10+ inch touchscreen voor Raspberry Pi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyboy161
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:45
Hallo iedereen

Voor een projectje thuis ben ik op zoek naar een 10 inch (of groter) touchscreen dat ik kan aansluiten op de Raspberry Pi, maar ik heb nog geen succes gehad om een geschikt scherm te vinden. Het scherm zou liefst een capacitief touchscreen moeten zijn en zou met geen extra voeding aangesloten mogen worden dan deze van de RPi. De resolutie van het scherm maakt me niet veel uit, maar het zou wel leuk zijn dat het een IPS (of gelijkaardig) beeldscherm is, zodat deze een grote kijkhoek heeft. De prijs houd ik ook liefst onder 100 euro. Of het hele beeldscherm met of zonder behuizing is maakt niet veel uit, maar wel liefst zonder.

Bestaat dit en zo ja, waar kan ik deze kopen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Frankyboy161 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:00:
Hallo iedereen

Voor een projectje thuis ben ik op zoek naar een 10 inch (of groter) touchscreen dat ik kan aansluiten op de Raspberry Pi, maar ik heb nog geen succes gehad om een geschikt scherm te vinden. Het scherm zou liefst een capacitief touchscreen moeten zijn en zou met geen extra voeding aangesloten mogen worden dan deze van de RPi. De resolutie van het scherm maakt me niet veel uit, maar het zou wel leuk zijn dat het een IPS (of gelijkaardig) beeldscherm is, zodat deze een grote kijkhoek heeft. De prijs houd ik ook liefst onder 100 euro. Of het hele beeldscherm met of zonder behuizing is maakt niet veel uit, maar wel liefst zonder.

Bestaat dit en zo ja, waar kan ik deze kopen?

Alvast bedankt!
Zo wat ik weet bestaat dat niet, kan er geen vinden.
Je stelt wel erg veel eisen, als het er is kom je 99% zeker over de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyboy161
En zonder de eisen over de voeding en de kijkhoeken? Dat kan toch echt niet onmogelijk zijn? Ik was misschien aan het denken om een vervangscherm te kopen voor een bepaald apparaat en deze via een adapter aan te sluiten op een RPi, maar daar heb ik ook advies over nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 12:35
Dat hele lijstje gaat je niet lukken om te vinden onder de 100 euro, of je moet ergens een mooie 2e hands vinden.

Een scherm van 10+ inch dat op 5v werkt zul je sowieso de eerst komende 5 jaar niet vinden denk ik omdat de techniek gewoonweg nog niet toereikend is.
Tenminste ik kan ze nergens vinden en als ze bestaan zullen ze een flinke duit kosten.

Heb je speciale redenen waarom het een capacitief touchscreen moet zijn?
De techniek werkt wat beter dan een resistive scherm maar is ook een stuk duurder.

Ik heb mezelf er een maandje geleden ook eens in verdiept maar door tijdgebrek het project stilgezet.

Dit is wat ik heb gevonden tot dusver.

10,1 inch IPS 1920*1200 16/10 inclusief control board met hdmi aansluiting.
€80,28

Een van de mooiste betaalbare schermen die ik kan vinden, een HD scherm in 16/9 formaat is lastig te vinden of gelijk een stuk duurder.
heeft wel een externe voeding nodig van 12 volt.

http://www.aliexpress.com...10208.99999999.261.23J2Vb

Touchscreen 10,2 inch 4 wire.
€27,66

Om een touchscreen te maken van het IPS paneel, de active area is net iets groter dan het scherm maar dat kan je door calibratie van de controller instellen.
een 10,1 inch touch paneel met een 16/10 verhouding is lastig te vinden, hij is er wel maar ik kan hem niet meer terug vinden.

http://www.aliexpress.com...b3-4a91-b7af-617267790219

Touchscreen controller.
€9,95

Hiermee kun je het touchscreen gebruiken met een raspberry pi, is redelijk wat documentatie over te vinden en drivers zijn beschikbaar.
Dmv. een windows PC kun je met deze controller het touchscreen kalibreren.

https://www.hobbyelectron...-mouse-controller-ar1100/

Totaal
€117,89

Denk dat dit een van de goedkoopste oplossingen is, je kunt er waarschijnlijk nog een paar euro van af krijgen als je nog even goed zoekt.

Edit 1: verduidelijking keus voor component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyboy161
Hoe zit dat met douanekosten en dergelijke bij Aliexpress? Heb er namelijk zelf geen ervaring mee.

En als ik echt naar het minimale kijk dat ik nodig heb zou het iets zoals dit zijn:
http://www.aliexpress.com...-Monitor/32499125397.html
Wat denken jullie daarvan?

Mijn eisen liggen misschien wel hoog, maar ik dacht dat het veel makkelijker zou zijn om dat allemaal te vinden in een scherm. Ik vind het namelijk niet logisch dat men een tablet van 100 euro kan kopen met bijna dezelfde specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 12:35
Frankyboy161 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:38:
Hoe zit dat met douanekosten en dergelijke bij Aliexpress? Heb er namelijk zelf geen ervaring mee.

En als ik echt naar het minimale kijk dat ik nodig heb zou het iets zoals dit zijn:
http://www.aliexpress.com...-Monitor/32499125397.html
Wat denken jullie daarvan?

Mijn eisen liggen misschien wel hoog, maar ik dacht dat het veel makkelijker zou zijn om dat allemaal te vinden in een scherm. Ik vind het namelijk niet logisch dat men een tablet van 100 euro kan kopen met bijna dezelfde specificaties.
Heb zelf nog geen problemen gehad met de douane, pakketjes komen gewoon aan.
Als je net pech hebt dat ze jouw pakketje op pakken, gaan de kosten wel wat omhoog maar dat valt op deze bedragen.

Je kunt sowieso vragen of de verzender op de verpakking willen schrijven dat de waarde onder de 12,50 is en geen factuur meezend.

Het scherm wat je nu hebt gelinkt is geen IPS scherm, en geen HD.
De touchcontroller is een "Astern Priority Touch Line" heb hier geen ervaring mee en kan er ook weinig over vinden.
Zeg niet dat ze slecht zijn maar zoek eerst wat informatie hierover, zodat je weet waar je aan begint icm. raspberry pi.

Die tablets van 100 euro hebben geen IPS scherm en een lage resolutie.

LCD schermpjes met wat lagere resolutie, met een drivers voor hdmi aansluitingen zijn in overvloed te vinden op het internet.
Vaak met een touchscreen controller waarover wat meer documentatie is te vinden en drivers die worden meegeleverd.
ook Nederlandse webshops bieden ze aan, kun je gewoon vinden via google.
Heb zo even geen linkje bij de hand maar had vorige week nog een Nederlands webshop die er 1 aanbood onder de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op Ebay kan je er bijzonder veel vinden, maar capacitive maakt de prijs al aardig wat hoger plus dat ze bijna niet te vinden zijn puur op de 5volt (al zou je zonder backlight scherm zelf misschien direct op 5V kunnen laten draaien).

http://www.ebay.com/itm/H...Driver-Board-with-Remote-

Hier staan er aardig wat tussen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyboy161
Zoals ik in mijn eerste post zei maakt de resolutie me niets uit. Een scherm van 800x600 is al goed genoeg bvb. Bij Aliexpress ga ik dus al niet bestellen want zelfs pakketjes die 25 euro kosten houden ze hier tegen en daarop mocht ik toen 20 euro betalen (heb dat gewoon teruggestuurd naar de verzender zonder te betalen).

Ik zal eens even rondneuzen op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyboy161
Post mag dicht, ik heb op Sainsmart een 9 inch scherm besteld, beetje spijtig van de grootte, maar op Ebay en Aliexpress heb ik niets gevonden dat uit Europa kwam om douanekosten te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Zoiets? http://www.amazon.com/Sai...y-Raspberry/dp/B0142KJMO8
Zo niet; welke heb je besteld? En wil je delen hoe het bevalt als je 'm ontvangt? Best interessante informatie voor mensen die dit topic vinden. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyboy161
Deze heb ik gekocht: http://www.sainsmart.com/...ard-for-raspberry-pi.html

Ik zal nog laten horen wat ik ervan vindt als ik er nog aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 895083

@Frankyboy161
Ziet er goed uit, heb je enig plezier van jou touchscreen. Ik zit het zelf ook te overwegen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyboy161
Anoniem: 895083 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:02:
@Frankyboy161
Ziet er goed uit, heb je enig plezier van jou touchscreen. Ik zit het zelf ook te overwegen. 8)
Het is niet makkelijk om in werking te krijgen. Ook heb ik er nog niet echt de tijd voor gehad, vanwege mijn studie. Ik ben momenteel nog 3 maanden op buitenlandse stage in Zweden, dus nu gaat er helemaal niet aan gewerkt worden.
Pagina: 1