Aankoopadvies soundbar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 17:16
Hallo iedereen

Al een tijdje op zoek naar een geschikte geluidsinstallatie voor m'n TV. Geluid van Samsung smart tv is echt té slecht :) Bedoeling is vooral films + spotify

M'n vriendin wil echter niet weten van een 5.1 satelite setup :// (te veel doosjes en kabels *zucht*)
Daarom ben ik beginnen kijken naar een soundbar + bass module. Dit zou ik nog verkocht moeten krijgen :) Bijkomend probleem is dat de soundbar in een tv meubel moet komen die 45 cm breed is ( de uitsparing tenminste) :O ( en 15 cm hoog ofzo) Ik dacht dat het zo goed als onmogelijk was om met deze gegevens iets deftigs te vinden.. Voorlopig toch iets gevonden die zou moeten passen. Bose Cinemate 15

Is wel vrij duur en heeft geen Blauwe tand :/
Toevallig iemand op het forum die nog een model zou kunnen aanraden? Heb al hopeloos zitten zoeken op webshops, amazon maar vind niet echt iets..

http://www.crutchfield.co...eater-speaker-system.html

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 17:16
bedankt D vd V voor de verhuizing :)
niemand met advies? :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 12:39
Hee een mede tweaker die in hetzelfde schuitje zit.

Ik ben zelf inmiddels zover dat ik geen soundbar wil maar een soundplate en mijn vriendin ook.
Ik vind het geluid van een soundbar een stuk minder klinken dan een soundplate. Er zijn echter nog vrij weinig modellen die ook een leuk prijsje hebben met leuke aansluitingen (optisch of HDMI).

In dit geval een leuk prijsje voor een beetje geluid op de slaapkamer dacht mijn vriendin maximaal €150 euro. Minder is natuurlijk meegenomen. Bij de Mediamarkt kreeg ik hele mooie modellen te zien maar waren heel erg duur. Er komen wel een aantal nieuwe modellen aan kreeg ik telkens te horen van diverse verkopers (ook andere dan Mediamarkt. Hoop stiekum dat Tweakers eens een guide ofzo hierover maakt.

In mijn geval heb ik wel als voordeel dat ik ook iets breder kan hebben. Maar heb zelf vroeger ervaring gehad met een speaker die in een meubel stond en ik vond de klank ervan niet mooi (door het meubel wordt het geluid behoorlijk vervormd (ook als deurtje of iets open staat)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoRDozZzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 22:25
Ik haak er ook even op in, want zit ook te denken aan een soundbar en wil ook muziek over spotify. Mijn belangrijkste vraag:

Is de combinatie tussen een simpele Soundbar en de Chromecast Audio een oplossing om vanuit Spotify-app zelf muziek te streamen over wifi, of moet je die altijd bedienen vanuit een Google Chromecast-app?

Mn doel:
Ik wil draadloos muziek afspelen in woonkamer en keuken, liefst meerdere speakers met hetzelfde geluid. Ik gebruik ook Spotify en gebruik liever geen app zoals bij Sonos verplicht is.
Ik wil over wifi, omdat bluetooth de batterij van mijn telefoon sneller leeg trekt.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Met de Spotify app kan je gewoon streamen naar Google Cast vanuit de app. De Google Cast app heb je eigenlijk alleen nodig voor de configuratie.

Je zou ook kunnen overwegen om een model te pakken zoals de Philips HTL5160. Deze is voorzien van Google Cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Momenteel zit ik met hetzelfde probleem, ik ben in het bezit van de Sony HX850 (met Sony soundbar voet). Het geluid van deze gratis meegeleverde soundbar voet begint erg slecht te worden, vooral hoge tonen. Hierdoor op zoek gegaan naar een soundbar met beter geluid. Echter voor het oog is het niet mooi om nog eens een soundbar voor de soundbar voet te plaatsen.
Voor het plaatsen van een soundbar in het tv meubel ben ik beperkt tot een breedte van 54 cm. De Bose Solo 5 valt hier net af (1 cm te breed). Bij de Media Markt ook nog een Orbitsound M10LX gezien (50 cm breed). Iemand ervaring met dit merk? Zijn er nog meer kleine soundbars of verticale soundbars??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik kan de topicstarter wel over mijn ervaring vertellen met de Bose cinemate 15.
Ben zelf ook op zoek naar een soundbar / 2.1 set. De cinemate 15 zou ik echter niet aanraden. Door de kleine balk waarin de speakers verwerkt zijn vind ik het eigenlijk helemaal geen helder en breed geluid geven. Heb dan ook niet de bose demo gehoord maar geluidsondersteuning bij een tv programma.

Waar ik dan wel over te spreken ben is de Bose cinemate 1SR, die juist een heel breed geluidsbeeld weet neer te zetten, echter is deze niet meer nieuwe leverbaar zie ik in de pricewatch.

Zelf ga ik voor de soundtouch 220 (kan ik wellicht via gereduceerd tarief kopen) deze is standaard 1199 en dus best aan de prijs maar zijn geld wel waard (op basis van verschillende luistersessies).

Kom zelf van een 5.1 systeem af met losse versterker en speakers en ook hier was uiteindelijk mijn eigen wens om niet te veel te kloten met kabels en instellingen, maar gewoon simpele bediening en gebruiksgemak. Nu ik een woning heb aangekocht gaat dit er dan ook eindelijk komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrosser op 13-04-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
Chrosser schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:44:
Waar ik dan wel over te spreken ben is de Bose cinemate 1SR, die juist een heel breed geluidsbeeld weet neer te zetten, echter is deze niet meer nieuwe leverbaar zie ik in de pricewatch.
De Bose CineMate 1SR is tegenwoordig de SoundTouch 130, dus met de streamingsmogelijkheden. Klinkt idd erg lekker hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ah kijk! over het hoofd gezien. Als je het geld er voor wil neerleggen kan ik die soundbar aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Stevig prijskaartje voor zo'n Bose 130. In die klasse zou ik eerder neigen naar een Arcam Solo Bar met Sub voor €1450. Die ziet er naar mijn idee toch iets beter uit en klinkt verschrikkelijke goed.

[ Voor 11% gewijzigd door DjVe op 15-04-2016 13:08 ]

Pagina: 1