Displayport kabel van > 4 meter (3840 x 2160) @ 60Hz

Pagina: 1
Acties:

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:00
Ik heb mijn computer kast mooi weten weg te werken. Alleen had geen rekening gehouden dan het vinden van een kabel die langer is dan 3 meter lastig is. Dus ik ben opzoek naar wat ervaringen!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Monitor: LG-27mu67 met een displayport, hdmi en mini-displayport ingang
Videokaart: AMD Radeon HD 7900 met twee mini-displayport uitgangen

Ik zoek een?
Een manier om mijn monitor en PC met elkaar te verbinden met een resolutie van 3840 x 2160 (4k) op 60hz over een lengte van minimaal 4 meter. Dat gaat niet lukken met de beschikbare HDMI poorten. Dus ik heb de volgende opties:

Mini-displayport (videokaart) > Displayport (monitor)
Mini-displayport (videokaart) > Mini-Displayport (monitor)
Mini-displayport (videokaart) > Adapter van mini naar regular > Displayport (monitor)

Wat is je budget?
100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb hier liggen:
- Een StarTech (MDP2DPMM3M) liggen van 3 meter.
- Een StarTech (DISPL5M) liggen van 5 meter
- Een StarTech (GCMDP2DPMF) adapter

Eerst had ik de 3 meter gekocht. Werkt perfect. Van mini naar regular. Alles doet het naar behoren. Maar hij is te kort. Daarna met StarTech gesproken en die gaf aan dat ik de 5 meter moest kopen in combinatie met de adapter. Gedaan. En die doet het niet. Het beeld flikkert. Lage resolutie op een Mac werkt dezelfde kabel met adapter wel. Weer met hun in de chat gezeten en zij geven aan dat de productinformatie op de site (dat het 4k ondersteund) wellicht niet correct is en dat er meerdere meldingen zijn geweest. Zij adviseren om de kabel met adapter om te ruilen om te kijken of de kabel/adapter stuk is. Maar ze achten de kans klein dat het gaat werken.

Dus;

ik verder zoeken. En dan kom je niet heel veel tegen van langer dan 3 meter. Ik heb het volgende gevonden:

- ROLINE Mini DisplayPort Cable, Mini DP-HDTV, M/M, 4.5m (website).
Maar hier staat niet expliciet bij dat het 4k ondersteund. Ik heb ze een mail gestuurd. Maar ik acht de kans klein.

- DisplayPort High Resolution™ Copper Cables van DVIGear.
Duur (110$ + 20$ adapter). En dan moet ik ook nog een adapter erbij kopen. Ik weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft?

- Circuit Assembly lijkt ook diverse 'lange' kabels te hebben. Ook een e-mail die kant op gestuurd.

Ik ben dus opzoek naar andere fabrikanten die echt kunnen leveren wat ze beloven. Was zo enorm teleurgesteld van StarTech. Heb een fantastische set-up gebouwd en kan nu niet mijn mooie monitor aansluiten.

Dus ik ben benieuwd of tweakers mij kan helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door quakerix op 01-04-2016 08:59 ]

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:00
Voor de mensen die het antwoord willen weten:
- http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16812119596

Rosewill RCDC-14028 - 15-Foot White Mini DisplayPort to Display Cable - 32 AWG, Male to Male

Deze kabel is 4.57 meter en werkt met 4K resolutie en 60hz. Hoewel de specificaties op de productverpakking lager is, doet de kabel het wel in combinatie met mijn scherm.

Lange zoektocht, fabrikanten lijken niet te willen garanderen dat het werkt. Maar in praktijk, kan het dus in sommige gevallen 'gewoon' werken.