen in de kast klussen, leek me wel een strak plan (ideëen zijn welkom).
Ik heb hier nog wel een controller liggen uit een oude 486.
Is een VLB kaart met HDD en FDD controller en seriele, parallelle poorten.
Weet niet of je er iets aan hebt (VLB)
Heb ff gecheckt, maar er zitten alleen ISA sloten in, 1x 8-bit en 6x 16-bit, dus helaas...
Quad (zyztm) is jarenlang hofleverancier geweest van de faculteit de Ruimtelijke Wetenschappen (Universiteit van Amsterdam)... In Amsterdam zijn ze failliet gegaan, ze zitten volgens mij alleen nog in Duiven.... Waarschijnlijk heb je zo'n tower met van die lampjes en ledjes voorop...
Alle HDD's, FDD's en in de toekomst ook CD-R(W)'s zitten netjes achter een deurtje, net als alle knoppen, het front is dus heel strak, met bovenin een soort paneeltje met een klok/timer (omschakelbaar) en een rij LEDjes die de kloksnelheid aangeven, hoe meer er branden, hoe hoger de snelheid, alleen zo jammer dat er altijd even veel LEDjes branden... Maar het ziet er wel cool uit.

Verwijderd

ZYZtm Amsterdam en ook ZYZtm Duiven zijn allebei failliet verklaard. SimmCity en CDC's waren ook van ZYZtm.

BTW: de "QUAD" kasten zijn gewoon los te kopen, bonchic en chieftec leveren deze kasten o.a.. Deze kasten werden vroeger door ZYZtm zelf geassembleerd en voorzien van QUAD-sticker en extra garantie. Dit waren echt supersysteempjes. Zijn bijna nooit problemen mee geweest, waren oorspronkelijk bedoeld voor de zakelijke markt.

BTW: Welke QUAD-kast heb je? Die met een deurtje en met grote letters van QUAD op de zijkant? Heb ik hier thuis ook nog eentje staan.

:)

• MoZe
Wel een deurtje, geen tekst op de zijkant, alleen een hele discrete casebadge. Verdere omschrijving: Zie boven.

Verwijderd

Ik weet wel welke hij heeft,.. het is een bigtower met bovenin een klokje, een aantal ledjes enz... Vond ik toen ook wel een mooie kast, maar ja,... tegenwoordig zijn er veel mooiere... www.colorcases.com

• XerroR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 15:19

XerroR

-=:|X|:=-

Ik heb vroeger bij ZYZtm gewerkt en heel veel QUADS verkocht :)

QUAD was echt kwaliteit :)

Helaas ging ZYZtm Computer Division Europe #03 failliet :'(

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-04 17:34

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Euhm, foto ???

Zoek wat je niet eerder vond

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
zitten de kabels wel goed vast?

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
Op maandag 25 juni 2001 15:19 schreef LinuxUser het volgende:
zitten de kabels wel goed vast?
:?

Engineering

• MoZe
Op maandag 25 juni 2001 15:49 schreef Tupolev het volgende:

[..]

:?
Hij doelt denk ik op het niet werken van de HD's.

> Ja, die zitten vast

En over die foto's: Misschien tijd om het hele berichtje te gaan lezen?

Hint: Kijk ook tussen haakjes!

Verwijderd

je kan hem waarscheinlijk aan de praat krijgen door de cpu naar 40 mhz te zetten bij 50 mhz is je bus te hoog en gaat hij over zijn nek
Pagina: 1