TimeCapsule (5e gen) oververhit? Valt uit soms

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Omdat het een Apple is maar hier geplaatst ilv bij netwerken.

Ik heb hier in de gang een Apple TC met een 3TB HDD erin.
Deze staat sinds een half jaar verplaatst van de woonkamer naar bovenop de meterkast
- Het is daar koeler (staat in de koele gang en de meterkast is/wordt niet warm)
- Beter bereik naar de rest van het huis

Meterkast is van MDF en hij staat dus bovenop buiten de kast.

Sinds paar weken terug hoorde ik een vreemd gesuis. Dacht even dat de WC bleef hangen of dat de wasmachine aanging.

Het blijkt dus de TC te zijn. Lampje knippert oranje. Ik merk geen verlies aan verbinding maar op mijn MBP komt wel een signaal dat er een storing is.
Het duurde even voordat ik erachter kwam want er zit een wachtwoord op de TC. en als het gesuis weg is dan verdwijnt dus ook de melding.

Het ding is nu denk 1,5 en 3 jaar oud. Schijnt niet gerepareerd te kunnen worden. Ik was toevallig in Den Haag en liep even de Apple store binnen aldaar maar die zeiden, stofzuiger erop, netwerkverbindingen herstellen, alle wifi apparaten eraf en verplaatsen. Oh en even mijn nas onbereikbaar maken voor buitenaf want kost veel verkeer en belast dus netwerk en de TC.

Conclusie: dat hielp allemaal niet.

Wat kan ik nu doen? Eigenlijk van de gekke dat zo'n duur ding het lijkt te begeven.

- Iemand een idee hoe dit op te lossen?
- Wat zijn mijn kansen op garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
Wellicht kapotte voeding: Bas z'n knutselblog: Chemische Apples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
Vijfde generatie is nog denplatte variant toch? Ik gok inderdaad dat de powersupply dan kapot is. Dat is wel te maken. Een tweaker die een defecte van mij overnam heeft de externe unit van een airport extreme erin gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:52
Condensatoren waren vaak een issue met de TimeCapsules. Hoewel het in latere generaties beter zou zijn moeten zijn (dus in later platte versies).
Er was zelfs een 'memorial register' voor TimeCapsules: http://timecapsuledead.org/closed.html
Als deze nog geen 2 jaar oud is, dan zou ik proberen om het via je consumentenrecht de garantie te claimen bij de reseller. Na 2 jaar gaat dat wat lastigeren (maar niet geschoten is altijd mis).
Als je zelf een beetje handig bent, dan kan je het proberen om de condensatoren te vervangen... Echter is dit geen garantie dat ie het alsnog doet. Meestal branden de lampjes niet of heel even als het om de condensatoren gaat.
Succes

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Pas op met het vervangen van de condensatoren. Ik heb me daar een optater van gehad waar je u tegen zegt. De psu in de TC heeft een zwarte kap er om heen zitten en die gaat er lastig af. Metalen spudger tegen 1 van de terminals gekregen en bam. Ding lag twee meter verderop. Heb je hem open dan is het vervangen niet heel lastig als je basic soldering skills hebt. Pas alleen op met het open maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 16:52
Hahaha, je bent niet de eerste die een klap krijgt van een condensator. Heb in mijn niet zo wijze en jonge jaren gereedschap door de woonkamer laten vliegen.

Zorg er iig voor dat als je de voeding gaat openen dat die iig geruime tijd niet in het stopcontact ingeplugged is.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:27
Owentje schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:01:
Hahaha, je bent niet de eerste die een klap krijgt van een condensator. Heb in mijn niet zo wijze en jonge jaren gereedschap door de woonkamer laten vliegen.

Zorg er iig voor dat als je de voeding gaat openen dat die iig geruime tijd niet in het stopcontact ingeplugged is.
Die dingen kunnen aardig lang geladen blijven, mijn advies altijd even ontladen kost wat tijd maar dan weet je zeker dat ze leeg zijn!
http://www.wikihow.com/Discharge-a-Capacitor

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nou...dat past denk noet in mijn skillset. Het betreft hier de laatste nieuwe 'hoge' time capsule. Achteraan stond 5th gen op wikipadia dacht ik.

Dit mag toch niet zo snel kapot gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Oh de hoge variant. Ja die heb ik ook en gaf laatst een disk error. Ik heb toen een factory reset gedaan en alles doet het weer.
Pagina: 1